Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów
Moderator: Wiliam
I przez ten przystanek oraz przecięcie będzie musiało przejechać ok. 18 tramów/h z Goworka, oprócz, jeśli dobrze liczę, 30/h obecnych (4,18,35, 10,14). Razem 48 tramów na godzinę, czyli maks. Chyba że zakładamy odpadnięcie 14.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Na pewno nie wszystkie linie obecne na Puławskiej się ostaną. 10 (niby ma iść na Stegny) i 14 są wielce prawdopodobne.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Tramy w kierunku pl. UL i samochody na Waryńskiego mogą się podzielić, nie trzeba tego synchronizować z pl. Puławskim.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Kolizje ruchu tramwajowego z samochodowym w tym węźle w ogóle nie wydają się stanowić istotnego problemu z powodów, które już tu wymieniono. Moim zdaniem jedyny potencjalny problem, to ewentualne kolejki tramwajów na wlocie z Goworka (bo w lewo, w prawo, w lewo...). I tutaj ruchem wyprzedzającym zaistnienie problemu jest poszukiwanie możliwości wydzielenia dwóch torów. Jeśli się to uda - będę o ten węzeł spokojny.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Jest w ogóle możliwość upchnięcia tam tego toru? Wtedy chyba musielibyśmy w ogóle zdławić przepustowość jezdni...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
prawy pas do skrętu w prawo i tak jest niefunkcjonalny - tzw. efekt krotkiego pasa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Gdyby chodziło tylko o ten jeden pas, to bym się w ogóle nie odzywał. Przy trzech torach i przystanku na wylocie daje nam to jakieś 3,5 pasa do zabrania. Jeden można dobudować, jeśli zaora się miejsca parkingowe. Sieć podwieszana też nas może trochę poratować i tak zejdziemy do ok. - 2 pasów, co oznacza kolei konieczność rezygnacji z trzeciego pasa na Goworka w stronę centrum. Być może jakaś zabawa geometrią pozwoli zachować 2 pasy na wschód (tj. tak aby ulica była standardowo 2x2 + jeden, relatywnie krótki pas do skrętu w prawo z Goworka w kierunku Waryńskiego), ale to optymistyczne założenie. Czarno to widzę.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Tak, o to mi chodziło. Przy pewnych założeniach co układu faz (choć nie wiem jak tu się wciśnie priorytet czy wzbudzaną sygnalizację) to może da się tak zrobić by równocześnie puścić ruch kołowy i tramwajowy w prawo, przytrzymać tramwaj na przystanku i dać szansę zjechać samochodom w Waryńskiego. Faktycznie musi tu jednak być tor do skrętu w prawo bo inaczej mniejsza częstotliwość w prawo będzie blokować zjazd liczniejszych pojazdów w lewo i faza musiałaby być wydłużana. Miejsce teoretycznie jest (4 pasy na wylocie plus parking), ale tam jest strasznie krótko - nie wiem gdzie musiałby się zaczynać rozjazd na prawy tor aby się tramwaje pomieściły. Idealnie byłoby aby w lewo mieściły się dwa i ewentualny trzeci nadal mógł zjechać w prawo. Tylko, że to rozszerzenie wlotu jest krótkie...Koledze chyba chodzi o to, że skręt Wilanów-Śródmieście tramwajowy jest kolizyjny z analogicznym skrętem kołowym właśnie na przeplocie z Waryńskiego, co wymuszałoby komuś przerwanie zielonej fali. Tyle tylko że przystanek tramwajowy między Goworka a Waryńskiego ten problem rozwiązuje.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Budowanie trasy o prezpustowosci 10000 pasazerow na godzine w jednym kierunku z zalozeniem utrzymania przepustowosci ukladu drogowego, o rzad wielkosci mniej efektywnego, byloby nonsensem. Zawezamy pezeciez oba doplywy Spacerowej.Poc Vocem pisze:Jest w ogóle możliwość upchnięcia tam tego toru? Wtedy chyba musielibyśmy w ogóle zdławić przepustowość jezdni...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Zawężamy tylko jeden dopływ - Gagarina, który dodajmy nawet w obecnych warunkach ruchowych nie osiąga raczej swojego maksimum przepustowości, więc jest ciągiem przewymiarowanym (co jednakowoż może się niestety zmienić za sprawą Czerniakowskiej-bis). Belwederskiej nie zawężamy zaś ani trochę, bo tramwaj zajmie w większości obecny buspas, ewentualne straty wynagrodzi zdjęcie autobusów z jezdni. Problem w tym, że dzisiaj Spacerowa korkować się lubi, więc zabranie czegokolwiek więcej niż ten krótki pas do skrętu, będzie bolało.
Argumentu o 10000 pas/h w jednym kierunku zaś nie kupuję, bo obecnie jest to pewnie więcej niż 5000 pas/h w autobusach (mogę policzyć, jeśli komuś bardzo zależy), więc ta poprawa oferty jakoś tak bardzo szałowo nie wygląda.
Argumentu o 10000 pas/h w jednym kierunku zaś nie kupuję, bo obecnie jest to pewnie więcej niż 5000 pas/h w autobusach (mogę policzyć, jeśli komuś bardzo zależy), więc ta poprawa oferty jakoś tak bardzo szałowo nie wygląda.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Dwukrotna poprawa może nie wygląda szałowo(?), ale przecież to będzie wzrost o więcej niż obecnie jeździ tą Spacerową. Zwłaszcza jak stoi w korku.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Nie dwukrotna, bo tracisz na przepustowości jezdni. Kierowców też musisz gdzieś upchnąć. Wreszcie, wiele autobusów z pewnością na Spacerowej przekracza swoją nominalną pojemność, bo np. do 522 często nie da się szpilki wcisnąć już. To na pewno jest więcej niż norma 5 os/m^2, raczej bliżej dawnego 6,7. A przydałoby się jednak, żeby w tym tramwaju jeździć w miarę komfortowo, skoro pozbawia się ludzi możliwości jady samochodami. Inaczej metoda kija i marchewki nie zadziała i jedyne, co otrzymamy, to wzrost emisji CO2 przez samochody stojące w korkach.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ale spadek z autobusow. Belwederska tez zwezamy, wlot na Spacerowa z 4 do 3 pasow. Dwukrotna (pasazerowie samochodow to detal) poprawa podazy to nie jest szal?! Zupelnie jakbym DrABa sluchal, naprawdę...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Pasażerowie samochodów to jest około 1000 osób na godzinę do przejęcia. Niby niedużo, ale jest to 10% wydajności trasy tramwajowej i 20% obecnej podaży w autobusach. Poza tm jak już wspominałem jest bardzo duże ryzyko rozbudowy tak Miasteczka Wilanów (co oznacza wzrost zapotrzebowania) jak i tzw. zagłębia biurowego na Czerniakowie, to ta rezerwa 4000 pas./h jest mało perspektywiczna. Zresztą jakie w ogóle 10000 pas./h w tramwajach? To zakłada 45-50 kursów na godzinę. Nie wyobrażam sobie tego wpuszczonego na Plac Puławski, biorąc od uwagę, że pozostałe kierunki też muszą być jakoś obsługiwane, a relacja Puławska z południa - Rakowiecka ma być nieliniowa (można by tamtędy realizować dojazd z Puławskiej do metra zdejmując część ruchu z moim zdaniem kluczowego przy takim natężeniu pojazdów z Goworka odcinka Goworka-Rakowiecka).
W dodatku należy pamiętać, że tramwaj będzie miał na przykład gorszą dostępność na Stegnach niż autobus (Czarnomorska...), co wydłuża czasy dojścia, a zatem zmniejsza atrakcyjność tramwaju... Oczywiście równolegle zamiast Czarnomorskiej lansuje się Kostrzewskiego, który jest na skraju osiedla z najmniejszą szansą na zmianę tego stanu rzeczy (działki)...
W dodatku należy pamiętać, że tramwaj będzie miał na przykład gorszą dostępność na Stegnach niż autobus (Czarnomorska...), co wydłuża czasy dojścia, a zatem zmniejsza atrakcyjność tramwaju... Oczywiście równolegle zamiast Czarnomorskiej lansuje się Kostrzewskiego, który jest na skraju osiedla z najmniejszą szansą na zmianę tego stanu rzeczy (działki)...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Ale to co proponujesz? Dodać pas dla samochodów, buspas, a może M3 do planów?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!