Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2017
Moderator: Wiliam
Zwrotnice, którymi skręca się z Bankowego w Solidarności w lewo nie są automatyczne. Stąd obecność wajchowych, którzy przekładają ręcznie. Ot co.
MotorMan
I przy okazji przycisku wzbudzają światło dla tramwaju
Dzięki czemu działa to na moje oko lepiej niż gdyby sygnał szedł dopiero ze zwrotnicy. Guzik jest wciskany jak tramwaj jest przy Orlej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Bez przesady. To jest usilne robienie inwalidów z motorowych. Zwrotnice się przekłada ręcznie od 150 lat i kolejne pokolenia dają radę. Patrzenie na iglice to podstawowy obowiązek prowadzącego tramwaj.Klawisz pisze:Zwrotnice, którymi skręca się z Bankowego w Solidarności w lewo nie są automatyczne. Stąd obecność wajchowych, którzy przekładają ręcznie. Ot co.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
A nie chodzi o straty czasowe i potencjalny korek przed skrzyżowaniem? W produktach Pesy wyjście do zwrotnicy trwa wieczność. Szczególnie jak wóz jest zatłoczony.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Gdyby to motorkowy przełożył daną zwrotnicę, musiałbyMisiekK pisze:Bez przesady. To jest usilne robienie inwalidów z motorowych. Zwrotnice się przekłada ręcznie od 150 lat i kolejne pokolenia dają radę. Patrzenie na iglice to podstawowy obowiązek prowadzącego tramwaj.Klawisz pisze:Zwrotnice, którymi skręca się z Bankowego w Solidarności w lewo nie są automatyczne. Stąd obecność wajchowych, którzy przekładają ręcznie. Ot co.
-zamknąć ją za sobą lub
-oczekiwać na następny wóz, aby tamten zobaczył, że został użyty nietypowy skręt.
Święta instrukcja nie pozostawia manewru.
miłośnik 13N
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Bez przesady. Motorowi nie są idiotami i wiedzą, że istnieje taka linia jak 71, która skręca w lewo na Bankowym.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Wiem, że motorowi nie są idiotami. Zapisy świętej instrukcji praktycznie są niezmienne od 40 lat, doszła obsługa nowych wagonów, radia i sipu. Rdzeń przepisów jest constans. Krowa zmienia poglądy, a instrukcja nie.
miłośnik 13N
Jeżeli niewielkim kosztem można zapewnić lepszą przepustowość tego skrętu, to dobrze, że tak się stało.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Ehe. Wiedzą też, że Trasa WZ jest zamknięta. Poza tymi, którzy nie wiedzą i wjeżdżają tam jednokabinowcami.michael112 pisze:Bez przesady. Motorowi nie są idiotami i wiedzą, że istnieje taka linia jak 71, która skręca w lewo na Bankowym.
Jednokabinowcami to mało. Ostatnio pewne 190 prowadzone przez znanego ze Stalowej kierowcę(czyt. "Jaś Fasola") wjechało na zamknięty dla autobusów odcinek i ten kierowca musiał przestawiać barierki bo już za nim był tramwaj i nie mógł wycofaćSzeregowy_Równoległy pisze:Ehe. Wiedzą też, że Trasa WZ jest zamknięta. Poza tymi, którzy nie wiedzą i wjeżdżają tam jednokabinowcami.michael112 pisze:Bez przesady. Motorowi nie są idiotami i wiedzą, że istnieje taka linia jak 71, która skręca w lewo na Bankowym.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Kolega, który ma bana na Wawkomie, nie musiał przynajmniej cisnąć tyłem do sąsiedniej dzielnicy żeby zawrócić, tylko jakoś sobie poradził. Inna sprawa, że kolega uporczywie wszystkiemu zaprzecza. Kolega ze stojącego za nim tramwaju do dziś toczy z Jelczyka bekę
Oczywiście, że lepiej bo o te kilkanaście sekund wcześniej idzie sygnał wzbudzenia światła i jest pewność, że się wzbudziło. Mi bardziej chodziło o nietypowość całego rozwiązania.pawcio pisze:Dzięki czemu działa to na moje oko lepiej niż gdyby sygnał szedł dopiero ze zwrotnicy. Guzik jest wciskany jak tramwaj jest przy Orlej.
Nic takiego by nie musiał. Zwrotnica weszła do użytku liniowego co od razu wyłącza powyższe punkty, a nakazuje włączyć myślenie.Stary Pingwin pisze:Gdyby to motorkowy przełożył daną zwrotnicę, musiałby
-zamknąć ją za sobą lub
-oczekiwać na następny wóz, aby tamten zobaczył, że został użyty nietypowy skręt.
Święta instrukcja nie pozostawia manewru.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
A ja widzę, że już niedługo zemści się rozebranie kikuta torowiska na Jagiellońskiej. Stanie się tak w okresie pomiędzy przywróceniem tramwajów na W-Z a Targowej.