Postoje na krańcach

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26832
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 lip 2017, 5:44

Domas pisze:195. Ten, kto wymyślił 5-8-minutowe postoje na Rakowieckiej w szczycie chyba naprawdę nie zdaje sobie sprawy z tego jak Dolina Służewiecka i lewoskręt z Belwwderskiej w Spacerową potrafią się zakorkować. Nie można po równo rozłożyć postojów na obu krańcach? To, że jakiś jeden krzykacz z Łowickiej narzeka na autobusy to jeszcze nie powód, żeby skracać postoje i uwalać punktualność linii.
To może jednak zracjonalizować czasy jazdy?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 12 lip 2017, 9:02

Problemem nie jest rozkładowy czas przejazdu, tylko nieprzewidywalność tego faktycznego czasu przejazdu. I tego w rozkładzie ująć się nie da, bo nawet w roku szkolnym, w szczytach, znacząca cześć brygad potrafi przyjechać o czasie. Popaprana trasa 195 jest nieprzewidywalna, więc i rozkładu idealnego wykonać się nie da. Jedyną metodą na zachowanie jakichkolwiek pozorów punktualności jest uwzględnianie w rozkładzie postojów wyrównawczych. Szczególnie skomplikowane by to nie było, bo na Rakowieckiej postojów nie było, za to całkiem spore (powyżej 20 minut) są chyba na Natolinie. Kwestia przesunięcia godzin odjazdów z Natolina. Jakoś nie wierzę, żeby 195 było koordynowane z czymkolwiek.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10649
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 lip 2017, 12:59

Ciekawe jak z miejscem na Rakowieckiej. Albo zwinąć to 195, przy częstotliwości co 30 min to w ogóle mogłaby nie kursować. Np. na tę sobotę tak mówi rozkład.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26832
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 lip 2017, 17:06

Twierdzę, że jednak istnieje taka wartość rozkładu jazdy, ktora da rade 95% brygad szczytowych zrobić. I taka powinna być ustalona. A nie jak na np. 507, które rozkładowo nad np. Saską to chyba lata - i co oczywiście różne trolle saskie potem wytykają na "dowód", że "tramwaj zbędny".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 13 lip 2017, 8:47

Oczywiście, można, tylko w luźniejszy dzień wozy nie będą miały gdzie zużyć czasu rozkładowego. A wystarczy, że popada deszcz i wszystko znowu będzie poopóźniane. A 195 ma na tyle popapraną trasę, że nie da się przewidzieć orientacyjnych strat w poszczególnych punktach trasy.
A z 507 to nie jest tak, że opóźnienia dowiezione na Waszyngtona nadrabia się później, bo Jerozolimskie obdarzono bezlikiem minut?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26832
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 lip 2017, 22:08

No nie jest.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 15 lip 2017, 21:50

Pewnie będzie to niepopularne co napiszę, ale takie 507 jest idealne do "utajnienia" rozkładu na odcinku Waszyngtona -> Centralny (jednokierukowo). Niech jeździ tam najszybciej jak potrafi. Nie wiem jak to zorganizować pod względem informacyjno-społecznym: wpisanie "dla wysiadających" na tym odcinku byłoby na pewno zbyt brutalne i niezgodne z zamysłem.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25348
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 lip 2017, 22:44

ZTM stosuje czasami odstąpienie od pomiaru punktualności i dopuszcza wtedy przyspieszenia ale stosuje to tylko wobec ekspresów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 15 lip 2017, 22:47

pawcio pisze:ZTM stosuje czasami odstąpienie od pomiaru punktualności i dopuszcza wtedy przyspieszenia ale stosuje to tylko wobec ekspresów.
Zrobić z 507 ekspres : >

Awatar użytkownika
Klawisz
Posty: 599
Rejestracja: 11 sie 2011, 15:37
Lokalizacja: Saska Kępa / R-3

Post autor: Klawisz » 16 lip 2017, 9:34

Był już. Zwał się E-5. Potem zmienili na 407, a na końcu wchłonęło go 507.
MotorMan :term:

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 16 lip 2017, 11:32

Wiem, dlatego uważam że możnaby zrobić ,,Powrót do przeszłości"

Łukasz
Posty: 10602
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lip 2017, 12:39

lis93 pisze:Wiem, dlatego uważam że możnaby zrobić ,,Powrót do przeszłości"
Ideą dzisiejszego ekspresu jest dla ZTMu E-2.
ŁK

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4767
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 16 lip 2017, 12:58

aaa pisze:Pewnie będzie to niepopularne co napiszę, ale takie 507 jest idealne do "utajnienia" rozkładu na odcinku Waszyngtona -> Centralny (jednokierukowo). Niech jeździ tam najszybciej jak potrafi. Nie wiem jak to zorganizować pod względem informacyjno-społecznym: wpisanie "dla wysiadających" na tym odcinku byłoby na pewno zbyt brutalne i niezgodne z zamysłem.
Na papierze wygląda to dobrze, a w praktyce stworzyło by się zachętę do jeszcze większego ignorowania przepisów o ruchu drogowym. Już teraz mało który samochód przejeżdża mostem Poniatowskiego 50 km\h, a przypominam że jest to przestrzeń wspólna którą poruszają się także użytkownicy niechronieni jak np. rowerzyści.
Do grzania ile fabryka dała w warunkach warszawskich powinny być tramwaje, które mają swoją wydzieloną przestrzeń. To powinno być także elementem polityki informacyjnej miasta. Żaden autobus nie pojedzie szybciej niż 50 km/h (chyba że jakąś drogą ekspresową), ale tramwaje mogą i są (no, powinny być, bo różnie z tym bywa) szybsze. Dlatego chicijcie tramwajów, kolejów i metrów. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1513
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 16 lip 2017, 17:20

W ramach grzania tramwaj jedzie 20km/h po moście bo głośno, samochody nie szumią przecież. A rozkład ma na 50.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26832
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 lip 2017, 20:05

Kelly pisze:W ramach grzania tramwaj jedzie 20km/h po moście bo głośno, samochody nie szumią przecież. A rozkład ma na 50.
Na moście ma akurat 60 (w przeciwieństwie do autobusów, co nie przeszkadza im jeździć dużo szybciej, co powinno być karane,a nie legalizowane :roll: ), 20 jest na wiadukcie nad Powiślem i rozkład to, owszem, uwzględnia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ