O chłodzeniu i niechłodzeniu
W Skm i km zawsze są czasówki i nikt nie narzeka.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
W poprzedniej wersji instrukcji zakaz był, w aktualnej go nie ma. Niemniej używanie czasówki w starszych niż Pesa wozach jest ryzykowne, bo drzwi zamykają się po określonym czasie bez względu na to, czy ktoś w nich stoi.
Raczej nikomu raczej by do głowy chyba nie przyszło używać w upał czasówki w 105Na i pochodnych
Właśnie jadę za u-bootem którego motorowy używa ciepłego i czasówki
Nie on jeden bo we wtorek większość jeżdżących na 22 używała ciepłego i czasówki.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
W stoszesnastkach da się w ogóle użyć CG bez czasówki? Bo tam chyba było to sztywno spięte. Abstrahując oczywiście od durnoty motorowych używających CG w wozach bez klimy latem.
Kierowcy ze Stalowej używali CG w Jelczach, gdy na dworze było ze 35 stopni. Odpowiedź zawsze mają jedną: na zakładzie jest jakieś tam info, żeby używać CG przez cały rok. Z tym, że przykład kolegi z Arrivy pokazuje jasno, że jak ktoś się za bardzo upiera przy swoim widzimisię też może mieć spore kłopoty...
A co do motorniczych jeszcze, nieraz tacy się trafiają, choć jest ich coraz mniej, co nie używają czasówki w swingach, tylko sami zamykają drzwi jak nikt nie wsiada. Czyli widać, można być w pełni w zgodzie z instrukcją, a jednak myśleć o temperaturze w przedziale pasażerskim...
A co do motorniczych jeszcze, nieraz tacy się trafiają, choć jest ich coraz mniej, co nie używają czasówki w swingach, tylko sami zamykają drzwi jak nikt nie wsiada. Czyli widać, można być w pełni w zgodzie z instrukcją, a jednak myśleć o temperaturze w przedziale pasażerskim...
Jak wracałem nocnym jelczem w piątek (a wtedy o pierwszej było jeszcze 27 stopni), to pan kierowca pozamykał najpierw wszystkie okna z przodu, a gdy jedno z nich otworzyłem, to poprosił o zamknięcie,bo mu podwieszka (n16) spadnie.
ŁK
Są tez eksperci, którzy potrafią przestać 2 minuty (np. przy Ratuszu) z otwartymi wszystkimi drzwiami przy plus 35 na zewnątrz, mimo, ze już dawno nikogo do wsiadania nie ma. Ciepły guzik faktycznie robi się ciepły.fraktal pisze: A co do motorniczych jeszcze, nieraz tacy się trafiają, choć jest ich coraz mniej, co nie używają czasówki w swingach, tylko sami zamykają drzwi jak nikt nie wsiada. Czyli widać, można być w pełni w zgodzie z instrukcją, a jednak myśleć o temperaturze w przedziale pasażerskim...
Poza tym widziałem w piątek sporą liczbę klimatyzowanych autobusów z pootwieranymi oknami.
ŁK
No bo są takie oszołomy wśród pasażerów które otwierają okna (gdy ktoś zapomni je zblokować), a teraz nikt nikomu nie zwraca uwagi.
Są też tacy, którzy posiadają klucz i okna sobie otwierają.
Są też tacy, którzy w autobusach nieklimatyzowanych zamykają okna, "bo im wieje". Nie dogodzi się...
Te nowe Solarisy od Grodzia to jakieś niezdecydowane są. Dziś jechałem jednym, co z klimy dmuchał zimnem, a od podłogi podgrzewał grzejnikami...
MotorMan
- vernalisadonis
- Posty: 3081
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Tak czasami się dzieje. Przykład z wrocławskiego podwórka. W Manach jest tak, że jak na zewnątrz jest ok 18-19 stopni, a klima ustawiona na 23 stopnie, to przy bocznych szybach wieje chłodne powietrze, a grzejniki grzeją.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
W samochodzie tez tak mam, ze jak ustawie na 20 a jest 18-19, to górą wieje chłodne, a na nogi ciepłe. Może nie grzejniki, ale plus minus normalne to może być.vernalisadonis pisze:Tak czasami się dzieje. Przykład z wrocławskiego podwórka. W Manach jest tak, że jak na zewnątrz jest ok 18-19 stopni, a klima ustawiona na 23 stopnie, to przy bocznych szybach wieje chłodne powietrze, a grzejniki grzeją.
ŁK