Zapomniane tory w Warszawie
Moderator: JacekM
EW51 aktualnie sobie stoi na WPT. A zezłomować to ja nie jest tak łatwo. Formalnie jest ona eksponatem Muzeum Kolejnictwa.
Bezogniowy parowóz pracujący kiedyś w Mazurskich Zakładach Roszarniczych w Szczytnie - tyle udało mi się dowiedzieć. Jak się dostał do Czachówka tego nie wiem, ale na pewno nie po torach, pewnie więc na jakiejś naczepie.Piottr pisze:Czy ktoś jest w stanie powiedzieć, co to za parowóz, skąd i jak się dostał do tego szemranego "muzeum"?
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka
Z tego co wyczytałem w internecie, EW51 pojechał do Mińska Mazowieckiego.Loui pisze:EW51 aktualnie sobie stoi na WPT. A zezłomować to ja nie jest tak łatwo. Formalnie jest ona eksponatem Muzeum Kolejnictwa.
- MilosnikKomunikacji
- Posty: 1246
- Rejestracja: 01 wrz 2015, 20:26
- Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie
- Kontakt:
Dużo na tym nagraniu nie widać, ale to chyba on? https://www.youtube.com/watch?v=s6lsFT9Gcd4SławekM pisze:Z tego co wyczytałem w internecie, EW51 pojechał do Mińska Mazowieckiego.Loui pisze:EW51 aktualnie sobie stoi na WPT. A zezłomować to ja nie jest tak łatwo. Formalnie jest ona eksponatem Muzeum Kolejnictwa.
Tak to on. Właśnie z fb tego użytkownika można wyczytac parę informacji, co się stało z niektórymi pojazdami.MilosnikKomunikacji pisze:Dużo na tym nagraniu nie widać, ale to chyba on? https://www.youtube.com/watch?v=s6lsFT9Gcd4SławekM pisze: Z tego co wyczytałem w internecie, EW51 pojechał do Mińska Mazowieckiego.
Skończył. Stowarzyszenie pana W. się wycofało, nowy 'właściciel' wygnał drezyniarzy, a teraz czyści przedpole.WojtekE65 pisze:Chyba projekt "muzeum komunikacji" definitywnie się kończy.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Czy jest jakiś kontakt z właścicielem? Znajomy jest zainteresowany jednym "eksponatem".
Przyuważyłem, że plac terminala kontenerowego przy Ordona róg Gniewkowskiej całkowicie opustoszał. To najpewniej oznacza zakończenie użytkowania chyba już ostatniej bocznicy kolejowej z wielu, które kończyły się ślepo przed ulicą Ordona. Na samym placu są dwa równolegle do siebie poprowadzone tory z rozjazdem tuż przed bramą. Wydaje mi się, że bocznica musiała być używana jeszcze względnie niedawno, gdyż tor prowadzący do terminala jest w zupełnie dobrym stanie (nie zarośnięty). Nawiasem mówiąc pobliska Gniewkowska, zwłaszcza na odcinku wzdłuż warsztatów kolejowych, jest obecnie przejezdna już chyba tylko terenówką lub wysokopodwoziową ciężarówką z powodu gigantycznych kałuż i błota.
Na remontowanej obecnie linii obwodowej między zjazdem na "duży obwód" przy cmentarzu Tatarskim a Zachodnim nie ma żadnych już odgałęzień. O tym, że kiedyś były, świadczy ok. 5-metrowy kawałek szyn przy dawnych magazynach społemowskich pod adresem Wolska 84/86. Jeden z magazynów (są dwa) wciąż zachował rampę kolejową (identycznie wygląda jak np. przy ulicy Kolejowej), zaś drugi był (i jest) przystosowany do przeładunku z ciężarówek. Czemu został akurat tak mały kawałek toru i czemu w tym akurat miejscu (droga wyjazdowa z placu między magazynami) - nie wiem.
Coś kojarzę, że między W-wa Koło a Kasprzaka było rozwidlenie w kierunku tych magazynów zaczynało się kawałek za Górczewską i pamiętam, że zawsze tak było to zarośnięte więc ta bocznica długo nie była używana. Samej zwrotnicy nie pamiętam ale tor wzdłuż samej linii kolejowej tak.
Zdjęto Krzyże Św.Andrzeja na ul. Gwarków.Czyli ostateczna likwidacja bocznicy Orlenu.Tory zostały chyba na samym przejeździe.
https://www.google.pl/maps/@52.2599284, ... 6656?hl=pl
EDIT:
Krzyż Św. Andrzeja w stronę Bródna jeszcze jest.Znaków B-20 już nie ma.
https://www.google.pl/maps/@52.2599284, ... 6656?hl=pl
EDIT:
Krzyż Św. Andrzeja w stronę Bródna jeszcze jest.Znaków B-20 już nie ma.
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
-
- Posty: 5919
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Zastanawiam się, jak wyglądało przed wojną skrzyżowanie torów tramwajowych i kolejowych Aleja Krakowska/KOR, czy istniał posterunek osłonowy. Po wojnie wiadomo, linia radomska w wykopie, tramwaje górą.
miłośnik 13N
W poziomie było skrzyżowanie jednotorowe, stała budka dróżnicza.
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/map ... istoryczna
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/map ... istoryczna
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
-
- Posty: 5919
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Tak myślałem. Jeżeli skrzyżowanie z WKD kilka kilometrów wcześniej było z dróżnikiem, to tu też ma sens. Jeżeli jesteśmy przy kolei na Okęciu, czy masz informacje o linii kolejowej Okęcie-Paluch? Dotarłem do rozkładu jazdy PKP z 1939 roku i dojazd do zakładów na Wieżowej był całkiem szybki.
Sam osobiście pamiętam tory kolejowe w 17 Stycznia i bocznice do byłego portu krajowego LOT.
Sam osobiście pamiętam tory kolejowe w 17 Stycznia i bocznice do byłego portu krajowego LOT.
miłośnik 13N
A jak jest z tymi torami tutaj ?
https://www.google.pl/maps/@52.1816524, ... 312!8i6656
W terenie wyglądają na sporadycznie używane, ale z wszelkich map wynika, że w ogóle nie mają żadnego połączenia z siecią...
https://www.google.pl/maps/@52.1816524, ... 312!8i6656
W terenie wyglądają na sporadycznie używane, ale z wszelkich map wynika, że w ogóle nie mają żadnego połączenia z siecią...