Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 05 paź 2017, 11:19

Nie uwierzę w sytuację, gdzie rozporządzenia ministerialne nie są przynajmniej konsultowane z inżynierami. To jest mit. Osobną kwestią jest czy są to np. osoby mające pojęcie o tramwajach, wszakże można być specjalistą od dróg, a z tramwajami mieć taką styczność, że coś tam o nich było na studiach 30 lat temu.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 05 paź 2017, 13:12

Mrugająca pionowa jest oczywiście równoważna kocim oczom, więc ma takie same przepisy.

Nie sądzę, żeby motorniczowie chętnie zamienili obecne przepisy na dłuższe żółte z drobiazgową egzekucją przejechania na czerwonym.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 paź 2017, 13:48

Czemu egzekucja przejechania na czerwonym miałaby być surowsza?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 05 paź 2017, 13:51

Teraz przejechanie na czerwonym tłumaczy się niedostosowaniem przepisów do praw fizyki (z czym się zgodzę), gdyby to poprawić, ten argument znika.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 paź 2017, 14:26

Mylisz tłumaczenia z konsekwencjami służbowymi. Nie słyszałem, żeby ktokolwiek był rozgrzeszony za przejechanie na czerwonym świetle. Choć oczywiście nie o wszystkim wiem.

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 05 paź 2017, 14:59

Przykład z wczoraj. Jadę ok. 40km/h i w odległości ok. 30 przed tramwajem zapalają się oczy. Oczywiście zadajnik na hamowanie ale tramwaj sobie jedzie bo akurat złapał poślizg. Zadajnik za pierwszy ogranicznik i też brak reakcji. Dopiero za drugim ogranicznikiem hamowanie było tak jakby to było robocze i w efekcie przejazd na poziomym. Te trzy sekundy wystarczą dla samochodu a nie dla wagonu o masie kilkanaście razy większej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 paź 2017, 16:35

Ja tylko dopowiem, że z punktu widzenia fizyki liczy się nie tyle masa, co dopuszczalna siła na kołach, która jest ograniczona współczynnikiem tarcia ślizgowego. Tiry, o masie podobnej do tramwaju, powinny też wyhamować w 3 s.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 05 paź 2017, 16:44

Mamy jeszcze ograniczenie specyficzne dla zbiorkomu: odpada rzucanie pasażerami niczym worami ziemniaków.

Łukasz
Posty: 10492
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 paź 2017, 1:22

Akurat jeśli jedziesz 30 km/h i przejdziesz na czerwonym, bo jest ślisko, to Twoja wina.

Ale jeśli jedziesz 60 i kocie oczy maja 3 sekundy, gdy normalne hamowanie tramwaju ma 8, to już nie. Tzn tez możesz jechać 30 km/h, ale to nie ta bajka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 paź 2017, 11:48

Ale jeśli jedziesz 60 i kocie oczy maja 3 sekundy, gdy normalne hamowanie tramwaju ma 8,
Normalne hamowanie tramwaju to tylko 2 m/s2 ?? No może...

Potrzeba wprowadzić sekundniki! Wtedy motorniczy sam określi czy zdąży przejechać, czy powinien (łagodniej) przejechać.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 06 paź 2017, 15:50

Przecież zgodnie z naszymi władzami mamy super ultra nowoczesne sygnalizacje, wszędzie działa akomodacja i sekundniki to krok wstecz, zatem ich wprowadzanie jest absolutnie niemożliwe. :lol:

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 06 paź 2017, 17:58

Przepisy dopuszczają sekundniki tylko w stałoczasówkach, więc choćby chcieć, to nie można.

Łukasz
Posty: 10492
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 paź 2017, 21:58

Ale po co sekundniki skoro właśnie dokładnie od tego są kocie oczy czy żółte światło dla samochodów!
ŁK

Otzi
Posty: 7
Rejestracja: 15 lip 2011, 16:09

Post autor: Otzi » 07 paź 2017, 0:04

Widzę, że nic się nie zmieniło w kwestii JP2/Stawki. Właśnie przestałem zjazdowym 35 cztery cykle bo żaden z samochodów nie chciał wykonać lewoskrętu w Stawki tym samym wzbudzając mi światło.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 paź 2017, 10:21

Łukasz pisze:
06 paź 2017, 21:58
Ale po co sekundniki skoro właśnie dokładnie od tego są kocie oczy czy żółte światło dla samochodów!
Kocie oczy mówią ci, że faza się zmieni. Sekundnik mówi ci, za ile sekund - czyli dostarczają pełniejszej informacji, którą można lepiej spożytkować - generalnie jechać płynniej. Samochodom też by się przydało. Choć dla tramwajów, mających dłuższą drogę hamowania i stojących pasażerów, problem jest poważniejszy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ