Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Yelonker
Posty: 811
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 22 lis 2017, 20:46

Częstotliwości nie są niezmienne, pragnę przypomnieć.

A 171 mogłoby zastąpić na odcinku Nowe Bemowo - Bankowy E-2 i na odcinku Metro Księcia Janusza - Centrum linię 520, E-2 do wywalenia, 520 do skrócenia na Centralny. Lepsza jest linia stojąca w korkach w centrum niż linia przez pół miasta jadąca przez najbardziej korkogenne ulice w tym mieście, a i Grochów i Wawer by skorzystały na skróceniu trasy, bo to zawsze jakieś zmniejszenie wahania opóźnień i zwiększenie regularności. Za E-2 wzmocnić zaliczające cały brakujący odcinek 116, jeśli będzie taka potrzeba.

p_0
Posty: 65
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:15
Lokalizacja: Bemowo IVa

Post autor: p_0 » 23 lis 2017, 0:01

fik pisze:
22 lis 2017, 19:08
Na razie nasz kolega nie życzy sobie posiadać dziada, tylko linię co 5' w szczycie, to raz. Dwa, frekwencja w tych muchowozach wyraźnie świadczy o tym, jak są potrzebne. Trzy, skoro przystanki takie jak Chodecka czy Bartnicza nie mają nawet tego żałosnego 227 do centrum, to tym bardziej nie musi nic mieć Rodła.
Aż dziw, że w tej roszczeniowości nie zażyczył sobie wydłużenia 201 pod Rotundę.
Ktoś wspominał o 171 co 5'? Ty chyba żyjesz w jakimś swoim świecie i dopowiadasz sobie to, co chciałbyś usłyszeć jednocześnie zamykająć się na argumenty z zewnątrz. Skazywanie ludzi z dużych osiedli na przymusowe przesiadki co kilka przystanków po prostu wygeneruje większe potoki samochodów a chyba z założenia komunikacja miejska ma cel dokładnie przeciwny. Nie każdy jest młody i zdrowy i ma ochotę czy siłę biegać po stromych schodach, rozwleczonych skrzyżowaniach i bawić się guzikami, które może łaskawie go przepuszczą przez 2 cykle.
Jak się udziadawia linie pchając w korki, nie wytyczywszy buspasów i ścina ich częstotliwości to nic dziwnego że zaczynają wozić muchy.
Komunikacja szynowa jest ogólnie słabiej dostepna i bardziej awaryjna od autobusowej więc nie powinno się stawiać TYLKO I WYŁĄCZNIE na nią.
A 201 to powinno chociaż do Górczewskiej dojeżdżać.

Georg
Posty: 6365
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 lis 2017, 1:54

171 do Górczewskiej i 201 do Górczewskiej? W jakim celu 201 ma tam jechać, skoro podstawowo jedzie tam 197? Jeśli przesiadki są niewygodne, to należy dążyć do poprawy ich jakości, a nie je likwidować.

Gutek
Posty: 28
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:47

Post autor: Gutek » 23 lis 2017, 2:23

p_0 pisze:
23 lis 2017, 0:01
Skazywanie ludzi z dużych osiedli na przymusowe przesiadki co kilka przystanków po prostu wygeneruje większe potoki samochodów a chyba z założenia komunikacja miejska ma cel dokładnie przeciwny. Nie każdy jest młody i zdrowy i ma ochotę czy siłę biegać po stromych schodach, rozwleczonych skrzyżowaniach i bawić się guzikami, które może łaskawie go przepuszczą przez 2 cykle..
Ojej, można by zrobić takie antymarszrutyzacyjne bingo! Starsi ludzie! Schody! Wielkie skrzyżowania! Przesiadki co kilka przystanków! Ludzie wsiądą w auta! Szkoda, że to zazwyczaj najwyżej półprawdy. Bo schodów do szyny na Bemowie nie uświadczysz, przesiadka w relacjach "jak 171 do Centrum" jedna albo też wcale, w większość obszaru oddziaływania 171 jedna zebra do przejścia albo nawet mniej, cykle też chyba przyjemne.
p_0 pisze:
23 lis 2017, 0:01
Komunikacja szynowa jest ogólnie słabiej dostepna i bardziej awaryjna od autobusowej więc nie powinno się stawiać TYLKO I WYŁĄCZNIE na nią.
Bzdura wierutna.

Georg
Posty: 6365
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 lis 2017, 5:52

Pomieszanie z poplątaniem.
1. Słabiej dostępna - zgoda. Tramwaj nie dowiezie tam gdzie autobus.
2. Bardziej awaryjna - nie. Po prostu awaria bądź kolizja powoduje większe utrudnienia. Autobus wyprzedzi zepsuty autobus, a tramwaj już nie.
3. Naczelny argument obrońców dublowania szyny. Musimy mieć autobus, bo może zepsuć się tramwaj.
Przykład z mojego rejonu: parę lat temu z Wolskiej wyrzucono 106 i 125. Nie wyobrażam sobie, jak mogłyby dzisiaj jeździć przy takich korkach. I tak - owszem - tramwaje czasem staną, ale albo są to zatrzymania chwilowe, albo zapada decyzja o uruchomieniu zetki.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 lis 2017, 9:48

p_0 pisze:
23 lis 2017, 0:01
fik pisze:
22 lis 2017, 19:08
Na razie nasz kolega nie życzy sobie posiadać dziada, tylko linię co 5' w szczycie, to raz. Dwa, frekwencja w tych muchowozach wyraźnie świadczy o tym, jak są potrzebne. Trzy, skoro przystanki takie jak Chodecka czy Bartnicza nie mają nawet tego żałosnego 227 do centrum, to tym bardziej nie musi nic mieć Rodła.
Aż dziw, że w tej roszczeniowości nie zażyczył sobie wydłużenia 201 pod Rotundę.
Ktoś wspominał o 171 co 5'?
Rozkład jazdy.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Yelonker
Posty: 811
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 23 lis 2017, 11:43

fik pisze:
23 lis 2017, 9:48
p_0 pisze:
23 lis 2017, 0:01

Ktoś wspominał o 171 co 5'?
Rozkład jazdy.
Obecny rozkład jazdy. W 2019 roku może być zupełnie inaczej.

I tak, 201 też powinno dojeżdżać do Górczewskiej tj. do Znanej, skoro po drodze będzie nowy ważny punkt do obsłużenia. Nie do wszystkich osiedli na Osmańczyka jest tak blisko do Obrońców Tobruku, a poza tym to dobry skrót północnego Bemowa do stacji metra.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 lis 2017, 11:50

Yelonker pisze:
23 lis 2017, 11:43
fik pisze:
23 lis 2017, 9:48


Rozkład jazdy.
Obecny rozkład jazdy. W 2019 roku może być zupełnie inaczej.
To jaką częstotliwość proponują państwo dla takiego 171?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Yelonker
Posty: 811
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 23 lis 2017, 11:54

A bo ja wiem? Jakby miała wyprzeć 520 i E-2 na Woli i Bemowie, raczej dosyć wysoką. Jeśli nie miałaby, już lepsze 520 na Bemowo. A E-2 niezależnie od wariantu w ogóle wywalić.

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 23 lis 2017, 14:40

fik pisze:
23 lis 2017, 9:48
p_0 pisze:
23 lis 2017, 0:01

Ktoś wspominał o 171 co 5'?
Rozkład jazdy.
Mówisz o tym mikroszczycie trwającym przez 30 minut? Bo poza nim to ja nie widzę 171 co 5' minut.

Georg
Posty: 6365
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 lis 2017, 15:51

Yelonker pisze:
23 lis 2017, 11:43
I tak, 201 też powinno dojeżdżać do Górczewskiej tj. do Znanej, skoro po drodze będzie nowy ważny punkt do obsłużenia. Nie do wszystkich osiedli na Osmańczyka jest tak blisko do Obrońców Tobruku, a poza tym to dobry skrót północnego Bemowa do stacji metra.
Znana ma być oparta na rzadkim i małym 129 oraz kiepskim i małym 201? Bo rozumiem, że dojazd do M2 zastąpi 155 do Daszyniaka.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 lis 2017, 16:52

Znana-Jana Olbrachta powinna mieć własną dowozówkę (może być numer 155 albo 109), a 201+197+397 powinno dojeżdżać do M Księcia Janusza i nie dalej. I tyle.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 23 lis 2017, 17:50

O ja, już współczuję kierowcom. :D Przecież to by miało tylko 3 przystanki.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 lis 2017, 17:57

Emyl pisze:
22 lis 2017, 10:50
Kłamstwem jest twierdzenie, że w M2 są miejsca leżące. To znaczy w momencie, w którym przytyka się łącznik.
Nie, to nie jest kłamstwo. W ogóle, z tego, co pamiętam z zajęć z logiki, wyciąganie wniosków z przesłanek negatywnych to śliski temat. Prawdą jest, że w szczycie B pojawiają się pociągi z miejscami leżącymi w kierunku Pragi. Ale przyczyną tego stanu jest spieprzony łącznik między M1 i M2. Ludzie zamiast siedzieć/stać w metrze, stoją na schodach bądź w kolejce do schodów. Ewentualnie zasuwają górą, co w ogóle poddaje w wątpliwość sens aktualnego rozwiązania. Bo górą bywa szybciej.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 lis 2017, 19:00

Ja rozumiem "są" jako opis zjawiska dominującego w przyrodzie, i w tym kontekście to raczej jest nieprawda. Czy kłamstwo to już niekoniecznie, zależy od intencji i tego, jak to pojęcie rozumie opisujący.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ