Glonojad pisze: ↑27 lis 2017, 13:44
W zwykły pozawakcyjny weekend? Gdy miesiące do NG i tak lecą?
Tak, w zwykły powakacyjny weekend. Kiedyś NR też trzeba robić, więc robi się je głównie pomiędzy sezonami, to raz (proponuję policzyć: skoro NR trwa około miesiąca przy dobrych wiatrach, wykonuje się ją raz na dwa lata, a sezon trwa łącznie cztery miesiące w roku, to jaki procent parku taborowego spółki jest jednocześnie wyłączony z eksploatacji? to wszystko przy optymistycznym założeniu, że wykonawcy dotrzymują terminów
![:rotfl:](./images/smilies/rotfl.gif)
). Dwa, w weekendy jeździ blisko dwukrotnie więcej osób niż w tygodniu, to naprawdę jest gigantyczna różnica.
BTW, koszty utrzymania taboru do jeżdżenia w sezonach, maksymalnie przez 1/3 roku, są jedną z głównych przyczyn, dla których DB Fv, OeBB czy CzD ograniczają ofertę sezonową, opierając ją w dużej mierze na wydłużonych połączeniach całorocznych, celem spłaszczenia zapotrzebowania taborowego. Taki sam postulat znajduje się w obowiązującym PZRTP.
Generalnie nie znam kraju, w którym w weekendy nie brakuje miejsc rezerwowanych w pociągach.