Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Łukasz
Posty: 10650
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 gru 2017, 23:36

wincenty pisze:
Łukasz pisze:
02 gru 2017, 23:16
2240, solbus, jakie to jest gowno. Na 160/340 przy centralnym próbował zamknąć trzecie drzwi. Kierowca biegał kilka razy. W międzyczasie pierwsze drzwi pasażera się otwierały i zamykały w kółko, przez prawie 5 minut. W międzyczasie startowała novamedia (chyba, to od reklam). Na jednym z monitorów skończyło się na requescie o login. Na drugim się udało. Po kilku minutach wszystkie zgasły. Na każdym przystanku w drzwiach coś pykalo, jakby ktoś je próbował non stop zamykać.
Albo 2240, albo Solbus.
2040
ŁK

1251
Posty: 134
Rejestracja: 28 lis 2008, 11:59
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: 1251 » 03 gru 2017, 14:01

Cały czas będą się czkawką odbijały przetargi w których głównym kryterium była cena ,co umożliwiło zawalenie Warszawy Solbusami czy ostatnio Ursusami. Patrząc obiektywnie na obecną chwilę Warszawa zostaje dużo w tyle ze swoimi autobusami np do miasta Kraków. W tym roku przybyło około setki Solarisów Urbino IV generacji. W najnowszym przetargu na zakup hybryd bardzo możliwe ,ze wygra Volvo 7900,bo Solaris przedstawił droższą ofertę. A w solówkach 12 metrowych EVOBUS zaoferował CITARO 2 ,nie tak jak w Warszawie tureckie kebaby ,co w przypadku podpisania umowy z Evobusem zaowocuje ,że na krakowskie ulice wyjedzie 56 sztuk 12 metrowych Citaro 2. Warszawa powinna brać przykład z Krakowa ,ze potrafili tak rozpisać przetarg aby Evobus nie miał mozliwosci wcisnąć Conecto. Za parę dni będzie otwarcie jeszcze na 30 12 metrowych autobusów i mozliwe ,ze będzie to 30 Manów Lion City. A co mamy w Warszawie ,przepłacone Kebaby w wersji bez obramówek nadkoli (nawet na tym zaoszczędzili) i 10 Ursusów. To są efekty zakupów na 2017 rok. Jak się jezdzi po największych Polskich miastach to Warszawa stolica Polski zostaje w tyle i nie widać światełka w tunelu ,że coś się zmieni w tej materii. Dobrze ,ze są ajenci którzy wprowadzają trochę świeżości do taboru. Ponoć Mobilis ma zakupić 61 Manów Hybrydowych .Jesli tak się stanie to chwała im za to.

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 03 gru 2017, 16:05

1251 pisze:
03 gru 2017, 14:01
Cały czas będą się czkawką odbijały przetargi w których głównym kryterium była cena ,co umożliwiło zawalenie Warszawy Solbusami ...
Można się domyślać że MZA chciało Solbusy bo specjalnie obniżyło warunek doświadczenia...

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 gru 2017, 16:07

1251 pisze:
03 gru 2017, 14:01
Dobrze ,ze są ajenci którzy wprowadzają trochę świeżości do taboru. Ponoć Mobilis ma zakupić 61 Manów Hybrydowych .Jesli tak się stanie to chwała im za to.
Najpierw to niech w końcu podpiszą umowę, zdążą w tym roku? :)

Michalk001
Posty: 1220
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 03 gru 2017, 19:47

alojz pisze:
03 gru 2017, 16:05
1251 pisze:
03 gru 2017, 14:01
Cały czas będą się czkawką odbijały przetargi w których głównym kryterium była cena ,co umożliwiło zawalenie Warszawy Solbusami ...
Można się domyślać że MZA chciało Solbusy bo specjalnie obniżyło warunek doświadczenia...
Tyle tylko że jako pasażer to zdecydowanie wolę Solbusa niż Solarisa. Może to nie jest technicznie najbardziej dopracowany pojazd, ale dla pasażera jest zdecydowanie przyjemniejszy w jeździe. A Citaro jest zwyczajnie brzydkie i nie ma czego żałować, Conecto jakie jest takie jest, ale po poprawkach jeździ to bezawaryjnie i po prostu robi swoje.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 03 gru 2017, 20:33

Nie przesadzałbym, że Solbu jest przyjemniejszy w jeździe. Pewnie, dwunastometrowce i osiemnastometrowce są ok, ale SM10 to jakaś porażka jest w porównaniu do U10, wnętrze rozplanowano fatalnie i jedna stojąca osoba robi tłok.

Natomiast zupełnie nie rozumiem hejtu na Conecto. To są komfortowe autobusy, ciche, z miękkim zawieszeniem, wygodnymi fotelami i kulturalnie pracującym silnikiem. Owszem, turecka fabryka nie od wczoraj ma problemy z jakością montażu i wypuszcza pojazdy z wadami fabrycznymi, ale to jest na dobrą sprawę problem techniczny (spoczywający zapewne w większości na serwisie firmy, choć nie wiem jak tam jest z umową serwisową), a nie dotyczący pasażera.

Właściwie jedynymi autobusami w naszych warunkach, które odstają od konkurencji, są M121I, ale tak to jest jak się kupuje archaiczną konstrukcję. Reszta jest mniej lub bardziej topornie wykonana, ale mimo wszystko spełnia standardy nowoczesnego autobusu miejskiego.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 gru 2017, 20:43

Poc Vocem pisze:
03 gru 2017, 20:33
Nie przesadzałbym, że Solbu jest przyjemniejszy w jeździe. Pewnie, dwunastometrowce i osiemnastometrowce są ok, ale SM10 to jakaś porażka jest w porównaniu do U10, wnętrze rozplanowano fatalnie i jedna stojąca osoba robi tłok.
Ale dwudrzwiowe czy trzydrzwiowe? A ja bym powiedział, że SM12 są najgorzej wykonane, tym później tym jakby solidniejsze wozy robił Solbus, aczkolwiek nowe Solbusy już nam nie grożą. :)

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 03 gru 2017, 20:54

Dokładnie to chodzi mi o tę partię oznaczoną numerami 1020 - 1039 czyli dwudrzwiowe. Innymi nie miałem okazji jechać.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1320
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 03 gru 2017, 21:41

A jest różnica. Trzydrzwiowe nie są złe, za to dwudrzwiowe nadają się co najwyżej na jakieś peryferyjne linie o małej wymianie pasażerskiej, a tego co wypuszcza je na 192 chętni wytłukłbym kluczem do kół.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 gru 2017, 21:43

Organizator nie zabrania. :)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6939
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 gru 2017, 21:45

Ja odczuwam tylko jedną zaletę Solbusów względem Solarisów - jest więcej miejsca na nogi. Przynajmniej tam, gdzie siadam zazwyczaj.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 03 gru 2017, 22:22

Więcej miejsca na nogi, wygodniejsza przestrzeń w przegubie i nieco lepiej rozplanowane wnętrze (poza SM10). Z subiektywnych zjawisk bardzo lubię jeszcze dźwięk silnika w wersji LNG :)
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

wincenty
Posty: 1345
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 03 gru 2017, 22:29

Zgadzam się z przedmówcą ws. Conecto, właściwie jedyną ich wadą jest to że są tureckie...
No i nie podobają się te zakręcane rurki przy rzeźni, które wydatnie ograniczają przestrzeń w tym miejscu, ale to już wina zamaiwiającego.
A co gniotów, nie zapominajmy, że zamawiane były one 10 lat temu, dziś już takich konstrukcji nie ma (włącznie z jelczami M121I...)
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Michalk001
Posty: 1220
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 03 gru 2017, 22:37

Gniotów nie ma, ale mimo wszystko nawet obecnie seria 49xx może zawstydzić większość nowszych wozów w kwestii silnika - jest niezwykle cichy i pracuje bez wibracji. Gdyby nie archaiczny głośny most to wóz byłby genialny.

Michalk001
Posty: 1220
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 03 gru 2017, 22:42

Emyl pisze:
03 gru 2017, 21:45
Ja odczuwam tylko jedną zaletę Solbusów względem Solarisów - jest więcej miejsca na nogi. Przynajmniej tam, gdzie siadam zazwyczaj.
Jest jeszcze druga, w Solbusach dźwięk zamykania drzwi jest stonowany i dobrze dobrany - za to w Solarisach jest okropny, drażniący i zbyt głośny przez co po kilku przystankach ma się dość.

ODPOWIEDZ