[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2018

Moderator: JacekM

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 10 gru 2017, 21:12

Są przypadki, że ktoś mając miejscówkę na konkretne miejsce musi jechać na stojąco bo wagon jest tak załadowany, że nie ma możliwości dopchać się na swoje miejsce, na którym najpewniej i tak ktoś już siedzi.
Rozwiązaniem mogłoby być wydłużanie składów wraz ze wzrostem zainteresowania (taki był pierwotny cel miejscówek w TLK), ale w przypadku EZT to trudne i ograniczone, a i ilość wagonów we flocie PKP IC nie zwiększa się.

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 11 gru 2017, 19:36

Wagonów też nie możesz dokładać w nieskończoność. Po pierwsze długość peronów,a po drugie masa hamująca
http://www.transportszynowy.pl/kolhamulcemasy.php
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Awatar użytkownika
MilosnikKomunikacji
Posty: 1246
Rejestracja: 01 wrz 2015, 20:26
Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie
Kontakt:

Post autor: MilosnikKomunikacji » 11 gru 2017, 22:48

Przede wszystkim trzeba tym wagonom robić naprawy i wysyłać, a nie odstawiać i twierdzić, że wagonów nie ma...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 gru 2017, 11:57

Tak sobie patrzę na rozkład... Serio pierwsze sensowne połączenie z Warszawy na Włocławek i Bydgoszcz jest dopiero o 8:40 z Zachodniego? :shock:
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 gru 2017, 12:33

Serio.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 gru 2017, 16:08

Parę lat temu około 7 rano z Warszawy na Bydgoszcz był pośpiech (z Białegostoku zdaje się), pusty nigdy nie jeździł. Teraz chcąc być na rano/przedpołudnie w Bydgoszczy, to wychodzi, że trzeba wyjechać z Warszawy dnia poprzedniego, bo przesiadki w Kutnie też takie sobie (hitem jest sugerowane połączenie ekspresowe + osobak).

Sytuację tą powodują jakieś remonty po drodze, czy braki taborowe/finansowe? Gdyby na Warszawa - Poznań nie było takiej bryndzy z połączeniami "budżetowymi", to można by było zorganizować sensowne przesiadki w Kutnie pomiędzy pociągami na trasach Wawa - Poznań i Łódź - Bydgoszcz, co w sposób dość sensowny by rozwiązało kwestie sensownych taktów. :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 gru 2017, 16:23

Jest objazd dla części pociągów przez Iławę, pierwszy poranny pociąg jest w Bydgoszczy Głównej o 9:57, jest to IC Kopernik, źle?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 gru 2017, 16:30

Faktycznie, do samej Bydgoszczy jest, nie uwzględniłem trasy via Iława Główna.

Aczkolwiek odcinek między Kutnem a Bydgoszczą pozostaje w ciemnej d...e (a stąd się wzięło moje zdziwienie, że wklepałem w szukajkę Warszawa Zachodnia - Włocławek) i dopiero około 9 miałem pierwsze połączenie.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 gru 2017, 16:35

Do Torunia i Solca Kujawskiego również. ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 gru 2017, 18:44

Czy ktoś się orientuje, czy TUR cały czas przechodzi na pociąg do Helu (notabene jedyny przedpołudniowy niebędący gumobusem na Helu)?

Jechałem tak bodaj na wiosnę ( na bank było to obsługiwane szynobusem a nie bipą więc nie w sezonie)...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 gru 2017, 18:50

W sezonie jak najbardziej, w wakacje były 2 obiegi na piętrusy, siłą rzeczy obydwa powiązane z Turem (i Chojnicami), najczęściej był to zestaw Bipa + 1xBohun, ale zdarzały się różne kombinacje, np. sama Bipa, albo 3xBohun. ;)

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 gru 2017, 23:36

ashir pisze:W sezonie jak najbardziej, w wakacje były 2 obiegi na piętrusy, siłą rzeczy obydwa powiązane z Turem (i Chojnicami), najczęściej był to zestaw Bipa + 1xBohun, ale zdarzały się różne kombinacje, np. sama Bipa, albo 3xBohun. ;)
Btw: https://m.trojmiasto.pl/wiadomosci/Waka ... 14200.html
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 gru 2017, 23:40

W wakacje to był standard, czasami był tylko SZT + Bonanza. Tylko oczywiście mowa o zwykłych kursach: Gdynia - Hel - Gdynia. ;) Natomiast na tych 4 parach dziennie zgodnie z planem jeździły piętrusy, co było oczywiście wyszczególnione w rozkładzie jazdy. :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 gru 2017, 20:51

W wakacje to ja wiem :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 maja 2018, 21:08

Rynek Kolejowy zachęca do przysyłania im propozycji poprawiania rozkładu jazdy, emailem na adres rozklad@rynek-kolejowy.pl. Tutaj artykuł o tym: Wspólnie poprawmy rozkład jazdy!
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ