Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A parę dni temu widziałem gdzieś na trasie do Gdanska KM z Peronem 8 na wyświetlaczu kierunkowym
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Wyświetlacze potrafią różne dziwne rzeczy pokazywać. Ale możesz być pewny że z Gdańskiego na Zachodni dojedziesz najwyżej ciągnikiem rolniczym
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wiem, miham resztki tej trasy codziennie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Powstaje peron 8 na Zachodniej. Mial być zdaje się przesuwany, ale wg mnie to przesunięcie to góra 2 metry w prawo patrząc od strony WZS
- a/p TALENT
- Posty: 1723
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Wraca stare, postpeerelowscy władcy obecnie nam panujący reanimują dworzec Warszawa Główna /w zubożonej wersji dziadoparkingowej/. Jak wprowadzą niegdysiejsze bilety peronowe za 2 zł. powrócę w świat młodości w wersji późnego Gomułki.
ZUS fundatorem emigracji
Wszystko pięknie tylko co będzie jak remont średnicy się skończy? Wróci do stanu obecnego?
Zakładając optymistycznie zwiększenie kursowania pociągów w całym węźle, wszyscy się na średnicę nie zmieszczą, Wtedy coś do tego głównego może jeździć.
Nowe lotnisko, nowe dworce dla autobusów dalekobieżnych....
Może czas na nowy dworzec kolejowy na północ lub południe od Warszawy.
Średnica to kupa kosztów, a zysk niewielki.
Może czas na nowy dworzec kolejowy na północ lub południe od Warszawy.
Średnica to kupa kosztów, a zysk niewielki.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Dziś nie ma chętnych do wjeżdżania na Dw. Główny po remoncie średnicy. Koleje Mazowieckie nie planują tu żadnej trasy, tym bardziej SKM-ka. Przybędzie coś w rodzaju nowej, poprzecznej średnicy na linii obwodowej, co odciąży obecną. Wygląda na to, że 100 mln na Dw. Główny w niewygodnej lokalizacji z dała od Pl. Zawiszy to kasa wyrzucona w błoto. Stać nas, bo Unia dołoży? Niewykluczone też, że przywrócenie Dw. Głównego będzie dla kolejarzy argumentem w naciskach na ratusz, by zgodzić się na całkowite zamknięcie średnicy przez 4 lata także dla pociągów podmiejskich.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Z tytułu niemieszczenia się wszystkich na średnicę bardziej pasowałoby jednak zbudować drugą średnicę. Odcinek do Głównej mógłby być jej początkiem, a wyjście na powierzchnie powinno odbywać się na Wileńskim, przystanki pośrednie circa about Rondo ONZ, Królewska, Bristol. Skoro to państwo stać na budowę (bardzo potrzebnego, żeby mi ktoś nie zarzucił, że torpeduję inwestycję) tunelu w Łodzi, to stać je także na porównywalną inwestycję w Warszawie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Główny jest idealny dla pociągów lowcostowych - TLK itp. Poza tym i tak teraz połowa przyjezdnych przyjeżdża „na Główny”.
ŁK
Połączenie Głównej z Wileńskim? Tunelem?! Śmiałe! Odważne! Szalone!!! Ale nie pozbawione sensu. Za sto lat, kto wie...fik pisze: ↑13 sty 2018, 11:12Z tytułu niemieszczenia się wszystkich na średnicę bardziej pasowałoby jednak zbudować drugą średnicę. Odcinek do Głównej mógłby być jej początkiem, a wyjście na powierzchnie powinno odbywać się na Wileńskim, przystanki pośrednie circa about Rondo ONZ, Królewska, Bristol. Skoro to państwo stać na budowę (bardzo potrzebnego, żeby mi ktoś nie zarzucił, że torpeduję inwestycję) tunelu w Łodzi, to stać je także na porównywalną inwestycję w Warszawie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Napisaliśmy to kiedyś w uwagach do którejś wersji KPK, to na Żelaznej było słychać, jak na Targowej pukają się w głowy. Cóż, ja jednak mam nadzieję, że Podłęże-Piekiełko (oby powstało) i tunel w Łodzi jednak pozwolą przełamać powszechne mniemanie, że nowych linii kolejowych się nie buduje.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Wyjść spod ziemi przy Wileńskim się da, ale nie w ramach istniejącej stacji. To za duże przedsięwzięcie, żeby wyburzyć magazyn carrefoura, który jest nad peronami. Pytanie, czy w ogóle da się wydrążyć coś sensownie pod istniejącym układem budynków, żeby powstała stacja przesiadkowa choćby piętro niżej. Bo wyjść torami na wierzch kilkaset metrów dalej (okolice Szwedzkiej) to spokojnie, ale to zasadniczo trasa albo na Białystok, albo znów przedsięwzięcie połączenia na Rembertów.
ŁK