Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
Moderator: JacekM
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Nie no, ja jednak zakładam, że centrum handlowe to jest taka rzecz, która może i musi ustąpić rozwojowi niezbędnej infrastruktury. Zresztą i tak the malls are the soon-to-be ghost towns, jak śpiewał poeta
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Bardziej by mnie martwiło przechodzenie pod stacjami metra a tym bardziej integrowanie węzłów przesiadkowych. Reszta to kwestia głębokości tunelu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
IMO kompletnie nierealne jest ingerowanie w okoliczną architekturę. Zwłaszcza, że dopiero wszystko było rozwalone przez 3 lata, a jeszcze w sumie nie wszystko jest pootwierane.
Generalnie jak to ma coś dać, to niech to będzie choć trochę realne.
Generalnie jak to ma coś dać, to niech to będzie choć trochę realne.
ŁK
-
- Posty: 569
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Na głównej miały niby kończyć pociągi z Radomia... Ale, czy w czasie przebudowy średnicy, czy w ogóle to niestety nie wiadomo.
Tak w ogóle to po średnicy jeździ naprawdę skrajnie dużo kompletnie PUSTYCH pociągów (kończących na Wschodnim czy Zachodnim). Czy coś się da z tym zrobić? Nie wiem, ale pewnie tak.
ŁK
Ale po co usprawniać coś takiego? Przecież nadarza się okazja, by wyrzucić w błoto 100 mln zł na Dworzec Główny.
Ale czy naprawdę każdy pociąg musi jechać przez średnicę? Dostosowanie linii obwodowej i Dw.Gdanskiego powinno być o rząd tańsze od budowania tunelu. Nie wiem też, czy na Wileńskim nie da się zarządzić ruchem, Białystok na dartach mógłby tu spokojnie kończyć, aczkolwiek zdecydowanie szkoda, że nie ma tu czwartego toru, jak kiedyś.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK
Wy tutaj o nowym tunelu z Głównej do Wileńskiego - to ja wspomnę o swoim, równie fantastycznym, pomyśle. Mianowicie, wg mnie nowa średnica powinna być N-S, na co wskazuje przepełnienie M1. Trasa: Żwirki - Pole Mokotowskie - JPII - łuk pod Arkadią - włączenie przed Gdańskim. Najlepiej do tego łącznica na linię na Białystok i koniecznie na Grochów.
Mogłyby nią jeździć pociągi z Lotniska do Legionowa/Modlina/Nasielska/Ciechanowa, do Piaseczna (Góry Kalwarii)/Radomia/Skarżyska i CPL Mszczonów i tlki na Kraków/Kielce/Radom oraz do Białegostoku i Olsztyna/Gdańska. Do tego można byłoby dołożyć część ruchu z Rembertowa.
Mogłyby nią jeździć pociągi z Lotniska do Legionowa/Modlina/Nasielska/Ciechanowa, do Piaseczna (Góry Kalwarii)/Radomia/Skarżyska i CPL Mszczonów i tlki na Kraków/Kielce/Radom oraz do Białegostoku i Olsztyna/Gdańska. Do tego można byłoby dołożyć część ruchu z Rembertowa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
To nie jest głupie, ale dokładnie dla tej relacji budowane jest/będzie przejście na Zachodnim, a na LK20, w przeciwieństwie do średnicy, występują realne rezerwy przepustowości. Jednak wydaje mi się to potrzebą niższego rzędu.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Co nie zmienia faktu, że schowanie pod Solidarności - gdzie niewiele innego jest sens chować - nie jest głupie i mogłoby nieco zbilansować koszt budowy odzyskanym terenem.
Natomiast czy nowa średnica, tak na logikę, nie powinna powstać w relacji północ-południe raczej? Główne potoki w Warszawie idą na osi N-S, a całą ciężką kolej prócz linii metra mamy w zasadzie W-Z...
Na Moście Gdańskim też jest rezerwa, uwzględniając towary?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Tak, oczywiście.
Mniejsza, ale jest, a propozycja KwZ ruch na most Gdański tylko dokładaNa Moście Gdańskim też jest rezerwa, uwzględniając towary?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Z Gdańskiej odjeżdżają maks 4 pociągi na godzinę, nie licząc towarowych.
Tylko że pociągi jadące z południa przez Zachodnią na Gdańską nie zbliżą się nawet atrakcyjnością do tych jadących przez Centralną i Feminę.
Tylko że pociągi jadące z południa przez Zachodnią na Gdańską nie zbliżą się nawet atrakcyjnością do tych jadących przez Centralną i Feminę.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Największy problem to przesiadki, ale spora część Warszawy to Białołęka. Pora zacząć ludzi odzwyczajać, że istnieje tylko Dw.Centralny i M21, choć to drugie przy gdańskim mogłoby być jeszcze bardziej dostępne niż przy Centralnym.
A stacja przy Feminie? I tak nie wierzę, nawet jeśli ktoś zdecyduje się na tunel pod miastem. Pomijam już fakt kolejnej (jak Główny) stacji „daleko od metra”.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A stacja przy Feminie? I tak nie wierzę, nawet jeśli ktoś zdecyduje się na tunel pod miastem. Pomijam już fakt kolejnej (jak Główny) stacji „daleko od metra”.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK