Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 sty 2018, 12:37

Nie no, ja jednak zakładam, że centrum handlowe to jest taka rzecz, która może i musi ustąpić rozwojowi niezbędnej infrastruktury. Zresztą i tak the malls are the soon-to-be ghost towns, jak śpiewał poeta :P
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 sty 2018, 15:49

Bardziej by mnie martwiło przechodzenie pod stacjami metra a tym bardziej integrowanie węzłów przesiadkowych. Reszta to kwestia głębokości tunelu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 sty 2018, 22:28

Wileński mógłby się fajnie kończyć czołowo pod Solidarności tuż przed skrzyżowaniem, ale to raczej ucina możliwość przedłużenia. Z kolei gdyby miał być na -3 to robi się dość głęboko...

Łukasz
Posty: 11093
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 sty 2018, 23:09

IMO kompletnie nierealne jest ingerowanie w okoliczną architekturę. Zwłaszcza, że dopiero wszystko było rozwalone przez 3 lata, a jeszcze w sumie nie wszystko jest pootwierane.

Generalnie jak to ma coś dać, to niech to będzie choć trochę realne.
ŁK

Matt Cubis
Posty: 569
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 14 sty 2018, 23:33

Na głównej miały niby kończyć pociągi z Radomia... Ale, czy w czasie przebudowy średnicy, czy w ogóle to niestety nie wiadomo.

Łukasz
Posty: 11093
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 sty 2018, 23:56

Tak w ogóle to po średnicy jeździ naprawdę skrajnie dużo kompletnie PUSTYCH pociągów (kończących na Wschodnim czy Zachodnim). Czy coś się da z tym zrobić? Nie wiem, ale pewnie tak.
ŁK

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 15 sty 2018, 11:07

Ale po co usprawniać coś takiego? Przecież nadarza się okazja, by wyrzucić w błoto 100 mln zł na Dworzec Główny.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 sty 2018, 11:24

Łącząc relacje da się odzyskać z 2 trasy na godzinę. Potrzeby są o rząd wielkości większe.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Łukasz
Posty: 11093
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 sty 2018, 18:05

Ale czy naprawdę każdy pociąg musi jechać przez średnicę? Dostosowanie linii obwodowej i Dw.Gdanskiego powinno być o rząd tańsze od budowania tunelu. Nie wiem też, czy na Wileńskim nie da się zarządzić ruchem, Białystok na dartach mógłby tu spokojnie kończyć, aczkolwiek zdecydowanie szkoda, że nie ma tu czwartego toru, jak kiedyś.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 sty 2018, 19:14

Wy tutaj o nowym tunelu z Głównej do Wileńskiego - to ja wspomnę o swoim, równie fantastycznym, pomyśle. Mianowicie, wg mnie nowa średnica powinna być N-S, na co wskazuje przepełnienie M1. Trasa: Żwirki - Pole Mokotowskie - JPII - łuk pod Arkadią - włączenie przed Gdańskim. Najlepiej do tego łącznica na linię na Białystok i koniecznie na Grochów.
Mogłyby nią jeździć pociągi z Lotniska do Legionowa/Modlina/Nasielska/Ciechanowa, do Piaseczna (Góry Kalwarii)/Radomia/Skarżyska i CPL Mszczonów i tlki na Kraków/Kielce/Radom oraz do Białegostoku i Olsztyna/Gdańska. Do tego można byłoby dołożyć część ruchu z Rembertowa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 sty 2018, 21:44

To nie jest głupie, ale dokładnie dla tej relacji budowane jest/będzie przejście na Zachodnim, a na LK20, w przeciwieństwie do średnicy, występują realne rezerwy przepustowości. Jednak wydaje mi się to potrzebą niższego rzędu.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 sty 2018, 22:13

fik pisze:
14 sty 2018, 12:37
Nie no, ja jednak zakładam, że centrum handlowe to jest taka rzecz, która może i musi ustąpić rozwojowi niezbędnej infrastruktury. Zresztą i tak the malls are the soon-to-be ghost towns, jak śpiewał poeta :P
Co nie zmienia faktu, że schowanie pod Solidarności - gdzie niewiele innego jest sens chować - nie jest głupie i mogłoby nieco zbilansować koszt budowy odzyskanym terenem.

Natomiast czy nowa średnica, tak na logikę, nie powinna powstać w relacji północ-południe raczej? Główne potoki w Warszawie idą na osi N-S, a całą ciężką kolej prócz linii metra mamy w zasadzie W-Z...
fik pisze:
15 sty 2018, 21:44
To nie jest głupie, ale dokładnie dla tej relacji budowane jest/będzie przejście na Zachodnim, a na LK20, w przeciwieństwie do średnicy, występują realne rezerwy przepustowości. Jednak wydaje mi się to potrzebą niższego rzędu.
Na Moście Gdańskim też jest rezerwa, uwzględniając towary?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 sty 2018, 9:30

Glonojad pisze:
15 sty 2018, 22:13
Co nie zmienia faktu, że schowanie pod Solidarności - gdzie niewiele innego jest sens chować - nie jest głupie i mogłoby nieco zbilansować koszt budowy odzyskanym terenem.
Tak, oczywiście.
Na Moście Gdańskim też jest rezerwa, uwzględniając towary?
Mniejsza, ale jest, a propozycja KwZ ruch na most Gdański tylko dokłada :>
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 sty 2018, 15:16

Z Gdańskiej odjeżdżają maks 4 pociągi na godzinę, nie licząc towarowych.

Tylko że pociągi jadące z południa przez Zachodnią na Gdańską nie zbliżą się nawet atrakcyjnością do tych jadących przez Centralną i Feminę.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 11093
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 sty 2018, 15:34

Największy problem to przesiadki, ale spora część Warszawy to Białołęka. Pora zacząć ludzi odzwyczajać, że istnieje tylko Dw.Centralny i M21, choć to drugie przy gdańskim mogłoby być jeszcze bardziej dostępne niż przy Centralnym.

A stacja przy Feminie? I tak nie wierzę, nawet jeśli ktoś zdecyduje się na tunel pod miastem. Pomijam już fakt kolejnej (jak Główny) stacji „daleko od metra”.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK

ODPOWIEDZ