Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 18 mar 2018, 9:40

kveld pisze:
17 mar 2018, 13:25
Ja bym zdecydowanie na miejscu Hyundaia jeszcze powalczył - z informacji o wyroku KIO zdecydowanie nie wynikało, aby nakazała ona wprost wykluczenie Koreańczyków. Z kolei ten "oficjalny kwit" opublikowany przez TW brzmi nieco dziwnie - tak, jakby sami nie bardzo wiedzieli, co mają napisać, ale chcieli ten przetarg unieważnić (a jak już ma być inaczej, to niech to będzie decyzja KIO, a nie zarządu TW...).
To proste, TW nie chce Koreańczyków tak jak i Pesy oraz Solarisa i szuka sposobów, żeby unieważnić przetarg i rozpisać nowy, w którym być może Skoda złoży tańszą ofertę. Żeby tylko nie wyszło na to, że fundusze z Unii nam przepadną, zwłaszcza że teraz współpraca między miastem a Ministerstwem Rozwoju z innej opcji politycznej pewnie układa się trudniej.

tatra
Posty: 294
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 18 mar 2018, 10:44

I wyszło na moje Hyundai jest be bo obcy a przetarg ustawiony pod markę jedynie słuszną
tatra

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 18 mar 2018, 11:10

Byłeś już u prokuratury?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 19 mar 2018, 17:07

Może inaczej to bym sformułował, ale co do zasady, Flash ma rację: radziłbym ostrożniej z rzucaniem dość poważnych oskarżeń.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

marco_wawa
Posty: 152
Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd

Post autor: marco_wawa » 25 kwie 2018, 16:30


Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 25 kwie 2018, 16:37

marco_wawa pisze:
25 kwie 2018, 16:30
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 58378.html
Hyundai wraca do gry.
No to tragedia... Takie zamówienie poszło na stracenie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 25 kwie 2018, 17:18

zxcvbnm pisze:
marco_wawa pisze:
25 kwie 2018, 16:30
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 58378.html
Hyundai wraca do gry.
No to tragedia... Takie zamówienie poszło na stracenie.
Jakieś uzasadnienie dla takiej, wg mnie idiotycznej, tezy?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 25 kwie 2018, 17:33

kveld pisze:
25 kwie 2018, 17:18
zxcvbnm pisze: No to tragedia... Takie zamówienie poszło na stracenie.
Jakieś uzasadnienie dla takiej, wg mnie idiotycznej, tezy?
-Jakość niższa niż S&S, Skoda.
-Znowu nie sprawdzony produkt ze wschodu
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 25 kwie 2018, 17:39

Ja też bym wolał S&S albo Skodę, ale jakbyś chciał dojść do zamówienia tychże? Wolę Hyundaia niż przepadek dofinansowania...

SolarisU12
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2016, 19:51

Post autor: SolarisU12 » 25 kwie 2018, 17:50

Hyundai jest jak kupowanie kota w worku. Nie wiadomo czy jest lepszy od Pesy czy nie, a poza tym żadnego takiego tramwaju w Polsce nie ma.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 25 kwie 2018, 18:29

1. PESA (i nie tylko ona) sama się zdyskwalifikowała ceną.
2. Powtórzenie przetargu wcale nie musi oznaczać, że "preferowani" wykonawcy wpadną w nim lepiej.
3. Powtórzenie przetargu znacznie podnosi ryzyko tego, że dostawy nie zakończą się przed terminem rozliczenia dofinansowania.
4. Bez względu na wybór producenta tramwaj byłby prototypem, bo żaden z producentów nie produkował do tej pory modelu zgodnego w pełni z SIWZ.
5. Hyundai deklaruje montaż w Polsce i korzystanie z polskich poddostawców, więc z punktu widzenia krajowej gospodarki jest lepszy np. od Skody (porównywalny że Stadlerem czy Alstomem, od PESY pewnie faktycznie gorszy). Jeśli stworzy sobie "przyczółek" w Polsce, to może wykorzysta go do realizacji kolejnych zamówień w Europie i, podobnie do Stadlera, da zatrudnienie kolejnej grupie Polaków?
6. Koreańczycy w wielu branżach zrobili ogromne postępy, może warto dać im szansę i w tej?

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 25 kwie 2018, 19:14

Ostatnio zdając PJ najeździłem się trochę Hyundaiem i20. Stwierdzam że jakościowo jest to bardzo dobry samochód, i w dodatku super się prowadzi. A jeszcze kilka lat temu patrzono pogardliwie na tą markę. Kto wie czy tramwaje też nie okażą się trafionym zakupem.
Przypomnijcie sobie co zafundowała nam PESA kilka lat temu, dostarczając Elfy dla KM/SKM, czy Swingi dla TW. Tragiczna awaryjność i prawie codzienny paraliż torów. I to w połączeniu z nierzetelnością w terminie dostaw doprowadziło firmę na skraj bankructwa.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2276
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 25 kwie 2018, 19:59

kveld pisze:
25 kwie 2018, 17:18
zxcvbnm pisze: No to tragedia... Takie zamówienie poszło na stracenie.
Jakieś uzasadnienie dla takiej, wg mnie idiotycznej, tezy?
Pojeździj Hyuandajem... np. i30

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 25 kwie 2018, 21:00

Obawiam się, że dywizja tramwajowa może być bardzo, bardzo oddzielona od samochodowej. Podobnie jak ze Skodą - marka ta sama, a nawet właściciel inny.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 kwie 2018, 21:34

Jeździłem i30 czy tam i40 parę lat temu w HIszpanii i był spoko.

Co do dywizji - tramwaje produkuje Rotem czyli producent m.in. czołgów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ