Zapomniane tory w Warszawie

Moderator: JacekM

Loui
Posty: 194
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 24 sie 2017, 13:55

EW51 aktualnie sobie stoi na WPT. A zezłomować to ja nie jest tak łatwo. Formalnie jest ona eksponatem Muzeum Kolejnictwa.

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 24 sie 2017, 14:59

Piottr pisze:Czy ktoś jest w stanie powiedzieć, co to za parowóz, skąd i jak się dostał do tego szemranego "muzeum"?
Bezogniowy parowóz pracujący kiedyś w Mazurskich Zakładach Roszarniczych w Szczytnie - tyle udało mi się dowiedzieć. Jak się dostał do Czachówka tego nie wiem, ale na pewno nie po torach, pewnie więc na jakiejś naczepie.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 25 sie 2017, 22:02

Loui pisze:EW51 aktualnie sobie stoi na WPT. A zezłomować to ja nie jest tak łatwo. Formalnie jest ona eksponatem Muzeum Kolejnictwa.
Z tego co wyczytałem w internecie, EW51 pojechał do Mińska Mazowieckiego.

Awatar użytkownika
MilosnikKomunikacji
Posty: 1246
Rejestracja: 01 wrz 2015, 20:26
Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie
Kontakt:

Post autor: MilosnikKomunikacji » 26 sie 2017, 12:22

SławekM pisze:
Loui pisze:EW51 aktualnie sobie stoi na WPT. A zezłomować to ja nie jest tak łatwo. Formalnie jest ona eksponatem Muzeum Kolejnictwa.
Z tego co wyczytałem w internecie, EW51 pojechał do Mińska Mazowieckiego.
Dużo na tym nagraniu nie widać, ale to chyba on? https://www.youtube.com/watch?v=s6lsFT9Gcd4

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 27 sie 2017, 17:40

MilosnikKomunikacji pisze:
SławekM pisze: Z tego co wyczytałem w internecie, EW51 pojechał do Mińska Mazowieckiego.
Dużo na tym nagraniu nie widać, ale to chyba on? https://www.youtube.com/watch?v=s6lsFT9Gcd4
Tak to on. Właśnie z fb tego użytkownika można wyczytac parę informacji, co się stało z niektórymi pojazdami.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7845
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 28 sie 2017, 9:02

WojtekE65 pisze:Chyba projekt "muzeum komunikacji" definitywnie się kończy.
Skończył. Stowarzyszenie pana W. się wycofało, nowy 'właściciel' wygnał drezyniarzy, a teraz czyści przedpole.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 29 sie 2017, 12:00

Czy jest jakiś kontakt z właścicielem? Znajomy jest zainteresowany jednym "eksponatem".

Boerner
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2012, 19:37
Lokalizacja: Górny Mokotów

Post autor: Boerner » 24 wrz 2017, 21:25

Przyuważyłem, że plac terminala kontenerowego przy Ordona róg Gniewkowskiej całkowicie opustoszał. To najpewniej oznacza zakończenie użytkowania chyba już ostatniej bocznicy kolejowej z wielu, które kończyły się ślepo przed ulicą Ordona. Na samym placu są dwa równolegle do siebie poprowadzone tory z rozjazdem tuż przed bramą. Wydaje mi się, że bocznica musiała być używana jeszcze względnie niedawno, gdyż tor prowadzący do terminala jest w zupełnie dobrym stanie (nie zarośnięty). Nawiasem mówiąc pobliska Gniewkowska, zwłaszcza na odcinku wzdłuż warsztatów kolejowych, jest obecnie przejezdna już chyba tylko terenówką lub wysokopodwoziową ciężarówką z powodu gigantycznych kałuż i błota.

Boerner
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2012, 19:37
Lokalizacja: Górny Mokotów

Post autor: Boerner » 27 wrz 2017, 22:07

Na remontowanej obecnie linii obwodowej między zjazdem na "duży obwód" przy cmentarzu Tatarskim a Zachodnim nie ma żadnych już odgałęzień. O tym, że kiedyś były, świadczy ok. 5-metrowy kawałek szyn przy dawnych magazynach społemowskich pod adresem Wolska 84/86. Jeden z magazynów (są dwa) wciąż zachował rampę kolejową (identycznie wygląda jak np. przy ulicy Kolejowej), zaś drugi był (i jest) przystosowany do przeładunku z ciężarówek. Czemu został akurat tak mały kawałek toru i czemu w tym akurat miejscu (droga wyjazdowa z placu między magazynami) - nie wiem.

drobert
Posty: 1428
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 28 wrz 2017, 13:22

Coś kojarzę, że między W-wa Koło a Kasprzaka było rozwidlenie w kierunku tych magazynów zaczynało się kawałek za Górczewską i pamiętam, że zawsze tak było to zarośnięte więc ta bocznica długo nie była używana. Samej zwrotnicy nie pamiętam ale tor wzdłuż samej linii kolejowej tak.

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 11 maja 2018, 22:49

Zdjęto Krzyże Św.Andrzeja na ul. Gwarków.Czyli ostateczna likwidacja bocznicy Orlenu.Tory zostały chyba na samym przejeździe.
https://www.google.pl/maps/@52.2599284, ... 6656?hl=pl
EDIT:
Krzyż Św. Andrzeja w stronę Bródna jeszcze jest.Znaków B-20 już nie ma.
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Stary Pingwin
Posty: 5919
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 26 wrz 2018, 10:26

Zastanawiam się, jak wyglądało przed wojną skrzyżowanie torów tramwajowych i kolejowych Aleja Krakowska/KOR, czy istniał posterunek osłonowy. Po wojnie wiadomo, linia radomska w wykopie, tramwaje górą.
miłośnik 13N

Piottr
Posty: 1295
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 26 wrz 2018, 10:34

W poziomie było skrzyżowanie jednotorowe, stała budka dróżnicza.
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/map ... istoryczna
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Stary Pingwin
Posty: 5919
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 26 wrz 2018, 12:08

Tak myślałem. Jeżeli skrzyżowanie z WKD kilka kilometrów wcześniej było z dróżnikiem, to tu też ma sens. Jeżeli jesteśmy przy kolei na Okęciu, czy masz informacje o linii kolejowej Okęcie-Paluch? Dotarłem do rozkładu jazdy PKP z 1939 roku i dojazd do zakładów na Wieżowej był całkiem szybki.
Sam osobiście pamiętam tory kolejowe w 17 Stycznia i bocznice do byłego portu krajowego LOT.
miłośnik 13N

mb112
Posty: 1155
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 26 wrz 2018, 15:14

A jak jest z tymi torami tutaj ?

https://www.google.pl/maps/@52.1816524, ... 312!8i6656

W terenie wyglądają na sporadycznie używane, ale z wszelkich map wynika, że w ogóle nie mają żadnego połączenia z siecią...

ODPOWIEDZ