Komunikacja miejska w Wawrze [II]
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 5085
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
ZTM w swoim komunikacie twierdzi, że Koleje Mazowieckie.
Trzeba sprawdzić czy na stronie KM nie ma jakiegoś ogłoszenia o zamówieniu z wolnej ręki.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Szukam i nie widzę - stąd coraz większe podejrzenia, że organizują zetkę KM, ale płaci (tak jak za całą budowę torów tymczasowych) wykonawca S2.
Organizowana a finansowana to nie to samo. ZTCW KM dostaną chociażby kasę z ZTM. KM same dla siebie nie potrzebują uruchamiać autobusów.
Jeżeli za to i tak płaci ZTM, a problemem jest tylko brak brygad, to w sumie sam mógłby zatrudnić Grodzia i Scanie z wolnej ręki. Chyba że spodziewali się innej firmy, a tu nagle taki zonk.
Dopiero dzisiaj KM-y opublikowały informację o udzieleniu zamówienia Polonusowi na obsługę linii ZR7:
http://www.mazowieckie.com.pl/sites/def ... ia_188.pdf
http://www.mazowieckie.com.pl/sites/def ... ia_188.pdf
-
- Posty: 5085
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Na dziwny paragraf regulaminu[ chyba powinny na ustawę, ale nie ważne] powołali się w tej informacji o udzieleniu zamówienia. W ogóle nie pasuje. Powinni chyba powołać się na paragraf 30 , ustęp 2 punkt 2. Ale może nie znam się
Jak będzie wyglądać komunikacja w czasie zamknięcia Patriotów strona E? 115 Skrócone do Miedzeszyna, czy objazdem przez Radość do Aleksandrowa?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
115 przez dwa przejazdy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Linia Z15 w obecnej formie okazała się, niestety, totalnym niewypałem frekwencyjnym. I nie jest to opinia wyłącznie na podstawie mojej wczorajszej popołudniowej podróży tam i z powrotem, ale przede wszystkim na podstawie relacji zupełnie przypadkowo spotkanego tam kierowcy - notabene jednego z tutejszych forumowiczów. Najczęstszym wynikiem frekwencji na pokładzie jest 2+0 (kierowca, Knapik w głośnikach i zero pasażerów). Trudno jako pasażerów liczyć osoby, które wsiadają na przystanku PKP FALENICA 04, po czym natychmiast tam wysiadają, dowiadując się, że "to nie jedzie na Aleksandrów" - a takich przypadków jest sporo, co sam też zaobserwowałem.
Kto liczył na to, że ta linia kogoś przewiezie?MZ pisze: ↑25 kwie 2018, 21:45Linia Z15 w obecnej formie okazała się, niestety, totalnym niewypałem frekwencyjnym. I nie jest to opinia wyłącznie na podstawie mojej wczorajszej popołudniowej podróży tam i z powrotem, ale przede wszystkim na podstawie relacji zupełnie przypadkowo spotkanego tam kierowcy - notabene jednego z tutejszych forumowiczów. Najczęstszym wynikiem frekwencji na pokładzie jest 2+0 (kierowca, Knapik w głośnikach i zero pasażerów). Trudno jako pasażerów liczyć osoby, które wsiadają na przystanku PKP FALENICA 04, po czym natychmiast tam wysiadają, dowiadując się, że "to nie jedzie na Aleksandrów" - a takich przypadków jest sporo, co sam też zaobserwowałem.
Za każdym razem gdy widziałem Mobiliswóz na Z15, na pokładzie było 0 osób!
Totalne marnowanie 1 brygady.
Przecież ludzie ze wschodniej strony Patriotów i tak wsiadają do 115, tylko ślepy nie zauważy, że przechodzą przez tory...
Linia do natychmiastowej kasacji.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Linia Z15 byłaby dobrym pomysłem, gdyby wjeżdżała bardziej w głąb od Patriotów, czyli w okolice szkoły przy ul. Wolnej. A tak pożytek z niej niewielki, bo ludzie muszą drałować ulicą Lokalną, a wprowadzenie tu jednego kierunku ruchu z powodu kursowania autobusów utrudniło jeszcze dojazd kierowcom.
-
- Posty: 5085
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Dzisiaj na Komisji inwestycyjnej przyjęto jednogłośnie koncepcje ZTM zaprezentowaną we wrześniu 2017 roku. Z jednoczesnym wnioskiem o zapewnienie dojazdu do Instytutu Kardiologii. W uchwale też miała być wzmianka o zostawieniu dwóch linii na pętli Aleksandrów ale nie wiem w końcu czy to ujęto w uchwale. Tutaj są piki z koncepcją poniżej tekstu. http://gazetawawerska.pl/2017/09/28/pla ... ej-wawrze/
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27386
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
115+215 trasowo dobrze (zwłaszcza przeniesienie 115 na Potockich mi się podoba), częstotliwość żenująca.
119+213 dobrze wspólna trasa w Aninie i Lesie, niedobrze brak wspólnego przystanku "od miasta", 119 ewidentnie powinno pojechać przez Gocław w tym układzie. Częstotliwość MS/DS żenująca, zostawiłbym 119 jako 313, 213 co 15/15//15.
142+242 trasowo dobrze, częstotliwość żenuwawerska.
146 trochę nie ogarniam tego, co jest namazane przy PKP Falenica. Potrzeba zrobienia tam krańca jest oczywista, ale czy nie może to po prostu jechać Bysławska - PKP FALENICA 02 dla wysiadających - PT przez Młodą do pętli FALENICA na postój i dalej wyjazd Bysławską - PKP FALENICA 07 dla wsiadających?
147 cały czas podzieliłbym (przypomnę: 298 PKP WESOŁA - Wola Grzybowska - Sulejówek - Stara Miłosna - Międzylesie - PKP Międzylesie - PKP ANIN)
161 jako konsekwencja 242 logiczne. Ewentualnie do połączenia z luźną końcówką 147 uzyskaną powyżej. Częstotliwość... a zresztą.
229 sponsorowane przez producenta Aviomarinu źle. Nieprzesiadalne w węźle Trakt Lubelski w kierunku południowym przede wszystkim.
Dla 319 zrobię oddzielny akapit, bo to skrajny absurd. Nie wiem, czy to nie jest najgorsza propozycja ZTM od czasu zamiany 167 na 184. Koszmarny, skandaliczny, pokraczny potwór, rodem prosto ze standardów GOPowskich. Skorzystanie z tego połączenia w każdej z możliwych relacji (Wawer - Wilanów/Ursynów czy Wilanów - Ursynów) będzie wymagało całkowitej zmiany przyzwyczajeń komunikacyjnych, wyjścia na zupełnie inny przystanek niż do tej pory. Gdy linia z taką charakterystyką jest wyłącznie szczytowa, musi to się skończyć dramatycznie; ja nie zaryzykowałbym na miejscu mieszkańca Wawra wejścia do metra późnym popołudniem, wiedząc że najdrobniejsza awaria może sprawić, że spóźnię się na ostatni kurs linii szczytowej i potencjalnie musiałbym wracać pół miasta, aby dotrzeć do domu. Do tego trasa na lewym brzegu jest wątpliwa, bo łapie praktycznie wyłącznie metro, omijając wstydliwie pętlę w Wilanowie, przez co dla tej dzielnicy będzie miało znaczenie przyzerowe. IMVHO powinno to być przynajmniej całodniowe (5-23) w DP i kursować Wilanowską do Wilanowskiej (przy okazji pomagając rozwiązać odwieczny problem "co na Wilanowskiej, gdy Konstancin do Kabat"). Wtedy 248 Wilanów - Branickiego - Imielin - Poleczki - Lotnisko, 148 od Nowoursynowskiej po trasie 195, które piach, 185 przez Nowoursynowską za to.
Ergo: rzucają milijony tych autobusów w dzielnicę, a 3/4 linii nadal kursuje co pół godziny.
119+213 dobrze wspólna trasa w Aninie i Lesie, niedobrze brak wspólnego przystanku "od miasta", 119 ewidentnie powinno pojechać przez Gocław w tym układzie. Częstotliwość MS/DS żenująca, zostawiłbym 119 jako 313, 213 co 15/15//15.
142+242 trasowo dobrze, częstotliwość żenuwawerska.
146 trochę nie ogarniam tego, co jest namazane przy PKP Falenica. Potrzeba zrobienia tam krańca jest oczywista, ale czy nie może to po prostu jechać Bysławska - PKP FALENICA 02 dla wysiadających - PT przez Młodą do pętli FALENICA na postój i dalej wyjazd Bysławską - PKP FALENICA 07 dla wsiadających?
147 cały czas podzieliłbym (przypomnę: 298 PKP WESOŁA - Wola Grzybowska - Sulejówek - Stara Miłosna - Międzylesie - PKP Międzylesie - PKP ANIN)
161 jako konsekwencja 242 logiczne. Ewentualnie do połączenia z luźną końcówką 147 uzyskaną powyżej. Częstotliwość... a zresztą.
229 sponsorowane przez producenta Aviomarinu źle. Nieprzesiadalne w węźle Trakt Lubelski w kierunku południowym przede wszystkim.
Dla 319 zrobię oddzielny akapit, bo to skrajny absurd. Nie wiem, czy to nie jest najgorsza propozycja ZTM od czasu zamiany 167 na 184. Koszmarny, skandaliczny, pokraczny potwór, rodem prosto ze standardów GOPowskich. Skorzystanie z tego połączenia w każdej z możliwych relacji (Wawer - Wilanów/Ursynów czy Wilanów - Ursynów) będzie wymagało całkowitej zmiany przyzwyczajeń komunikacyjnych, wyjścia na zupełnie inny przystanek niż do tej pory. Gdy linia z taką charakterystyką jest wyłącznie szczytowa, musi to się skończyć dramatycznie; ja nie zaryzykowałbym na miejscu mieszkańca Wawra wejścia do metra późnym popołudniem, wiedząc że najdrobniejsza awaria może sprawić, że spóźnię się na ostatni kurs linii szczytowej i potencjalnie musiałbym wracać pół miasta, aby dotrzeć do domu. Do tego trasa na lewym brzegu jest wątpliwa, bo łapie praktycznie wyłącznie metro, omijając wstydliwie pętlę w Wilanowie, przez co dla tej dzielnicy będzie miało znaczenie przyzerowe. IMVHO powinno to być przynajmniej całodniowe (5-23) w DP i kursować Wilanowską do Wilanowskiej (przy okazji pomagając rozwiązać odwieczny problem "co na Wilanowskiej, gdy Konstancin do Kabat"). Wtedy 248 Wilanów - Branickiego - Imielin - Poleczki - Lotnisko, 148 od Nowoursynowskiej po trasie 195, które piach, 185 przez Nowoursynowską za to.
Ergo: rzucają milijony tych autobusów w dzielnicę, a 3/4 linii nadal kursuje co pół godziny.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?