Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 22 mar 2018, 1:13

ZTM w swoim komunikacie twierdzi, że Koleje Mazowieckie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 mar 2018, 6:13

Trzeba sprawdzić czy na stronie KM nie ma jakiegoś ogłoszenia o zamówieniu z wolnej ręki.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 22 mar 2018, 9:33

Szukam i nie widzę - stąd coraz większe podejrzenia, że organizują zetkę KM, ale płaci (tak jak za całą budowę torów tymczasowych) wykonawca S2.

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 22 mar 2018, 9:44

Krzysiek_S pisze:
22 mar 2018, 1:13
ZTM w swoim komunikacie twierdzi, że Koleje Mazowieckie.
Organizowana a finansowana to nie to samo. ZTCW KM dostaną chociażby kasę z ZTM. KM same dla siebie nie potrzebują uruchamiać autobusów.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 mar 2018, 9:57

Jeżeli za to i tak płaci ZTM, a problemem jest tylko brak brygad, to w sumie sam mógłby zatrudnić Grodzia i Scanie z wolnej ręki. Chyba że spodziewali się innej firmy, a tu nagle taki zonk. :-)

Awatar użytkownika
Ficek
Posty: 211
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Post autor: Ficek » 22 mar 2018, 13:22

Dopiero dzisiaj KM-y opublikowały informację o udzieleniu zamówienia Polonusowi na obsługę linii ZR7:
http://www.mazowieckie.com.pl/sites/def ... ia_188.pdf

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 22 mar 2018, 16:53

Na dziwny paragraf regulaminu[ chyba powinny na ustawę, ale nie ważne] powołali się w tej informacji o udzieleniu zamówienia. W ogóle nie pasuje. Powinni chyba powołać się na paragraf 30 , ustęp 2 punkt 2. Ale może nie znam się :)

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 12 kwie 2018, 16:00

Jak będzie wyglądać komunikacja w czasie zamknięcia Patriotów strona E? 115 Skrócone do Miedzeszyna, czy objazdem przez Radość do Aleksandrowa?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 kwie 2018, 17:38

115 przez dwa przejazdy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8618
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 25 kwie 2018, 21:45

:arrow: Linia Z15 w obecnej formie okazała się, niestety, totalnym niewypałem frekwencyjnym. I nie jest to opinia wyłącznie na podstawie mojej wczorajszej popołudniowej podróży tam i z powrotem, ale przede wszystkim na podstawie relacji zupełnie przypadkowo spotkanego tam kierowcy - notabene jednego z tutejszych forumowiczów. Najczęstszym wynikiem frekwencji na pokładzie jest 2+0 (kierowca, Knapik w głośnikach i zero pasażerów). Trudno jako pasażerów liczyć osoby, które wsiadają na przystanku PKP FALENICA 04, po czym natychmiast tam wysiadają, dowiadując się, że "to nie jedzie na Aleksandrów" - a takich przypadków jest sporo, co sam też zaobserwowałem.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 25 kwie 2018, 21:49

MZ pisze:
25 kwie 2018, 21:45
Linia Z15 w obecnej formie okazała się, niestety, totalnym niewypałem frekwencyjnym. I nie jest to opinia wyłącznie na podstawie mojej wczorajszej popołudniowej podróży tam i z powrotem, ale przede wszystkim na podstawie relacji zupełnie przypadkowo spotkanego tam kierowcy - notabene jednego z tutejszych forumowiczów. Najczęstszym wynikiem frekwencji na pokładzie jest 2+0 (kierowca, Knapik w głośnikach i zero pasażerów). Trudno jako pasażerów liczyć osoby, które wsiadają na przystanku PKP FALENICA 04, po czym natychmiast tam wysiadają, dowiadując się, że "to nie jedzie na Aleksandrów" - a takich przypadków jest sporo, co sam też zaobserwowałem.
Kto liczył na to, że ta linia kogoś przewiezie?
Za każdym razem gdy widziałem Mobiliswóz na Z15, na pokładzie było 0 osób!
Totalne marnowanie 1 brygady.
Przecież ludzie ze wschodniej strony Patriotów i tak wsiadają do 115, tylko ślepy nie zauważy, że przechodzą przez tory...
Linia do natychmiastowej kasacji.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 27 kwie 2018, 22:16

Linia Z15 byłaby dobrym pomysłem, gdyby wjeżdżała bardziej w głąb od Patriotów, czyli w okolice szkoły przy ul. Wolnej. A tak pożytek z niej niewielki, bo ludzie muszą drałować ulicą Lokalną, a wprowadzenie tu jednego kierunku ruchu z powodu kursowania autobusów utrudniło jeszcze dojazd kierowcom.

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 kwie 2018, 22:22

zxcvbnm pisze:
25 kwie 2018, 21:49
Kto liczył na to, że ta linia kogoś przewiezie?
Za każdym razem gdy widziałem Mobiliswóz na Z15, na pokładzie było 0 osób!
Totalne marnowanie 1 brygady.
Można to potraktować jako czynną rezerwę. :D

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 14 maja 2018, 19:55

Dzisiaj na Komisji inwestycyjnej przyjęto jednogłośnie koncepcje ZTM zaprezentowaną we wrześniu 2017 roku. Z jednoczesnym wnioskiem o zapewnienie dojazdu do Instytutu Kardiologii. W uchwale też miała być wzmianka o zostawieniu dwóch linii na pętli Aleksandrów ale nie wiem w końcu czy to ujęto w uchwale. Tutaj są piki z koncepcją poniżej tekstu. http://gazetawawerska.pl/2017/09/28/pla ... ej-wawrze/

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 maja 2018, 21:23

115+215 trasowo dobrze (zwłaszcza przeniesienie 115 na Potockich mi się podoba), częstotliwość żenująca.
119+213 dobrze wspólna trasa w Aninie i Lesie, niedobrze brak wspólnego przystanku "od miasta", 119 ewidentnie powinno pojechać przez Gocław w tym układzie. Częstotliwość MS/DS żenująca, zostawiłbym 119 jako 313, 213 co 15/15//15.
142+242 trasowo dobrze, częstotliwość żenuwawerska.
146 trochę nie ogarniam tego, co jest namazane przy PKP Falenica. Potrzeba zrobienia tam krańca jest oczywista, ale czy nie może to po prostu jechać Bysławska - PKP FALENICA 02 dla wysiadających - PT przez Młodą do pętli FALENICA na postój i dalej wyjazd Bysławską - PKP FALENICA 07 dla wsiadających?
147 cały czas podzieliłbym (przypomnę: 298 PKP WESOŁA - Wola Grzybowska - Sulejówek - Stara Miłosna - Międzylesie - PKP Międzylesie - PKP ANIN)
161 jako konsekwencja 242 logiczne. Ewentualnie do połączenia z luźną końcówką 147 uzyskaną powyżej. Częstotliwość... a zresztą.
229 sponsorowane przez producenta Aviomarinu źle. Nieprzesiadalne w węźle Trakt Lubelski w kierunku południowym przede wszystkim.


Dla 319 zrobię oddzielny akapit, bo to skrajny absurd. Nie wiem, czy to nie jest najgorsza propozycja ZTM od czasu zamiany 167 na 184. Koszmarny, skandaliczny, pokraczny potwór, rodem prosto ze standardów GOPowskich. Skorzystanie z tego połączenia w każdej z możliwych relacji (Wawer - Wilanów/Ursynów czy Wilanów - Ursynów) będzie wymagało całkowitej zmiany przyzwyczajeń komunikacyjnych, wyjścia na zupełnie inny przystanek niż do tej pory. Gdy linia z taką charakterystyką jest wyłącznie szczytowa, musi to się skończyć dramatycznie; ja nie zaryzykowałbym na miejscu mieszkańca Wawra wejścia do metra późnym popołudniem, wiedząc że najdrobniejsza awaria może sprawić, że spóźnię się na ostatni kurs linii szczytowej i potencjalnie musiałbym wracać pół miasta, aby dotrzeć do domu. Do tego trasa na lewym brzegu jest wątpliwa, bo łapie praktycznie wyłącznie metro, omijając wstydliwie pętlę w Wilanowie, przez co dla tej dzielnicy będzie miało znaczenie przyzerowe. IMVHO powinno to być przynajmniej całodniowe (5-23) w DP i kursować Wilanowską do Wilanowskiej (przy okazji pomagając rozwiązać odwieczny problem "co na Wilanowskiej, gdy Konstancin do Kabat"). Wtedy 248 Wilanów - Branickiego - :mewa: Imielin - Poleczki - Lotnisko, 148 od Nowoursynowskiej po trasie 195, które piach, 185 przez Nowoursynowską za to.

Ergo: rzucają milijony tych autobusów w dzielnicę, a 3/4 linii nadal kursuje co pół godziny.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ