KM na Bielanach (II)

Moderator: Wiliam

Boerner
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2012, 19:37
Lokalizacja: Górny Mokotów

Post autor: Boerner » 02 paź 2017, 18:13

Jak wygląda udostępnianie miejsc parkingowych na terenie kampusu przez uczelnie możemy zobaczyć na przykładzie kampusu głównego UW, obdarzonego przecież tak znakomitą komunikacją miejską. Oczywiście studenci wjeżdżać nie mogą, ale liczba aut z przepustkami każdego dnia wjeżdżających przez Oboźną jest ogromna. Wniosek - po wprowadzeniu autobusów na Dewajtis miasto powinno zamknąć ulicę dla wszystkich, jeśli zaś zostawi się furtkę w zakazie wjazdu dla "przepustkowiczów" z UKSW to liczba aut nie zmniejszy się wcale.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 paź 2017, 18:17

Przynajmniej reszta z buta by nie musiała iść. ;)

Paweł D.
Posty: 5325
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 paź 2017, 8:25

Wiadomo, że religia katolicka związana jest z "cudami". Ale ul. Dewajtis jest świecka i bądźmy realistami :)

SU89
Posty: 425
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 14 paź 2017, 16:32

Między przystankami Chomiczówka, a Conrada powstaje nowy zespół przystankowy (przy przejściu dla pieszych między kościołem, a szkołą podstawową). Wiadomo jak będzie się nazywał? Conrada-Kościół, tak jak kiedyś przeczytałem, czy może Conrada-Szkoła? I jaki będzie miał charakter (stały/na żądanie)?

patryk148
Posty: 541
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 17 mar 2018, 13:52

Na Kasprowicza mógłby jeździć elektryk: UKSW - Dewajtis - Lindego - Kasprowicza - Sacharowa - Żeromskiego - Słowackiego - METRO MARYMONT

Lepsze to niż dublowanie tramwaju na Marymonckiej.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 17 mar 2018, 14:44

Jak dla mnie pomysł całkiem przyzwoity, przynajmniej nie tylko studenci UKSW skorzystaliby z tych brygad, które trzeba by było włożyć w taką linię.

Ile mniej więcej brygad by się odzyskało na skróceniu 156 do odcinka ŻERAŃ FSO - DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)? Wystarczyłoby to do podniesienia częstotliwości tej linii do 15'/15'/15' lub 15'/20'/20' i likwidacji 256 bez dodatkowych kosztów brygadowych?

Flash8222
Posty: 7624
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 03 cze 2018, 0:20

Znowu miałem okazję podróżować 156 i dalej uważam, że ta linia nadaje się do natychmiastowej likwidacji. Można zrobić socjal dla emerytów na trasie Młociny - Słodowiec oraz wydłużyć 256 na Wschodni. Większość pasażerów podjeżdżała maksymalnie do 5 przystanków na odcinku nad metrem, zaś najwięcej ludzi było od Kondratowicza do Witebskiej.

fraktal
Posty: 5494
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 03 cze 2018, 0:55

Zwłaszcza że w środę znów nie jeździło metro na Bielanach, a zetka była niezabieralna...

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 cze 2018, 5:33

Flash8222 pisze:
03 cze 2018, 0:20
Znowu miałem okazję podróżować 156 i dalej uważam, że ta linia nadaje się do natychmiastowej likwidacji. Można zrobić socjal dla emerytów na trasie Młociny - Słodowiec oraz wydłużyć 256 na Wschodni. Większość pasażerów podjeżdżała maksymalnie do 5 przystanków na odcinku nad metrem, zaś najwięcej ludzi było od Kondratowicza do Witebskiej.
A ten socjal to ile pochłonie brygad? Bo 156 na tak długiej trasie pożera tylko 5 brygad. Po co chcesz wydłużyć 256 na Wschodni, kiedy dojeżdżają tam pojedyncze osoby, dużo mniej niż na odcinku bielańskim. No i oczywiście pamiętaj, że 256 i tak musi zaliczyć Pratulińską (Witebską i Targówek oczywiście też). A ludzi potrafi już dużo być od Żeromskiego/Parku Kaskada (o ile 112 przed nim nie jedzie) i ciut dalej niż do Witebskiej.

Łukasz
Posty: 10686
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 cze 2018, 8:55

Trasa 156 jest chora jak na dzisiejsze czasy. Autobus jadący po Pradze w kierunku wschodnim z napisem „Metro Młociny” to jakiś koszmar.

Niemniej dalej uważam, że należy powalczyć o ten skrót Wschodni - Targowek i liczę, że po otwarciu ogryzka między Targową a Zamoyskiego coś się pojawi.

Pomyślałem, że może na razie jednokierunkowo, żeby przynajmniej do pracy i metra dało się tym dojechać? Bo w druga stronę przejazd Sprzeczną (o ile będzie miała wlot na Zamoyskiego) będzie karkołomny.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 cze 2018, 16:36

fraktal pisze:
03 cze 2018, 0:55
Zwłaszcza że w środę znów nie jeździło metro na Bielanach, a zetka była niezabieralna...
I dlatego należy utrzymywać linię, która w ciągu godziny jest w stanie przewieźć pasażerów z dwóch wagonów metra. =D> =D>
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10653
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 cze 2018, 16:54

Pamiętajmy jeszcze, że będzie wykorzystana przez jakieś 0,1 % czasu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

fraktal
Posty: 5494
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 cze 2018, 15:09

fik pisze:
03 cze 2018, 16:36
fraktal pisze:
03 cze 2018, 0:55
Zwłaszcza że w środę znów nie jeździło metro na Bielanach, a zetka była niezabieralna...
I dlatego należy utrzymywać linię, która w ciągu godziny jest w stanie przewieźć pasażerów z dwóch wagonów metra. =D> =D>
Też bym wolał, żeby metro jeździło bez przerw. Ale w tej sytuacji jaka jest teraz - powtórzę po raz kolejny i z pełnym przekonaniem: należy. Zetka jest albo jej nie ma, natomiast 156 jest pewne, bo ma przynajmniej rozkład. Poza tym nie przesadzajmy w dni powszednie ta linia miewa sporo pasażerów ze względu na nieśmiertelny bazarek. Flash pewnie pisał o długim weekendzie, kiedy rzeczywiście lautobus zionie pustką. Jedyne co bym zrobił, to skrócił godziny kursowania do 20. I zawiesił w weekendy ewentualnie.

Przy czym żeby było jasne: nie musi jeździć na Dworzec Wschodni. Może być skrócona na Bródno. Ale dowozówka Młociny - Słodowiec skończyłaby się na 1 wozie z EEC, a tak przynajmniej są solówki. I nie kosztują drogo, bo ma je jeden z najtańszych ajentów w sieci ZTM. :P

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 cze 2018, 15:27

fraktal pisze:
05 cze 2018, 15:09
fik pisze:
03 cze 2018, 16:36
I dlatego należy utrzymywać linię, która w ciągu godziny jest w stanie przewieźć pasażerów z dwóch wagonów metra. =D> =D>
Też bym wolał, żeby metro jeździło bez przerw. Ale w tej sytuacji jaka jest teraz - powtórzę po raz kolejny i z pełnym przekonaniem: należy. Zetka jest albo jej nie ma, natomiast 156 jest pewne, bo ma przynajmniej rozkład.
Jak może być pewna linia, która jest w stanie przewieźć około PÓŁTORA PROCENT potoku? #-o
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 05 cze 2018, 15:42

fraktal pisze:
05 cze 2018, 15:09
Też bym wolał, żeby metro jeździło bez przerw. Ale w tej sytuacji jaka jest teraz - powtórzę po raz kolejny i z pełnym przekonaniem: należy. Zetka jest albo jej nie ma, natomiast 156 jest pewne, bo ma przynajmniej rozkład. Poza tym nie przesadzajmy w dni powszednie ta linia miewa sporo pasażerów ze względu na nieśmiertelny bazarek. Flash pewnie pisał o długim weekendzie, kiedy rzeczywiście lautobus zionie pustką. Jedyne co bym zrobił, to skrócił godziny kursowania do 20. I zawiesił w weekendy ewentualnie.
Jeśli w godzinach szczytu M1 na północnym odcinku zdechnie dajmy na to na dwie godziny, to jak chcesz przewieźć linią o podaży 160os./h kilkanaście tysięcy ludzi? Co ma do tego pewność?
Na tej samej zasadzie czepiano się likwidacji 101, po czym w czasie awarii w okolicach zajezdni bodajże, okazało się, że nawet częsta zetka nie jest ani pewna ani tym bardziej wydolna, bo dwójka przejęła pasażerów nie tylko ze 101 i E-8, ale także podebrała ich z 516, 518 i, co najważniejsze, 509.

ODPOWIEDZ