Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 lip 2018, 16:26

Z tymi nowymi biurowcami wzdłuż Alej (między Pl. Zawiszy i Zachodnim) to jeszcze jest taki problem, że tam się robi zagęszczenie tylko w wybranych godzinach, kiedy wszyscy idą albo wychodzą z pracy.
I oczywiście są to godziny w których okolica najbardziej się korkuje. Stąd nie sądzę, żeby komuś się chciało np. czekać specjalnie na to 291 przy Białobrzeskiej i odstać swoje w korku zanim się dojedzie do tego M2, to już prościej dojść na piechotę do Pl. Zawiszy (w okolicach 17 tam faktycznie tłumy chodzą). Stamtąd można nie tylko szybko podjechać do M2, ale też we wszelkich innych kierunkach.
Poza tym 178 to nie tylko ten unikalny skręt, generalnie na Kasprzaka jest sporo różnych celów podróży, biurowce przy MRD nie są jedynym, generalnie przystanki PKP Kasprzaka, Szpital Wolski, Karolkowa należą raczej do uczęszczanych. A te między Pl. Zawiszy i DWZ są raczej tylko 'sezonowe', w końcu nie bez powodu są NŻ.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 lip 2018, 17:04

fik pisze:
05 lip 2018, 16:11
połączenie do metra (którym ludzie, o zgrozo i dziwo, jakoś w miarę chętnie jeżdżą, więc jakiś sens dowożenia do niego jednak jest) miałoby ręce i nogi.
I co dalej się z nimi dzieje? Bo w zasadzie to jak się domyślam oni jadą gdzieś tym M2 i znowu się przesiadają. Dlatego obecnie dowożenie do M2 wydaje mi się bez sensu. Co innego po otwarciu całej trasy.
fik pisze:
05 lip 2018, 16:11
Unikalnego skrętu mi o tyle mało szkoda, że - tak jak piszę - moim zdaniem większość pasażerów 178 wcale z niego nie korzysta, bo i tak jedzie właśnie do metra.
Słowo klucz to Twoje zdanie. Moje zdanie jest inne. Niemniej jestem w stanie przyjąć Twój argument, że to będzie nadmiar linii dowożących do M2. Chociaż nie wiem czy dwie silne linie na Towarowej to nie będzie za dużo i tak.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 lip 2018, 17:41

Obie gdzieś z 15/20/20, z ich silnością to bym nie przesadzał.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 lip 2018, 17:47

Jak dla mnie wystarczyłaby jedna 7,5/10/10 i owe 178 z 10/15/15.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 lip 2018, 18:00

No ale 517/291 i 127 nie połączysz, bo mają różne końcówki we Włochach/Ursusie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 lip 2018, 18:18

Hmm...
167 likwidacja, zastąpienie przez 178 i 187
178 SKOROSZE/NIEDŹWIADEK - Al. Jerozolimskie - Al. Prymasa Tysiąclecia - trasa 167 - ZNANA (10/15/20)
187 URSUS-NIEDŹWIADEK - trasa 187 - Bitwy 1920 - Grójecka - trasa linii 187 - SIEKIERKI albo gdzieś obok (zastępstwo za 167 i 191) (12/15/15)
191 REGULSKA - Niemcewicza - Towarowa - RONDO DASZYŃSKIEGO (7,5/10/10)
517 SKOROSZE/NIEDŹWIADEK - trasa 517 - Trasa Łazienkowska - gdzieś dalej (zastąpienie 187, połączenie z M1, tranzyt przez Warszawę TŁ jako szybka linia pomijająca wiele przystanków) (10/10/15 albo częściej) - na TŁ koordynacja np. z 523 jak się da jakoś.

W ten sposób zostawiamy skręt na RZS, ale 178 nie dajemy do metra, a na Znaną (a docelowo może nawet do M2 przy Górczewskiej). Na drugim końcu 167 kierujemy 187, która jednocześnie zastąpi 191 w relacji Aleje Jerozolimskie - Hale Banacha.

Ewentualnie na Znaną możemy dać 159 - od Pl. Zawiszy Alejami (powrót Niemcewicza) - Al. Prymasa - po trasie linii 167.

Nie lubię tak gdybać, planować, bo pewnie o wielu rzeczach zapomniałem... ale może w ramach tej burzy mózgów jakiś ciekawy pomysł podsunąłem?

wojtor
Posty: 661
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 05 lip 2018, 18:34

mb112 pisze:
05 lip 2018, 16:26

Poza tym 178 to nie tylko ten unikalny skręt, generalnie na Kasprzaka jest sporo różnych celów podróży, biurowce przy MRD nie są jedynym, generalnie przystanki PKP Kasprzaka, Szpital Wolski, Karolkowa należą raczej do uczęszczanych. A te między Pl. Zawiszy i DWZ są raczej tylko 'sezonowe', w końcu nie bez powodu są NŻ.
Większość tu piszących pracuje i myśli tylko o biurowcach. A 178 zapewnia dojazd z Jerozolimskich do dwóch dużych szkół średnich: Kasprzaka i Sowińskiego przy ZP Szpital Wolski. Autobus do MRD przez Zawiszy wydłuży drogę i wymusi dodatkową przesiadkę. A uczniowie szkół średnich raczej nie przerzucą się na dojazd własnymi samochodami.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 lip 2018, 18:37

To 159 na Znanej wydaje się nie być najgłupsze. W przeciwieństwie do 178, które byłoby z jej punktu widzenia jeszcze bardziej donikąd niż obecnie 167.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 lip 2018, 18:52

pawcio pisze:
05 lip 2018, 18:37
To 159 na Znanej wydaje się nie być najgłupsze.
Cieszę się, że tak uważasz, bo mi ten pomysł nagle w wyniku kombinowania przyszedł i też uważam, że ta linia by na tym zyskała.

Pytanie, gdzie mieszkańcy Znanej i Redutowej podróżują obecnym 167. Czy gdzieś dalej niż do Ronda Zesłańców? W jakich relacjach tę linię wykorzystują. Jeśli chodzi o 178 to myślałem raczej o wykorzystaniu odcinkowym - tzn. Skorosze - RZS, sam skręt przy RZS oraz RZS - Znana.

Molo
Posty: 627
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 05 lip 2018, 19:32

Z moich doświadczeń z tą linią to są 4 główne miejsca docelowe :1.Reduta Wolska 2.Kasprzaka 3.RZS 4.BW1920.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 lip 2018, 20:27

reserved pisze:
05 lip 2018, 18:18
Hmm...
167 likwidacja, zastąpienie przez 178 i 187
178 SKOROSZE/NIEDŹWIADEK - Al. Jerozolimskie - Al. Prymasa Tysiąclecia - trasa 167 - ZNANA (10/15/20)
187 URSUS-NIEDŹWIADEK - trasa 187 - Bitwy 1920 - Grójecka - trasa linii 187 - SIEKIERKI albo gdzieś obok (zastępstwo za 167 i 191) (12/15/15)
191 REGULSKA - Niemcewicza - Towarowa - RONDO DASZYŃSKIEGO (7,5/10/10)
517 SKOROSZE/NIEDŹWIADEK - trasa 517 - Trasa Łazienkowska - gdzieś dalej (zastąpienie 187, połączenie z M1, tranzyt przez Warszawę TŁ jako szybka linia pomijająca wiele przystanków) (10/10/15 albo częściej) - na TŁ koordynacja np. z 523 jak się da jakoś.

W ten sposób zostawiamy skręt na RZS, ale 178 nie dajemy do metra, a na Znaną (a docelowo może nawet do M2 przy Górczewskiej). Na drugim końcu 167 kierujemy 187, która jednocześnie zastąpi 191 w relacji Aleje Jerozolimskie - Hale Banacha.

Ewentualnie na Znaną możemy dać 159 - od Pl. Zawiszy Alejami (powrót Niemcewicza) - Al. Prymasa - po trasie linii 167.

Nie lubię tak gdybać, planować, bo pewnie o wielu rzeczach zapomniałem... ale może w ramach tej burzy mózgów jakiś ciekawy pomysł podsunąłem?
Odnośnie 167, 187, 191, 517 - ciekawe pomysły, moim zdaniem jak najbardziej tak by mogło to wyglądać. Natomiast 178 bym raczej nie ruszał (oprócz 'przycięcia' obu końcówek tzn. pozostawienia tylko Skorosze - MRD), bo dowóz na Kasprzaka wydaje się istotny. Na Redutową pewnie wróci 154 i to chyba wystarczy jako zastępstwo za obecne 167. Pytanie tylko czy nie lepiej by było wtedy dać 154 prosto BW1920 zamiast Szczęśliwicką i DWZ, 172 i 184 tam nie wystarczy ?

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 lip 2018, 20:46

Dworzec Zachodni jest jednak ważnym punktem na trasie.

wojtor
Posty: 661
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 06 lip 2018, 15:43

reserved pisze:
05 lip 2018, 20:46
Dworzec Zachodni jest jednak ważnym punktem na trasie.
Zmienić Armatnią na Dworzec Zachodni z odpowiednim numerkiem. Ta sama metoda co peron 8.

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 06 lip 2018, 15:48

wojtor pisze:
06 lip 2018, 15:43
reserved pisze:
05 lip 2018, 20:46
Dworzec Zachodni jest jednak ważnym punktem na trasie.
Zmienić Armatnią na Dworzec Zachodni z odpowiednim numerkiem. Ta sama metoda co peron 8.
Jakoś dziwnie by wyglądały przystanki 154 i 184. Dw. Zachodni, RZS, Dw. Zachodni. To jednak byłaby chyba dezinformacja.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 06 lip 2018, 15:52

Georg pisze:
06 lip 2018, 15:48
Jakoś dziwnie by wyglądały przystanki 154 i 184. Dw. Zachodni, RZS, Dw. Zachodni.
Jakoś na 182 nikt nie narzeka...

ODPOWIEDZ