Stan techniczny przystanków

Moderator: Wiliam

Piter232
Posty: 435
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 17 sie 2018, 21:18

Nie wiem, czy dobry temat, ale chyba lepszego nie ma (jakby był, uprzejmie proszę o przeniesienie)

Łowcza 01 w kierunku pętli Wilanów. Co tu się stało po budowie ścieżki rowerowej - powierzchnia do wsiadania/wysiadania oraz "chodnik" pomiędzy meczetem a ddr to są jakieś nieśmieszne żarty. Czy serio w cywilizowanym kraju w środku Europy człowiek wysiadając z autobusu musi uważać, żeby drugi krok nie był zbyt duży w obawie o swoje zdrowie (albo i życie, biorąc pod uwagę, jakie prędkości rozwijają tu rowerzyści)? Czy ZTM nie powinien zawiesić funkcjonowanie tego przystanku do czasu wykonania jakiejś poprawki uwzględniającej jakkolwiek wygodne wysiadanie z autobusu? Bo na tą chwilę naprawdę nie wiem, jak miałoby tu wysiąść cokolwiek więcej niż 5/6 osób nie narażając się na strzała ze strony jakiegoś roweru - a przecież zdarzają się (fakt, okazjonalnie) na tym przystanku dużo większe wymiany. I w ogóle czy ta zatoka jest w tym miejscu tak niezbędna? Na równoległej, dużo bardziej przecież obciążonej autobusami, Sobieskiego, od Mangalii do Instytutu zatok w stronę południową nie ma - i ludzie z tym żyją.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 19 sie 2018, 1:56

Problem tkwi w koncepcji wciskania infrastruktury dla rowerzystów abso-kurwa-lutnie wszędzie. Wysiadanie na DDR można porównać z wysiadaniem na jezdnię. W tym drugim przypadku robi się wszystko żeby ci bardziej chronieni użytkownicy drogi zwolnili. W opcji z wysiadaniem na DDR nie robi się nic, bo nie można ustawić rowerzyście progu zwalniającego albo innej szykany. O wyznaczeniu przejścia, ustawieniu ograniczenia prędkości, oznakowaniu, spuszczeniu ze smyczy policji i straży miejskiej (rowerzystów mogą zatrzymywać) nawet nie śmiem marzyć. To rowerzyści, ich nie można denerwować żądaniem dostosowania się do PoRD.
A poza tym ktoś, kto to przyjął, podpisał, a tym samym uznał, że opcja "wypuść pasażerów na DDR i czekaj, co się wydarzy" jest akceptowalną zwyczajnie powinien zmienić pracę na taką, w której nie szkodzi przypadkowym ludziom.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4834
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 20 sie 2018, 18:43

Ja bym powiedział że problem nie jest we wciskaniu infrastruktury rowerowej wszędzie, tylko w złym miejscu. Na tym odcinku jest wąski chodnik i 3 pasy ruchu. Logika raczej nie wskazuje na budowę DDR w miejscu chodnika.
Obrazek

Matt Cubis
Posty: 568
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 20 sie 2018, 19:26

Ale zabierać pas ruchu na bardzo ruchliwej drodze łączącej jedną z dzielnic z centrum?! Jak możesz?

Łukasz
Posty: 11081
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 sie 2018, 21:04

A za to Wybrzeże Szczecińskie pod wiaduktem kolejowym (lub mostem nawet) będzie węższe już na zawsze z okazji powstania ddr.
ŁK

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4834
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 20 sie 2018, 21:39

Tylko pod mostem Poniatowskiego. Tam też były 3 pasy z czego jeden był tylko absurdalnie długim pasem do lewoskrętu w stronę Ronda Waszyngtona. Nigdy kolejka do skrętu nie była aż tak długa. Projekt pochodzi z budżetu partycypacyjnego i ma tylko 2 lata opóźnienia w realizacji.
Obrazek

Łukasz
Posty: 11081
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 sie 2018, 23:13

Wiliam pisze:Tylko pod mostem Poniatowskiego. Tam też były 3 pasy z czego jeden był tylko absurdalnie długim pasem do lewoskrętu w stronę Ronda Waszyngtona. Nigdy kolejka do skrętu nie była aż tak długa. Projekt pochodzi z budżetu partycypacyjnego i ma tylko 2 lata opóźnienia w realizacji.
Ta, oczywiście pomyliłem mosty.
ŁK

ARTUR P
Posty: 741
Rejestracja: 15 lip 2012, 19:46

Post autor: ARTUR P » 21 sie 2018, 9:00

klucha pisze:
16 sie 2018, 16:01
Pętla Targówek.
Dziś już jest nowa, stara wiata przystankowa =D>

Piter232
Posty: 435
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 21 sie 2018, 19:41

Matt Cubis pisze:
20 sie 2018, 19:26
Ale zabierać pas ruchu na bardzo ruchliwej drodze łączącej jedną z dzielnic z centrum?! Jak możesz?
Właśnie ironią tego przypadku (Łowczej) jest fakt, że tam w sumie wystarczyło by usunąć zatokę autobusową, żeby to się pomieściło. Na dużo bardziej obłożonej autobusami Sobieskiego w stronę południową od Toru Stegny do Instytutu zatok nie ma, autobusy zatrzymują się na pasie ruchu. I wszyscy żyją.

Matt Cubis
Posty: 568
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 21 sie 2018, 20:22

Ktoś pytał na FB o tą zatokę... Zarządca drogi nie pozwala zlikwidować (albo biuro mobilności - nie pamiętam).

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25784
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 sie 2018, 6:37

To chyba klasa drogi. Wiertnicza to GP, Sobieskiego tylko G.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 23 sie 2018, 21:54

ARTUR P pisze:
21 sie 2018, 9:00
klucha pisze:
16 sie 2018, 16:01
Pętla Targówek.
Dziś już jest nowa, stara wiata przystankowa =D>
Czy nowa? Przestawili ją z Targówek 08 na 05, a na stanowisku 08 postawili zwykły słupek...

Stary Pingwin
Posty: 5914
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 10 wrz 2018, 8:22

Jeżdżę sobie po Towarowej i zawsze przy Rondzie Daszyńskiego zastanawiam się, dlaczego trzy przystanki tramwajowe tamże są ekstra, a ten od Placu Zawiszy biedny taki, za krótki na dwa swingi.
miłośnik 13N

Flash8222
Posty: 7823
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 wrz 2018, 9:03

Ogólnie przystanki mają być przeniesione za rondo co nawet zaznaczono na planach stacji Daszyńskiego. Pewnie i tak wszystko czeka na budowę pełnej gwiazdy która nie wiadomo kiedy nastąpi.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25784
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 wrz 2018, 9:09

Pełnej gwiazdy to tam raczej nigdy nie będzie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ