[Radom] O komunikacji miejskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 635
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 18 sie 2018, 21:03

Ten "poranny dodatek na 18" po południu wykonuje kursy na 7, stąd też jest pojazd wielkopojemny. Pewnie trochę Ci to pomiesza, ale u nas dodatki na różnych liniach są parowane odgórnie w jedną służbę i jest to jedno zadanie na jednym kawałku papieru wykonywane jednym pojazdem - duża część łączeń w MPK to właśnie prace szczytowe na innej linii rano niż po południu. Rozdzielanie poszczególnych szczytów od siebie (patrz to co się dzieje teraz, w wakacje, na 6 i 26) zaczyna się dopiero jeśli nie można obydwóch szczytów sparować w jedną służbę (przekroczone godziny). Pod względem traktowania brygad szczytowych Radom różni się znacząco od stolicy.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 sie 2018, 21:23

Dzięki za wyjaśnienia. Właśnie zauważyłem, że po południu te wozy były na 7. Skoro tak spięli służbę to rozumiem, że na tych kursach na 18 jest rzeczywiście zapotrzebowanie na 15 lub 18-metrowy autobus? Jakoś bardzo mi ten system radomski nie pomieszał w głowie, ma też swoje plusy, bo jak się te służby spięte zna to wiadomo, gdzie po południu autobus wyjedzie (o ile się nie popsuje). Coś takiego jest też w Płocku i np. jak Ikarus był rano na 103 to po południu już w ciemno można było czekać na niego na 112, z kolei to co rano było na 112, to już po południu wyjeżdżało na 111 itd. ;)

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 sie 2018, 21:57

ashir pisze:
18 sie 2018, 21:23
Coś takiego jest też w Płocku i np. jak Ikarus był rano na 103 to po południu już w ciemno można było czekać na niego na 112
Z pewnością wielu płocczan tak robiło. :D

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 sie 2018, 22:00

Miałem na myśli miłośników. ;) Ale tak dochodziło do takich sytuacji, że rano mieszkańcy Sobowa (i innych wsi po drodze) jechali Ikarusem 280 do szkół/pracy itp., a po południu wracali SU18. To tak na zgodę. :P

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 635
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 19 sie 2018, 18:15

Powyższe zadanie szczytowe 18-06+7-09 wykonuje rano kursy, które normalnie w roku szkolnym są na przeguba (ale całodzienne łączenia z 7 i 9). Tu chodziło nie tyle o przegubowe kursy na 18, o ile o to, żeby na 7 po południu nie pojawiała się solówka. W poprzednich latach ten dziesiąty popołudniowy obieg (rano na 7 masz tylko 9 wozów) łączono z porannymi dodatkami na 12 czy 24, i wystawiano solówki, co było poniekąd słabej jakości żartem z pasażerów na bardzo popularnej linii. Poinstruować niby można, żeby planować rano solówkę, a po południu mega (chociaż zaczynają się potem jaja na poziomie liczenia kilometrów przez BusMana), ale jest też opór kierowców przeciwko pracowaniu dwoma różnymi klasami pojemnościowymi w trakcie jednego dnia (co nie jestem do końca w stanie zrozumieć).
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 19 sie 2018, 18:36

Bezpieczny pokazał kolejne 7 zarejestrowanych Autosanów. Razem na razie jest 20.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 sie 2018, 18:53

TranslatorPS pisze:
19 sie 2018, 18:15
Powyższe zadanie szczytowe 18-06+7-09 wykonuje rano kursy, które normalnie w roku szkolnym są na przeguba (ale całodzienne łączenia z 7 i 9). Tu chodziło nie tyle o przegubowe kursy na 18, o ile o to, żeby na 7 po południu nie pojawiała się solówka. W poprzednich latach ten dziesiąty popołudniowy obieg (rano na 7 masz tylko 9 wozów) łączono z porannymi dodatkami na 12 czy 24, i wystawiano solówki, co było poniekąd słabej jakości żartem z pasażerów na bardzo popularnej linii. Poinstruować niby można, żeby planować rano solówkę, a po południu mega (chociaż zaczynają się potem jaja na poziomie liczenia kilometrów przez BusMana), ale jest też opór kierowców przeciwko pracowaniu dwoma różnymi klasami pojemnościowymi w trakcie jednego dnia (co nie jestem do końca w stanie zrozumieć).
No właśnie na służbach spiętych w Warszawie jest to całkiem normalne, że kierowca jeździ 2 wozami jednego dnia. Ba, nawet tego samego metrażu. Dodatkowo bywa tak, że jeden z wozów łapie na mieście. ;)
alojz pisze:
19 sie 2018, 18:36
Bezpieczny pokazał kolejne 7 zarejestrowanych Autosanów. Razem na razie jest 20.
Na TWB też już 20 Autosanów. Ile z tego jest w Radomiu i gotowych do wyjazdu to przekonamy się jutro, najdalej we wtorek. :)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 635
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 19 sie 2018, 19:14

SWLki z podmianami na mieście (i na dwóch różnych wozach) jak najbardziej w Radomiu praktykujemy, choć na niewielką skalę (mniej niż ćwierć służb o czasie przerywanym jest tego rodzaju). Niemniej jednak nie miesza się w ramach jednej służby kawałków na solówce i na przegubie.

W Radomiu natomiast donoszą mi, że wozów na bazie jest do 415. Autosanowi należy się =D> że dostarczył jednak połowę wozów już...
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 sie 2018, 20:23

TranslatorPS pisze:
19 sie 2018, 19:14
W Radomiu natomiast donoszą mi, że wozów na bazie jest do 415. Autosanowi należy się =D> że dostarczył jednak połowę wozów już...
Mam nadzieję, że chociaż jakość wykonania wozów będzie bardzo dobra. Bo sorry, ale dla Autosana to powinien być wstyd, że 8 miesięcy na wyprodukowanie 28 Autosanów to za mało dla jakby nie patrzeć najważniejszego klienta na rynku krajowym w tym momencie. Najważniejszym zarówno pod względem liczby zamówionych autobusów, jak i faktu, że klientem jest prywatna firma i kupuje pojazdy z pominięciem PZP. Dla producenta te autobusy powinny być priorytetem. Michalczewski zaufał Autosanowi, bo tak to trzeba nazwać i co ma z tego? Ratowanie się SU12 i SU12 CNG za 80% stawki, czyli wychodzi 4,15zł netto za wzkm. Jak rozumiem organizator nakłada kary na przewoźnika? MAN z pewnością dostarczyłby wozy na czas. Mobilis zamawiał później autobusy i to aż 61 hybrydowych dla Warszawy i nie było żadnych problemów, żeby już na początku czerwca wyjechał komplet autobusów na miasto, zgodnie z umową. :)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 635
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 19 sie 2018, 21:31

Nie muszę mam nadzieję mówić, że powyższe oklaski miały być przesiąknięte sarkazmem? ;)
ashir pisze:Jak rozumiem organizator nakłada kary na przewoźnika?
Tak.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 sie 2018, 21:45

Domyślam się. ;) I tak Michalczewski ma szczęście, że tak naprawdę komplet wozów to mu będzie potrzebny dopiero 3 września. ;)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 635
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 19 sie 2018, 23:09

Teoretycznie tak, w praktyce na AirShow na niedzielę 26.08. ma zamówione 27 wozów (w tym rezerwy czynne). Oczywiście wyjadą gazówki, bo innego wyboru nie będzie w tym tempie dostaw.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 sie 2018, 7:10

Dzisiaj wyjechały na miasto Autosany 411 - 415. Wszystkie nówki w dniu dzisiejszym zostały skierowane tylko do zadań szczytowych. :)

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 sie 2018, 17:57

TranslatorPS pisze:
19 sie 2018, 23:09
Teoretycznie tak, w praktyce na AirShow na niedzielę 26.08. ma zamówione 27 wozów (w tym rezerwy czynne). Oczywiście wyjadą gazówki, bo innego wyboru nie będzie w tym tempie dostaw.
Właśnie widzę w rozkładach, że ze stałych linii to Michalczewski dostanie do obsługi część brygad na 21 w sobotę, podobnie jak DLA, tylko ten przewoźnik również w niedzielę. :)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 635
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 21 sie 2018, 9:39

Dokładnie, Michalczewski dostaje pięć obiegów do obsługi na 21 w sobotę, przez co z Wólki Klwateckiej jest ciekawa litania wariantów zjazdowych. W tym roku Michalczewski nie dostał żadnej linii Px po raz pierwszy od lat (jeśli nie po raz pierwszy w ogóle); całość tego kawałka tortu przypada MPK oraz konsorcjum śląsko-śląskiemu.
Ciekawostka - z powodu fynfliona łączeń, w niedzielę na P4 będzie aż 18 różnych brygad, z czego 8 łączonych z różnymi standardowymi maratonami :)
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

ODPOWIEDZ