KtĂłry autobus jest najtrudniejszy w prowadzeniu?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 16 paź 2011, 14:28

Nie zapominajmy, że kluczowa jest geometria skrętu danego skrzyżowania. Powinieneś nauczyć się rozpoznawać źle wyprofilowane zakręty. W każdym mieście kierowcy znają już newralgiczne miejsca, gdzie przy najszczerszych chęciach nie da się skręcić bezpiecznie, nie używając co najmniej 1,5 pasa. Zachodzenie Ikarusa, czy też wozu 15-metrowego, da się przy normalnej geometrii skrzyżowania opanować i zminimalizować. Jeśli warunki Ci na to pozwalają (np. nie ma stojących samochodów w ulicy, w którą skręcasz, bądź stoją one za daleko wymalowaną linią zatrzymania - nie bez powodu ją tak przecież namalowano) to jesteś w stanie skręcić bez zachodzenia nawet na trudnych skrzyżowaniach. Przytulasz się wówczas do lewej linii oddzielającej twój pas, zyskujesz trochę miejsca z prawej strony i bardzo delikatnym łuczkiem podkręcasz w prawo. Gdy potem wykonujesz skręt, eliminujesz praktycznie zachodzenie dupcią. Oczywiście działa to troszkę bardziej dla Ikarusów, troszkę mniej dla sztywnych.
Generalnie - tak jak radzą koledzy - nic nie zastąpi myślenia na drodze.
www.dobowy.w.of.pl - Zapraszam :)

pawel-sc
Posty: 7
Rejestracja: 02 paź 2011, 22:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: pawel-sc » 18 paź 2011, 22:41

Dzięki koledzy za odpowiedzi. Wiele mi to pomogło mimo, ze to tylko teoria. Mam jeszcze ostatnie pytanie. Czy w sytuacji jak na rysunku przy skręcie (tak jak pokazuje czerwona strzałka) "deskorolką" czyli jakimś 15 m autobusem mogę swobodnie skręcać, czy istnieje duże prawdopodobieństwo, że "dupą" autobusu zahaczę jakąś osobówke ze środkowego pasa? W końcu jest ostrzeżenie, ze tył autobusu może zajść o 1,4 metra...
Czy przy takim skręcie lepiej ustawiać się bliżej lewej krawędzi jezdni, czy bliżej środkowego pasa?
Szerokość pasów w tamtym miejscu na rysunku wynosi standardowe około 2,75 m.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika
Michi
Posty: 235
Rejestracja: 20 gru 2010, 0:33

Post autor: Michi » 19 paź 2011, 2:03

wiesz nie znajac skrzyzowania nikt Ci nie powie jak dokladnie skrecic, a jedynie domysly i przypuszczenia.

osobiscie bym sie ustawil w miare na srodku pasa i scial po skosie ( przy zalozeniu, ze zadnej puszki nie bedzie, a jak bedzie to bym go przepuscil :P ) tak abys w miare cala dlugoscia wozu wszedl we "wneke", a pozniej dokrecal. Wtedy juz Ci tylek nie powinien o zadna puszke z sasiedniego pasa zahaczyc.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 19 paź 2011, 12:59

Ja dla odmiany poszedłbym na bezczelnego, na dwa pasy, zastawiając lewy i środkowy. Przynajmniej pierwszy raz, jak już bym zobaczył, jak mi się tam mieści, to kolejne podejścia byłyby inne.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 19 paź 2011, 13:01

Szeregowy_Równoległy pisze:Ja dla odmiany poszedłbym na bezczelnego, na dwa pasy, zastawiając lewy i środkowy.
Trąbienie osobówek - gratis. ;-)

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7672
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 19 paź 2011, 13:02

Pawel_ pisze:Trąbienie osobówek - gratis. ;-)
Niektórzy potrzebują pochwalić się tym, że mają w pojeździe zamontowany klakson.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1622
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 30 sie 2018, 20:42

Szukałem tematu i nie znalazłem.
Prośba o podzielenie się doświadczeniem prowadzenia autobusów i tramawajów komunikacji miejskiej.
Jedna marka jest bardziej lubiana inna mniej, każdy ma inne priorytety.
Zakładam ten temat po tym jak na 203 zaczęły jeździć 12-metrowe, a jednak się da
Temat skierowany raczej do kiermanów i motorkowych...oraz ich długoletnich pomocników.
1 Skręcanie w prawo jest łatwiejsze przegubem niż solówką? Prawda czy fałsz?
2 Widoczność przez przednią szybę jest taka sama we wszystkich autobusach i tramach???
3 Lusterka są wszedzie takie same, g....o prawda sam wiem że w samochodach są różne i wkurza mnie obecny samochód.
4???
Temat nazwałem dziwnie, może ktoś zaproponuje lepszą nazwę.
Przyjeżdżają elektryki, hybrydy, ....
Nowe tramy a 13N to też przepaść.
Jednym słowem fajne i mordęga.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3080
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 30 sie 2018, 21:57

1) Dla mnie mniej więcej to samo. W przegubie trochę przód trzeba wypuścić, żeby tyłem po krawężniku nie jechać.
2) Lepsza jest panoramiczna szyba, bo widać więcej. Kabina powinna być pełna, bo jak masz taką połówkę i szybę działową, to ciężko w nocy przy skrętach w prawo coś zobaczyć.
3) Dobre są te "solbusowe" lusterka, bo szybko je się reguluje
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 31 sie 2018, 11:20

Ad 1. Oidp najgorszy promień skrętu miały tzw. sztywniaki, czyli autobusy 15 m.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3080
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 31 sie 2018, 12:01

O tak, trzeba było "brać" 1,5 pasa, żeby móc w niektórych miejscach skręcić. Osobiście nienawidziłem tym jeździć.
Natomiast jak miałem przebuba na 172, to z Pruszkowskiej w Pawińskiego skręcałem z pasa w lewo mimo, że skręt trzeba wykonać w prawo.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

ODPOWIEDZ