Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 wrz 2018, 20:38

pawcio pisze:
18 wrz 2018, 19:33
fik pisze:
18 wrz 2018, 16:32


Po których? Bo to szaleństwo trwa już niepierwszy rok.
Żadnych. Teraz obowiązuje polityka krzykaczy oraz niedrażnienia lwa. Merytoryka nie ma większego znaczenia, a przynajmniej nie na poziomie widocznym na mapie.
Czyli jednak będą Kielce?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 18 wrz 2018, 20:42

Szokujące są te częstotliwości 30 czy 40 minut na wydawało by się istotnych i raczej zaludnionych ciągach.
Obrazek

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 wrz 2018, 21:06

Przecież na Wilanowskiej było identycznie. Skoro ludzie domagają się połączeń door-to-door to wiadomo, że to będzie kosztem częstotliwości. Na papierze ładnie to wygląda. A w praktyce, to wiemy.

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 18 wrz 2018, 21:37

No, fajnie będzie na tej Al. Wilanowskiej 217 na wiecznym SB oraz dziady co 30-40 min. Chyba jedyną pozytywną zmianą będzie wydłużenie 163 na Stegny. 8-(

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 18 wrz 2018, 22:21

W tych oparach absurdu, bo inaczej proponowanych zmian/rozkładów nie można określić, rodzi się pytanie dlaczego 130 nie skręca w Nałęczowską i nie jedzie przez Powisńską zamiast wariantowych kursów 131 :-k
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 18 wrz 2018, 23:36

Kleszczu pisze:
18 wrz 2018, 22:21
W tych oparach absurdu, bo inaczej proponowanych zmian/rozkładów nie można określić, rodzi się pytanie dlaczego 130 nie skręca w Nałęczowską i nie jedzie przez Powisńską zamiast wariantowych kursów 131 :-k
Albo tak, albo nawet to 251 byłoby logiczniej dać prosto do Sadyby zamiast pchać w korek w Al. Wilanowskiej i robić kombinacje ze 131 co pół godziny.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 18 wrz 2018, 23:39

fik pisze:
18 wrz 2018, 15:43
No więc z ZP PRZEKORNA do Kabat będzie 724 co 100', 742 co 60' i 339 co 40'. Wybitna oferta, milordzie.
Konstancin będzie miał w DS 710 co 40' z Kabat i 251 co 40' z Wilanowskiej. Wybitna oferta, milordzie.
Jeszcze ciekawe, która koordynacja nie wyjdzie :kekeke:

Generalnie idee były niezłe, a finalnie spierdolono to najgorzej, jak było można.
Zaraz zaraz, a obecnie ten Konstancin W DS to co ile ma to 710? Wychodzi na to samo... A nie, wychodzi lepiej bo dochodzi 742 które obecnie do metra nie dojeżdża.
ZTM pisze: Rozkłady jazdy zostały tak ułożone, że na wspólnym odcinku trasy w godzinach szczytu autobusy będą podjeżdżały na przystanki co 10 minut i co ok. 20 minut poza szczytem i w święto.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 wrz 2018, 8:41

mb112 pisze:
18 wrz 2018, 23:36
Kleszczu pisze:
18 wrz 2018, 22:21
W tych oparach absurdu, bo inaczej proponowanych zmian/rozkładów nie można określić, rodzi się pytanie dlaczego 130 nie skręca w Nałęczowską i nie jedzie przez Powisńską zamiast wariantowych kursów 131 :-k
Albo tak, albo nawet to 251 byłoby logiczniej dać prosto do Sadyby zamiast pchać w korek w Al. Wilanowskiej i robić kombinacje ze 131 co pół godziny.
Logiczne byłoby 251 co 10' z bus-pasem w Alei Wilanowskiej.

Logiczne byłoby też 339 co 10' z Kabat nie jadące do Wilanowa tylko robiące kółko po Powsinie i wracające do :mewa: Kabaty :shock:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 19 wrz 2018, 8:57

Panowie, przecież Wiertniczej chodzi o bezpośrednie połączenie z Centrum, a nie o przesiadki. Dziwię się Waszemu zdziwieniu..... W "robieniu dobrze" tym i tamtym nie doszukujmy się logiki.

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 19 wrz 2018, 9:33

Paweł D. pisze:
19 wrz 2018, 8:57
Panowie, przecież Wiertniczej chodzi o bezpośrednie połączenie z Centrum, a nie o przesiadki. Dziwię się Waszemu zdziwieniu..... W "robieniu dobrze" tym i tamtym nie doszukujmy się logiki.
Przyznasz jednak że to trochę dziwne. Gdybym chciał dojechać na Wiertniczą to najlepszą rzeczą byłaby zamiana krańcami 131 i 180. Przecież przesiadki z jednej na drugą linię i tak są jednoperonowe. Lepiej mieć jedną linię o wyższej częstotliwości niż oprócz 180 tylko dziada co pół godziny. Zaletą byłaby większa punktualność. Niestety rozwiązanie to ma też wadę.

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 19 wrz 2018, 9:53

180 to pewnie połączenie z Powązkami, a 131 sporo brygad. Więc zrobiono jakiś ogryzek, i tarczkę :)

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 wrz 2018, 10:10

Paweł D. pisze:
19 wrz 2018, 9:53
180 to pewnie połączenie z Powązkami, a 131 sporo brygad. Więc zrobiono jakiś ogryzek, i tarczkę :)
Oj bardzo sporo, wydłużenie całego 131 to aż +2 brygady, natomiast ze skrócenia 180 odzyska się spokojnie 1 brygadę. Normalnie bilans nie do przeskoczenia. Analogicznie było z 121 oraz 171 na Chomiczówce/Nowym Bemowie. :) Nawet robi się komfortowa sytuacja co do postojów dla 131 w Wilanowie, bo znika 742, 264 i tak odbywa główne postoje na drugim krańcu Kępa Okrzewska-Cmentarz (a po uproszczeniu trasy postoje tam będą mogły być jeszcze większe). Pozostaje 163, które po zmianie trasy też w sumie na Stegnach może mieć najdłuższe postoje (miejsca nie brakuje). W ten sposób to i cały peron 131 mogłoby mieć dla siebie. ;)

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 19 wrz 2018, 10:21

Wiliam pisze:
18 wrz 2018, 20:42
Szokujące są te częstotliwości 30 czy 40 minut na wydawało by się istotnych i raczej zaludnionych ciągach.
Szokujące, to jest bardzo dobre słowo.
Chyba trzeba napisać do gazet lokalnych, co o takiej "ofercie" myślą pasażerowie, którzy jak wiadomo, głosują nogami.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

hooligan83
Posty: 92
Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: hooligan83 » 19 wrz 2018, 10:23

Tak sobie zerkam na mapę i zastanawiam się czy nie można by połączyć 164 z 264 i zapętlić ją na Gąsek? Kwestia dołożenia 1-2 przystanków pomiędzy Kępą Zawadowską, a Kępą Okrzewską.

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 19 wrz 2018, 10:27

ashir pisze:
19 wrz 2018, 10:10
Nawet robi się komfortowa sytuacja co do postojów dla 131 (...)
Ale nie komfortowa dla połączenia 180 z Wilanowem, prawda? Panowie, chcecie robić większą rewolucję niż ZTM :)

ODPOWIEDZ