[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2018

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lis 2018, 14:04

Czy pociąg Paryż - Moskwa w Iławie to standardowy widok?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 02 lis 2018, 14:22

Glonojad pisze:Czy pociąg Paryż - Moskwa w Iławie to standardowy widok?
Zdaje się, że tak. Podobnie, jak talgo.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 lis 2018, 21:32

To jest rozumiem kwstia objazdu E20?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 lis 2018, 22:30

Do kogo skierować skargę na rozkład Intercity? 2 min postoju pociągu pospiesznego w Gdyni jest śmieszne... Staliśmy 9 min. Pasażerowie dobiegali do swoich wagonów. W Warszawie już +36.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 lis 2018, 22:38

KwZ pisze:Do kogo skierować skargę na rozkład Intercity? 2 min postoju pociągu pospiesznego w Gdyni jest śmieszne... Staliśmy 9 min. Pasażerowie dobiegali do swoich wagonów. W Warszawie już +36.
No właśnie też widziałem właśnie Parsętę na infopasazerze. Pospieszny jak pospieszny, ale to Kołobrzeg - Łódź na kilkunastu wagonach, jeżdżący i trasowany tylko wtedy, gdy jest naprawdę ciasno, czyli w niedziele. Zresztą w każdym z Gdańsków dokładał też minuty. Poza tym jeździ na dziewiątce, która jest gorsza na krótkich startach od siódemki.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 lis 2018, 22:56

Właśnie miałem nadzieję, że lokomotywa pospieszna, nowe wagony*, nowe tory, to nadrobi, ale nie, widziałem najwyżej 128 km/h (no ok, nie patrzyłem cały czas, ale...).

Pospieszne teraz zatrzymują się w Suszu, którego nigdy nie było w rozkładzie (30.10 jechałem PobrzeWybrzeżem, też się tam zatrzymał).

* Produkcja 1982, modernizacja 2009, ale wyglądał ładnie i nowocześnie. Np. miał własny licznik przejechanych kilometrów (835000 km) i właśnie prędkościomierz.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 lis 2018, 23:07

KwZ pisze:
04 lis 2018, 22:30
Do kogo skierować skargę na rozkład Intercity? 2 min postoju pociągu pospiesznego w Gdyni jest śmieszne...
Na Berdyczów. Nikt takich rzeczy nie robi celowo, najczęściej jest to warunek konieczny wytrasowania pociągu w ogóle.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 lis 2018, 23:12

W sensie, że TLK między ekspresami mieści się tylko wtedy, gdy zrobi się jej nierealny rozkład?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 lis 2018, 23:17

Jak również między dziesiątkami osobówek na jednotorach od Koszalina do Gdyni.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 lis 2018, 7:28

KwZ pisze:
04 lis 2018, 22:56
Właśnie miałem nadzieję, że lokomotywa pospieszna, nowe wagony*, nowe tory, to nadrobi, ale nie, widziałem najwyżej 128 km/h (no ok, nie patrzyłem cały czas, ale...).

Pospieszne teraz zatrzymują się w Suszu, którego nigdy nie było w rozkładzie (30.10 jechałem PobrzeWybrzeżem, też się tam zatrzymał).

* Produkcja 1982, modernizacja 2009, ale wyglądał ładnie i nowocześnie. Np. miał własny licznik przejechanych kilometrów (835000 km) i właśnie prędkościomierz.
Może maszynista jechał w pojedynczej obsadzie, czyli nie mógł przekroczyć 130.

Inną przyczyną opóźnień, mogą być liczne czasowe ograniczenia prędkości między Malborkiem a Iławą (do 60, 40, 30 a nawet 10km/h).

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 lis 2018, 7:35

Autobus Czerwon pisze:
KwZ pisze:
04 lis 2018, 22:56
Właśnie miałem nadzieję, że lokomotywa pospieszna, nowe wagony*, nowe tory, to nadrobi, ale nie, widziałem najwyżej 128 km/h (no ok, nie patrzyłem cały czas, ale...).

Pospieszne teraz zatrzymują się w Suszu, którego nigdy nie było w rozkładzie (30.10 jechałem PobrzeWybrzeżem, też się tam zatrzymał).

* Produkcja 1982, modernizacja 2009, ale wyglądał ładnie i nowocześnie. Np. miał własny licznik przejechanych kilometrów (835000 km) i właśnie prędkościomierz.
Może maszynista jechał w pojedynczej obsadzie, czyli nie mógł przekroczyć 130.
Ten pociąg jest trasowany na 130.

Oczywiście, że taki jednodniowy pociąg jest ciężko „wepchnąć”, ale też faktem jest pewnie to, że nie wszystko się optymalizuje do za***nia i np. 12 minutowy postój w Prabutach (pewnie wyprzedzanko przez pendolino) pewnie jakoś dałoby się zrobić w Gdyni. Jakoś, bo tam wszystko jest też zapchane podobnie jak u nas średnica, a jeszcze chyba cały Gdańsk Główny był robiony na 1 peron dla obu kierunków.
ŁK

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 05 lis 2018, 8:45

Gdańsk to jedno, jeden peron czynny z przebiegami sprzecznymi w obu kierunkach. Drugie to wspomniany jednotor za Gdynią. Trzy to cholernie zawalony ruchem szlak Pruszcz-Pszczółki - tam są trzy tory, a ruchu byłoby i na pięć (do tego, co idzie z Gdańska Głównego wchodzi cały ruch z linii 226, czyli z portu i rafinerii do Zajączkowa i dalej choćby na węglówkę).

pietia
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 05 lis 2018, 18:40

KwZ pisze:
04 lis 2018, 22:56
Pospieszne teraz zatrzymują się w Suszu, którego nigdy nie było w rozkładzie (30.10 jechałem PobrzeWybrzeżem, też się tam zatrzymał).
OIDP w latach 80. jakieś pośpiechy tam stawały, podobnie w Prabutach

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 lis 2018, 18:59

W Prabutach do TLK to wsiadałem jeszcze w latach dwutysięcznych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lis 2018, 20:03

Prabuty były od zawsze, nawet dla niektórych ekspresów (w czasach, kiedy nie było dziennych pospiesznych po LK9).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ