A to jest w ogóle zgodne z prawem? Mimo wszystko, trąci mi dyskryminacją osoby niepełnosprawnej. Przy większej determinacji taki ktoś może rozpętać aferę.beni pisze: ↑28 wrz 2018, 9:29[...] i wali mi tekst że wysiada na Dalibora. Poinformowałem go że jest to przystanek bez wyspy przystankowej i tam nie mogę otworzyć rampy gdyż grozi jej to uszkodzeniem bo jest za wysoko. Awanturę zaczął robić ale w końcu przystał na to że na Kole wysiądzie. Bo powiedziałem mu że albo Koło albo Majakowskiego.
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
-
- Posty: 2813
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
To niech piszę skargę - już dawno przystanki na Obozowej powinny być dostosowane do współczesnych realiów, ale ciągle coś uniemożliwia rozpoczęcie prac. Ale to nie jest wina motorniczego, że infrastruktura przystankowa jest z XX wieku, a nie XXI.
Powiedziałbym nawet, że z tym wysiadaniem na jezdnię to bardziej wiek XIX.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jesli nadrzędna jedt szerokość przejścia, to więcej nie wyciśniesz, zwłaszcza w wozach dwukierunkowych.Matt Cubis pisze: ↑27 wrz 2018, 17:12Pozostając w temacie tramwajów, poruszono też problem pt. "gdzie usiąść?"
Nadal uważam, że da się lepiej zaaranżować wnętrze jednocześnie zapewniając miejsca siedzące i stojące - chociażby nasze Tramicusy mają przyzwoitą ilość miejsc siedzących.27. Za mało miejsc siedzących w tramwajach.
Konstrukcja niskopodłogowych wagonów tramwajowych przekłada się na powierzchnię, w której aranżuje się przestrzeń przeznaczoną na siedzenia, korytarze komunikacyjne oraz miejsca dla osób stojących. Należy również wziąć pod uwagę także konieczność zapewnienia wydzielonych miejsc dla osób niepełnosprawnych, bądź wózków dziecięcych. Warto też podkreślić, że część składów tramwajowych jest dwukierunkowa, co wymusza zmniejszenie ilości miejsc siedzących poprzez pozostawienie otwartej przestrzeni przy dodatkowych drzwiach..
Nowa dostawa będzie czterowózkowa, więc miejsc powinno być trochę więcej. Choć jak patrzyłem na wizualizację Hyundaia to płakać mi się chciało na te wielkie, puste salony bez poręczy...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 446
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
A to wiem i rozumiem, że foteli w drzwiach nie postawisz. No, ale chociażby więcej tych rozkładanych siedzeń.
Naprawdę w Warszawie muszą być tylko tramwaje z miejscami do stania? Za specjalnie wygodne to nie jest.
Naprawdę w Warszawie muszą być tylko tramwaje z miejscami do stania? Za specjalnie wygodne to nie jest.
Żadnych rozkładanych siedzeń. Albo stałe albo brak. Potem tony skarg, a bo pan nie puścił mamy z dzieckiem, a bo nie puścili niepełnosprawnego bo siedzieli, a to poręczy przy nich nie ma itd itp. Na szczęście w 120Na rozkładane siedzenia będą likwidowane.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja to uważam ze nad wozkami to powinno byc 2x2 - w nowym układzie nie będzie waskiego gardła od I drzwi do przestrzeni wielofunkcyjnej, wiec "przepływ" nie będzie tak ważny. No ale to moja prywatna opinia, nie mnie o tym decydować.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Wczoraj miałem średnią przyjemność podróżowania 105tkami TW. Jedna na 15, temperatura około 0 stopni na zewnątrz, ogrzewania w wagonach brak, motorniczy otwiera wszystkie drzwi na każdym przystanku. OK - myślę - źle trafiłem - wagon starego typu, może miałem pecha. Druga 105tka - tym razem delfin, na 18 - sytuacja identyczna, ogrzewania nie ma, otwieranie wszystkich drzwi na każdym przystanku. Czy motorowi z R-3 dostali udaru cieplnego w przegrzanych kabinach, skoro starają się za wszelką cenę wietrzyć wagony? Czy może znowu czekają aż ZTM odwoła obwieszczeniem okres letni? Jakoś "Zoliborzak" na 35 potrafił stosować CG i nawet włączył coś co trochę na wagonie ciepła dawało... Tymczasem w autobusach już od dawna jest ciepło, także pasażerom. I jeżdżą za dużo mniejszą stawkę za wozokm niż tramwaje zapewne.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
I nie płacą za infrastrukturę, po której jeżdżą, skoro już o stawce mowa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jeszcze któregoś dnia w 105 ogrzewanie nie było załączone przez zaplecze a póki zaplecze nie włączy motorniczy może sobie tylko pokrętłem pokręcić.
Co roku jest problem z załączeniem ogrzewania przez zaplecze - chociaż to nie wrzesień, nie październik, a już druga połowa listopada - ale co innego brak ogrzewania, a co innego wietrzenie składu co przystanek przez prowadzącego pojazd przy zerze stopni na zewnątrz.
Widziałem kartkę w budce na hali OC u planującego wozy:
" Od 01.11.2018 roku załączyć (wkręcić bezpieczniki) od ogrzewania przedziału pasażerskiego w wagonach 105Na i pochodnych"
Mimo to kilka sztuk ma wykręcone bezpieczniki. Żadna filozofia na pętli po wyłączeniu przetwornicy, opuszczeniu pantografu ja jak grzebie we wysokich przy załączonej baterii to na wszelki wypadek wyłączam sobie bezpiecznik od pantografu aby czasem coś nie odbiło 105 że sobie podniesie sama bo i takie cuda widziałem. 1267 który w końcu poszedł na NG złom jasny po załączeniu baterii po kilku sekundach sam podnosił patyk (zwarcie w przycisku na pulpicie ale gdzieś w kablach może zrobią). Wkręcam bezpieczniki o ile są w zapasie. I po załączeniu wozu pasażerowie się cieszą z ciepełka. Tylko trzeba chcieć to zrobić, ba nie którzy teraz po południu na brak ogrzewania jadą na punkt monterski bez komentarza.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Gówno ci da bezpiecznik wkręcony, jak zetka od ogrzewania w szafie jest przestawiona. A w 1267 to ludzie w styczniu przy -15 potrafili mi okna otwierać, bo nie ma czujnika temperatury.
1267 właśnie po NG jedzie w stronę zakładu a przy okazji dostał ledowe kierunki i światła pozycyjne więc może termostat też założyli. Jak jeździł jako drugi to nie był potrzebny a po rozłączeniu pewnie stwierdzili, że kiedyś pójdzie na NG to dostanie.
-
- Posty: 446
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Czy na pewno są to potwierdzone informacje? Na tramwarze na początku roku była następująca informacja o tegorocznych remontach wagonów:
Wynika z tego, że ww. składy mają przejść NG I z zachowaniem dotychczasowego standardu. Poza tym, składy 1164+1165 i 1184+1185 podczas ostatnich remontów nie zostały przemalowane w nowe barwy.Zaplanowano wykonanie remontu 28 wagonów (o 20 mniej niż w 2017r.), w tym 2 w zakresie NG II i 2 w zakresie NG III. Ograniczenie liczby remontów jest związane ze zmniejszeniem potrzeb remontowych. Stopiątki trafiające w 2018r. do remontu o zakresie NG I będą remontowane z utrzymaniem dotychczasowego ich standardu, natomiast stopiątki poddane NG III będą remontowane według standardu NG III. Do remontu o zakresie NG II trafi jedyny wagon 116N (przesunięty z planu 2017r.) oraz ostatni wagon 116Na/1 (rownież przesunięty z planu 2017r.) - oba w trakcie remontu będą miały wymienioną aparaturę. Do NG I trafią ostatnie dwa wagony 120N (oba pierwotnie przewidziane do remontu w 2017r.) oraz 12 wagonów 120Na.