Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 lis 2018, 20:43

Nie trzeba znać języka, żeby zorientować się, że jest inny ciąg liter, a zwłaszcza inny numer linii...

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 23 lis 2018, 20:52

O ile zgadzam się że pomysł z wymuszeniem znajomości polskiego przez kierowców jest dobry, o tyle obawiam się, czy - jak już wszystkie stare kontrakty zostaną "wymienione" na nowe - w systemie WTP po prostu na stałe nie zabraknie kierowców, a brakujących brygad nie będzie komu zastępować. I być może trzeba będzie się zastanowić czy lepiej jest mieć część kierowców nieznających polskiego, czy lepiej mieć "dziury" w obsłudze.
No chyba że ci kierowcy-obcokrajowcy trafią do... MZA albo KMŁ :P (nie wiem, jakie oni mają zapisy w umowach na ten temat).

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 23 lis 2018, 22:00

Kiedyś w pierwszym kursie na 208 nad ranem kierowca ustawił na wyświetlaczu prawidłowo 208, ale dechę boczną wstawił... 209. :-D Podszedłem do kierowcy i powiedziałem mu o pomyłce, ale on się tylko obruszył i jechał dalej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 23 lis 2018, 22:05

michael112 pisze:
23 lis 2018, 20:52
w systemie WTP po prostu na stałe nie zabraknie kierowców, a brakujących brygad nie będzie komu zastępować. I być może trzeba będzie się zastanowić czy lepiej jest mieć część kierowców nieznających polskiego, czy lepiej mieć "dziury" w obsłudze.
Potrzebna jest systemowa zmiana - albo dać kierowcom lepsze płace, albo polepszyć im warunki pracy i zacząć ich traktować jak ludzi (skrócić im zmiany z nieludzko długich, zbudować infrastrukturę na regenerację itd.), skończyć z promowaniem szkolnictwa wyższego bez perspektyw... i w ogóle rewolucja... meh.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 lis 2018, 22:17

reserved pisze:
23 lis 2018, 22:00
Kiedyś w pierwszym kursie na 208 nad ranem kierowca ustawił na wyświetlaczu prawidłowo 208, ale dechę boczną wstawił... 209. :-D Podszedłem do kierowcy i powiedziałem mu o pomyłce, ale on się tylko obruszył i jechał dalej.
Nie dość, że nie rozumie po polsku, to jeszcze cyfr nie odróżnia?

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 23 lis 2018, 23:32

reserved pisze:
23 lis 2018, 22:00
Kiedyś w pierwszym kursie na 208 nad ranem kierowca ustawił na wyświetlaczu prawidłowo 208, ale dechę boczną wstawił... 209. Podszedłem do kierowcy i powiedziałem mu o pomyłce, ale on się tylko obruszył i jechał dalej.
ashir pisze:
23 lis 2018, 22:17
Nie dość, że nie rozumie po polsku, to jeszcze cyfr nie odróżnia?
:arrow: No przecież to nie są polskie cyfry, tylko arabskie! :D

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 23 lis 2018, 23:57

Najlepsze jest to że Mobilis wysyła ukraińców na zdawanie certyfikatu w ZTMie.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 lis 2018, 0:24

No i niech wysyła, jeśli znają język polski. Niektórzy sobie bardzo dobrze radzą, tylko muszą znać polski.

Mariusz98
Posty: 136
Rejestracja: 05 lis 2017, 20:18

Post autor: Mariusz98 » 24 lis 2018, 0:38

No i dobrze. Lepiej aby autobus został wysłany z kierowcą Ukraińskim z certyfikatem niż w ogóle.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 lis 2018, 10:20

Niż w ogóle - to lepiej, żeby był kierowca i bez polskiego.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Eryk683
Posty: 18
Rejestracja: 11 cze 2018, 11:16

Post autor: Eryk683 » 24 lis 2018, 12:37

Poza tym po co jest aż taki wymóg polskiego skoro kierowcy I tak nie sprzedają już biletów ?

Awatar użytkownika
Mae
(Furniszczur)
Posty: 105
Rejestracja: 03 kwie 2011, 10:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mae » 24 lis 2018, 12:53

Żeby mogli się dogadać z NR w czasie utrudnień, poinformować o czymś pasażerów, interweniować gdy coś się dzieje w autobusie i umieć się bez problemów porozumiewać w innych nietypowych sytuacjach. Ja bym tutaj szukał przyczyn postawienia takiego wymogu.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 24 lis 2018, 13:51

Zrobić w NR sekcję ukraińską i po sprawie. :P

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 24 lis 2018, 17:41

Walas pisze:
23 lis 2018, 23:57
Najlepsze jest to że Mobilis wysyła ukraińców na zdawanie certyfikatu w ZTMie.
No i co w tym dziwnego?

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 24 lis 2018, 18:59

Ja jako pasażer bardzo się cieszę, że kierowcy muszą znać język polski. Nie mam najmniejszej ochoty kombinować jak się dogadać z kierowcą gdy chcę coś zgłosić, coś się dzieje lub poprostu mam pytanie. Poza tym - patrząc nie tylko na zbiorkom, ale również na inne usługi - mam wrażenie, że znajomość języka polskiego idzie w patrze z ogarniętością. Przykładem są powyższe sytuacje gdzie kierowca nie umie z kursówki wyczytać poprawnie cyfr które są stosowane na całym świecie. Ja nic nie mam do obcokrajowców pracujących w Polsce dopóki robią to dobrze i mogę się z nimi dogadać w swoim ojczystym języku. W końcu to ja jestem u siebie a nie u nich. Mnie to bardzo ciekawi jak wyglądała rozmowa o pracę takiego kandydata, który umie tylko po swojemu... Sądzę, że niechęć w rozpoczęciu pracy na stanowisku kierowcy autobusu to nie tylko nienajlepsze zarobki względem odpowiedzialności, ale również wysoka cena samego kursu na prawo jazdy oraz obowiązek zdawania nic nie wartej kwalifikacji wstępnej.

ODPOWIEDZ