Buspasy
Moderator: Wiliam
TŁ to się już na metro nadaje, a nie na reanimację buspasa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Generalnie tak, tylko to wymaga przebudowy jezdni i ew. zejść, a to spora inwestycja. Np. w przypadku TŁ nie spodziewałbym się, żeby to zrobić przed odbudową wiaduktów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Ale gdyby taki buspas zrobić na Puławskiej, wg mnie tam się to idealnie nadaje. Dorobić brakujący pas, tylko zamiast na nim robić buspas, to na środku.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na Puławskiej nie brakuje żadnego pasa. Ilość pasażerów (i smog generowany przez golfiki w tedeiku) uzasadnia wyznaczenie buspasa na wczoraj.
Na TL taka przebudowa bez poprawy przepustowości jest bez sensu - a poprawa przepustowości wymaga torów.
Na TL taka przebudowa bez poprawy przepustowości jest bez sensu - a poprawa przepustowości wymaga torów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jestem zdecydowanym zwolennikiem trasy Nowowiejska - aleja Wyzwolenia - TŁ. Problem jednak w tym, że ze względu na arcytrudne wplecenie trasy w alei Stanów Zjednoczonych w układ torowy na Wiatracznej jedyną możliwością będzie trasa w Ostrobramskiej (i ewentualnie na Gocław, zależy, czy trasa tramwajowa pójdzie w poziomie jezdni, czy do skrzyżowania z tramwajem), którą w dodatku chyba wypadałoby zakręcić przez Rodziewiczówny do Grochowskiej.
A i skoro na przedłużeniu trasy z Grochowskiej do węzła Marsa ma być tunel, to nie rozumiem sensu utrzymywania jej po stronie północnej zamiast poprowadzenia środkiem z ewentualnym trambuspasem dla czegoś o trasie podobnej do 143.
A i skoro na przedłużeniu trasy z Grochowskiej do węzła Marsa ma być tunel, to nie rozumiem sensu utrzymywania jej po stronie północnej zamiast poprowadzenia środkiem z ewentualnym trambuspasem dla czegoś o trasie podobnej do 143.
Tylko taka inwestycja w tramwaje na TŁ to nie tylko tory, nawet abstrahując od trudności technicznych. Na to potrzeba mnóstwo wozów, kilkudziesięciu. Czyli i zajezdni, i pętli, gdzie się to pomieści. Może już kompletnie nową infrastrukturę powinno się tam zrobić, nadziemne metro.
ŁK
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Zajezdnia to akurat zaraz zacznie się budować, na 150 składów na zwiększenie inwentarza. Nadziemne metro byłoby wplesc jeszcze trudniej, a ze względu na mozliwosci polaczenia z siecia tramwajowa wydaje mi sie, ze jednak powinien być to tramwaj. Choc oczywiście moze byc to tramwaj na 60-metrowych skladach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jeśli już metro pod TŁ, to podziemne. Nie żebym miał coś do naziemnego, ale tam to technicznie prawie niemożliwe. Teoretycznie w obecnym kształcie tras i przystanków na TŁ metro też by się nadawało, ale plusem tramwaju jest mniejsza cena plus to, że na Nowowiejskiej już są tory i nie trzeba przerabiać Politechniki na węzeł przesiadkowy dwóch linii metra.
A na kolejną zajezdnię znalazłoby się parę miejsc w Warszawie, choćby okolice PKP Rakowiec, generała Maczka, na Siekierkach czy gdzieś w okolicach Kanału Wystawowego, wszystkie miejsca w okolicach obecnych lub planowanych tras tramwajowych. Nie wspominając już o ogromie miejsca na Zerzniu, gdzie kiedyś zostanie przedłużony tramwaj wraz z Nowo-Bora-Komorowskiego.
A na kolejną zajezdnię znalazłoby się parę miejsc w Warszawie, choćby okolice PKP Rakowiec, generała Maczka, na Siekierkach czy gdzieś w okolicach Kanału Wystawowego, wszystkie miejsca w okolicach obecnych lub planowanych tras tramwajowych. Nie wspominając już o ogromie miejsca na Zerzniu, gdzie kiedyś zostanie przedłużony tramwaj wraz z Nowo-Bora-Komorowskiego.
Akurat wybiegłem tutaj w przyszłość z potencjalnymi lokalizacjami na R-6. O ile mi wiadomo, zajezdnia Annopol jest potrzebna praktycznie na teraz, żeby mieć gdzie składować tabor na linie na Wilanów i Gocław, a i Zielona Białołęka jeszcze być może powstanie w niedalekiej przyszłości. Zaś biorąc pod uwagę liczbę kursów na Trasie Łazienkowskiej obecnie, to miejsca potrzeba będzie sporo, więc do takiej inwestycji z tyłu głowy trzeba mieć ewentualną konieczność wybudowania kolejnej zajezdni, jakby się już w R-5 nie zmieściło.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
R-5 jest przewidziana na około 150 składów. Gocław, ZB i Wilanów razem wzięte to około 100, tak więc jeszcze jeden duży projekt inwestycyjny wejdzie. Potem, faktycznie, R-6 - albo przeniesienie którejś ze starszych eRek w nową lokalizację z większą ilością miejsca. Możliwości jest zresztą więcej: zajezdnie satelitarne (Targówek Przemysłowy, daleki Wilanów, daleka Zielona Białołęka nawet), zajezdnie podmiejskie (np. zajezdnia przy trasie do Raszyna doskonale by się nadawała do obsługi tras na Okęcie, a zajezdnia na trasie do Piaseczna trasy na Wyścigi) - o ile by trasy podmiejskie powstały.
Ale to już daleko posunięte S-F.
Ale to już daleko posunięte S-F.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Na oko 50 na TŁ to za mało. Poza tym ciasno jest juz teraz na zajezdniach. No i wypadałoby zwiększać plan, mimo wszystko - nie wszystkie ciągi są zawalone w 100%, ale nawet 20-30 tramwajów gdzieś się musi zmieścić.
ŁK
Zgadza się, jest więcej możliwości, stąd też podałem tylko te przy istniejących lub planowanych w najbliższej przyszłości ciągach. A Targówek Przemysłowy mógłby być na trasie do Ząbek.Glonojad pisze: ↑11 gru 2018, 20:02R-5 jest przewidziana na około 150 składów. Gocław, ZB i Wilanów razem wzięte to około 100, tak więc jeszcze jeden duży projekt inwestycyjny wejdzie. Potem, faktycznie, R-6 - albo przeniesienie którejś ze starszych eRek w nową lokalizację z większą ilością miejsca. Możliwości jest zresztą więcej: zajezdnie satelitarne (Targówek Przemysłowy, daleki Wilanów, daleka Zielona Białołęka nawet), zajezdnie podmiejskie (np. zajezdnia przy trasie do Raszyna doskonale by się nadawała do obsługi tras na Okęcie, a zajezdnia na trasie do Piaseczna trasy na Wyścigi) - o ile by trasy podmiejskie powstały.
Ale to już daleko posunięte S-F.