Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 gru 2018, 7:12

Jarek pisze:
Czy Łukasz przestudiował lekturę?
Nie :( Łukasz wczoraj gadał z Elą (pamiętasz?) i nie wie, co chce robić, ale wie, że nie ma na nic czasu. Ale lektura jest zakolejkowana i ma wysoki priorytet.
ŁK

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 16 gru 2018, 18:13

Ja wszystko pamiętam. Przeczytaj książkę, to zaprojektujemy wspólnie jakiś system sterowania ruchem.

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 17 gru 2018, 14:24

Z trasy DC-Metro Racławicka do korekty jest Batorego (tam tramwaj prawie zawsze zawsze łapie czerwone), Koszykowa i GUS. Nowowiejska jest trudna bo skręt, ale resztę może dałoby się poprawić.

Odnośnie zaś Marszałkowskiej to odcinek Placy UL do Rakowieckiej jest też do poprawy. Zasadniczo tram na Puławskiej/Marszałkowskiej powinien mieć priorytet pomiędzy aż do W-Wa Centrum. Potem jest pokrycie z metrem zatem może być wolniejszy. Wcześniej jednak conajmniej do Rakowieckiej powinien być szybszy. Porównawczo - jadąc od DC do Rakowieckiej i od Metro Centrum do Rakowieckiej po obu osiach ten ostatni jest standardowo minimum 3-4 minuty wolniejszy

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 17 gru 2018, 16:13

Nie ma znaczenia, którędy jedzie tramwaj. Powinien móc jechać tak szybko, jak to tylko możliwe. Jedynym problemem są moce projektowo-przerobowe. Ciąg Chałubińskiego - al. Niepodległości powinien być niebawem pozamiatany. Nowowiejska wcale nie jest trudna, jest łatwa. Skręcają tylko tramwaje, a liniowo w jednej zaledwie relacji. Bez problemu do zrobienia podwójne zielone do skrętu i elegancka koordynacja od Centralnego do GUSu - bez strat lub z jakąś minimalną stratą do 10s/skład średnio + strata na pierwszym skrzyżowaniu (z 50s, nic nie poradzimy). Na pewno do urwania jest minuta, może trochę więcej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 17 gru 2018, 16:16

Na Stefana Batorego i Rakowiecką jest zatwierdzony projekt z priorytetem, który powinno się udać wdrożyć w przyszłym roku.

lumx
Posty: 152
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 17 gru 2018, 20:34

Solaris U10 pisze:
17 gru 2018, 16:16
Na Stefana Batorego i Rakowiecką jest zatwierdzony projekt z priorytetem, który powinno się udać wdrożyć w przyszłym roku.
Ale chodzi o Rakowiecką przy Metrze Pole Mokotowskie? Bo słyszałem, że nikt nie dotyka odcinka Rakowiecka - Pl.Unii bo tam "zaraz" będzie budowana trasa na Wilanów. A jednak jeszcze niedawno jeździło się tam lepiej. Teraz znowu się stoi na każdych światłach.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 17 gru 2018, 20:50

Chodzi o al. Niepodległości.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 gru 2018, 21:54

Jarek pisze:
17 gru 2018, 16:13
Nie ma znaczenia, którędy jedzie tramwaj. Powinien móc jechać tak szybko, jak to tylko możliwe. Jedynym problemem są moce projektowo-przerobowe. Ciąg Chałubińskiego - al. Niepodległości powinien być niebawem pozamiatany. Nowowiejska wcale nie jest trudna, jest łatwa. Skręcają tylko tramwaje, a liniowo w jednej zaledwie relacji. Bez problemu do zrobienia podwójne zielone do skrętu i elegancka koordynacja od Centralnego do GUSu - bez strat lub z jakąś minimalną stratą do 10s/skład średnio + strata na pierwszym skrzyżowaniu (z 50s, nic nie poradzimy). Na pewno do urwania jest minuta, może trochę więcej.
To ja muszę mieć straszny niefart-stałem dzisiaj 17 przed Nowowiejską jako 4. Te trzy przede mną to były dojazdy z zajezdni i wszystkie skręcały w Nowowiejską. Zdarza się,że stoją dwa do skrętu, ale 3 to rzadki widok. Z Woronicza ruszyłem na 0, z Nowowiejskiej minus 7 i oczywiście zajechała mnie 10.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 18 gru 2018, 7:59

Dwa, trzy skręcające? Żaden problem.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 18 gru 2018, 9:01

Jeden co 2 minuty, za mną stało już 33 i następna 17. Nie widzisz problemu?
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 gru 2018, 9:11

Stary Pingwin pisze:Jeden co 2 minuty, za mną stało już 33 i następna 17. Nie widzisz problemu?
Jeśli sterujesz sam sygnalizacją (poprzez zrobienie odpowiedniego programu), to możesz puścić i 3 na jednym świetle. Albo dawać światło do skrętu co pół minuty.

Przy Wołoskiej skrętów jest teraz cała masa, ale nie trzeba im wcale dawać fazy co minutę (sic, przepisy, ale zielona strzałka jest tylko jak coś zjeżdża do zajezdni). Na Woronicza nie ma wielkich spiętrzeń samochodowych nawet w lewo po 17, a jeszcze Jarek dopchał kolanem drugi skręt 31 w cyklu.

Jarek mówi, że Nowowiejska jest prostsza od Wołoskiej.

Generalnie priorytet można uzyskać (tak obstawiam, nie przeczytałem jeszcze :<) dzięki temu, że światło jest wzbudzane tylko wtedy, gdy coś jedzie - czyli dzięki optymalizacji dostajesz dodatkowe możliwości.
ŁK

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 18 gru 2018, 9:20

Chyba się nie zrozumieliśmy. Nie chodzi mi o skręt 10 z Nowowiejskiej, tylko składy jadące z zajezdni w kierunku Placu Narutowicza. Skręt w Nowowiejską na zachód nie jest osygnalizowany i przejeżdża jeden skład, po zielonym dla Niepodległości. Dany skręt używany jest tylko przy wyjazdach rano i po południu, ale jego upierdliwość jest znana. Wołoska/Woronicza pracuje pięknie i za to chwała JARKOWI.
miłośnik 13N

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 gru 2018, 9:30

Panowie, jeśli chcecie testować to skrzyżowanie to polecam: 5:15-16 (1 pr, 3 skręt) albo 6:23-25 (2 pr. 3 skręt). W chwili obecnej w ciągu 2 minut 5 brygad tam nie przejedzie. Ale oczywiście, też trzymam kciuki.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 gru 2018, 9:38

Obecnie nie. Ale nie powinno być problemem dawać tam do skrętu nawet zielonego na dwa składy, jeśli będzie takie zgłoszenie. Przecież taka sytuacja nie trafia się co cykl.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 18 gru 2018, 17:46

A tak z ciekawości, skąd sterownik miałby wiedzieć, że ten stojący na drugiego też chce skręcić by dać odpowiednio długie światło?

ODPOWIEDZ