[Radom] O komunikacji miejskiej
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Akurat elektryki można ładować w nocy, gdy energia tańsza.
Choć oczywiście uważam,ze to nonsens póki co, za optymalne uważam hybrydy szeregowe lub gazowce.
Choć oczywiście uważam,ze to nonsens póki co, za optymalne uważam hybrydy szeregowe lub gazowce.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Super niezmiernie cieszymy się że miasto dostało dofinansowanie.W tym miesiacu miał zostać ogłoszony przetarg zbierają się do tego jak sójka z morze poza tym bardziej przydadzą się pojazdy przegubowe elektryki niż zwykłe 12.Na niektórych liniach jest większe zapotrzebowanie np.26MZ pisze: ↑19 gru 2018, 21:55Jeśli miasto otrzymało zewnętrzne dofinansowanie na zakup autobusów elektrycznych, to ma kupić autobusy elektryczne, a nie żadne inne. Albo miasto robi to, na co dostaje pieniądze, albo nie dostaje nic i w ogóle niczego nie kupuje. Piszesz o "braku logiki", a chwilę później wykazujesz się dokładnie tym samym, sugerując konieczność zakupu MAN-ów lub Solarisów. Zakupy robi się w drodze przetargów, a nie czyjegoś "widzimisię" jeśli chodzi o producenta.Bosman pisze: ↑19 gru 2018, 20:50W MZDiK jest brak logiki można zrobić zakupy na pojazdy CNG marki Man ,albo Solaris tym bardziej że ta druga marka już jest sprowdzona w Radomiu.Ciekawe czy jest sens inwestować w elektryki przy drożejącym prądzie od nowego roku 20% w górę natomiast ceny CNG utrzymują się na stałym poziomie.
Spodziewam się, że cena prądu wzrośnie także w nocy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Czy to prawda że od nowego roku nie zobaczymy już Neoplanów?W ruchu liniowym pojawiąją się ostatnio tylko 4 pojazdy #809,#816,#819 a także #831.Jeżeli zostaną odstawione to w tedy zostanie jeszcze mniej wozów mega 42 sztuki i rezerwa 6.To by oznaczało że w tedy zmniejszy się ilość brygad wielkopojemnych lub wystarczy taka ilość na obsadzenie brygad.
A uzyskane dofinansowanie pozwoli na zakup takich? Bo coś mi się wydaje, że kasy by nie starczyło.
1. MZDiK z niewiadomych przyczyn boi się jak ognia mieszania brygad i choć przetargi są na określone pule brygad, to faktycznie są na linie (choć nie twierdzę, że czasem jakiś wyjątek się pojawi - tego nie wiem, bo nie mam aktualnych danych).
2. Czy gminy podradomskie dorzucą więcej kasy do droższych wzkm?
Co do zapotrzebowania zaś, to raczej ono spada globalnie, bo sama komunikacja staje się niezbyt atrakcyjna przez siatkę połączeń niedostosowaną do potrzeb. Widać jakieś drobne zmiany na lepsze (dedykowane linie nocne zwiększające dostępność), ale problem systemowy pozostaje nadal.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Akurat na linii 26 jeździ i Michalczewski, i MPK. Kiedyś była tam brygada przegubowa, ale po lekkim zwiększeniu częstotliwości solówki wystarczają. Tłok, owszem, w godzinach szczytu się zdarza, ale nie do tego stopnia, żeby ktoś nie mógł się zabrać.
Z opinii pasażerów a także obserwacji pasażerów tabor wielkopojemny powinien być na 13,26 a także 26 linii a jeżeli o popyt to zwiększył się co świadczy o tym że ledwo starczyło radomskich kart miejskich więc Wolfchen nie do końca masz rację a połączenia powinny być bardziej atrakcyjne chyba ze to celowa zagrywka polityczna przez PO.
Na jednej i drugiej linii były kiedyś przeguby.Bosman pisze: ↑22 gru 2018, 13:17Z opinii pasażerów a także obserwacji pasażerów tabor wielkopojemny powinien być na 13,26 a także 26 linii a jeżeli o popyt to zwiększył się co świadczy o tym że ledwo starczyło radomskich kart miejskich więc Wolfchen nie do końca masz rację a połączenia powinny być bardziej atrakcyjne chyba ze to celowa zagrywka polityczna przez PO.
Czyli jest to celowe niszczenie linii podstawowych przy zmniejszeniu taboru atrakcyjność linii spada a na 13 jest tłok kilka osób znam które jeżdżą regularnie więc są niezbędne ale raczej nie możliwe z braku taboru a także z kontraktu wynikającego że na wyłączność ma tylko firma prywatna chyba Irex.Ogólnie miasto które liczy 214 tys.mieszkańców w tym popyt zwiększył się na komunikacje to MPK powinno mieć na bazie przynajmniej 60 wozów mega a nie przy obecnym stanie tylko 46.W takim Olsztynie gdzie miasto liczy 176 tys.mieszkańców a frekwencja jest podobna do Radomia MPK posiada na zajezdni 60 wozów mega jest bogatsze a miasto mniejsze od Radomia przy takiej samym popycie.
Uwielbiam te porównania, a w Toruniu są aż 3 przeguby. Jednocześnie Siedlce mają też 3 przeguby oraz dodatkowo deskorolkę i co z tego?
- TranslatorPS
- Posty: 627
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Przy 36 brygadach wielkopojemnych trudno żeby utrzymywać 60 wozów MEGA, a z ashirem mogę się tylko zgodzić
Wolfchen ma rację, obecna sieć połączeń to wręcz dinozaur, i bynajmniej nie chodzi mi tu o jej rozmach. Tutaj wszystko jest do praktycznie wymiany na nowe, bo pudrowanie trupa nie zmienia faktu, że wciąż jego miejsce pod ziemią. Cztery lata temu pracowałem, owszem, nad propozycją nowego układu, lecz problemem był fakt, że powstały wówczas układ, przy zakładanych częstotliwościach, zakładał około 120-125% obecnego planu wzkm (okolice 11,5 mln wzkm rocznie przy obecnych ~9,5 mln). Nie jestem w stanie sobie wyobrazić, żeby nasza jakże pięknie zgrana Rada Miejska zgodziła się na dodatkowe 11-13 mln zł. rocznie na komunikację miejską. Problem leży tam gdzie zawsze - w kasie miejskiej.
Co do 13, w ostatnich latach zatłoczone kursy to dosłownie pojedyncze szczytowe kursy (powiedziałbym, że dwa do czterech wybranych kursów w danym kierunku w danym szczycie). Irex (notabene, skoro tak jesteś niby rozeznany w Radomiu, to wiedziałbyś, że na 13 wystawia wozy również DLA, choć to ten sam kontrakt) nie ma żadnej kontraktowej wyłączności na 13 - umowa jest na wystawienie określonej ilości wozów w ruch, niczym warszawskie umowy ZTMu z ajentami w głównej miejskiej sieci, a jedyne co ogranicza Irex i DLA do 13 to po prostu obecny układ rozkładowo-kalkulacyjny i 24 lata "tradycji". Nic nie powstrzymuje MZDiK przed zmianą obsługi poszczególnych linii, a jest możliwość, że niedługo zobaczymy tego właśnie przykład
Wolfchen ma rację, obecna sieć połączeń to wręcz dinozaur, i bynajmniej nie chodzi mi tu o jej rozmach. Tutaj wszystko jest do praktycznie wymiany na nowe, bo pudrowanie trupa nie zmienia faktu, że wciąż jego miejsce pod ziemią. Cztery lata temu pracowałem, owszem, nad propozycją nowego układu, lecz problemem był fakt, że powstały wówczas układ, przy zakładanych częstotliwościach, zakładał około 120-125% obecnego planu wzkm (okolice 11,5 mln wzkm rocznie przy obecnych ~9,5 mln). Nie jestem w stanie sobie wyobrazić, żeby nasza jakże pięknie zgrana Rada Miejska zgodziła się na dodatkowe 11-13 mln zł. rocznie na komunikację miejską. Problem leży tam gdzie zawsze - w kasie miejskiej.
Co do 13, w ostatnich latach zatłoczone kursy to dosłownie pojedyncze szczytowe kursy (powiedziałbym, że dwa do czterech wybranych kursów w danym kierunku w danym szczycie). Irex (notabene, skoro tak jesteś niby rozeznany w Radomiu, to wiedziałbyś, że na 13 wystawia wozy również DLA, choć to ten sam kontrakt) nie ma żadnej kontraktowej wyłączności na 13 - umowa jest na wystawienie określonej ilości wozów w ruch, niczym warszawskie umowy ZTMu z ajentami w głównej miejskiej sieci, a jedyne co ogranicza Irex i DLA do 13 to po prostu obecny układ rozkładowo-kalkulacyjny i 24 lata "tradycji". Nic nie powstrzymuje MZDiK przed zmianą obsługi poszczególnych linii, a jest możliwość, że niedługo zobaczymy tego właśnie przykład
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Translator PS jeżeli Rada miejska nie ma pieniędzy to nie dziwne że nie stać ich m.in.na wymianę taboru na nowszy, czy na większe pojazdy mega. Jeszcze kilka lat temu to na 3,13 brygady wielkopojemne to był standard na tych liniach, a teraz MZDiK wpadł na pomysł żeby zmniejszyć pojazdy na 12 gdyż niby popyt mniejszy a na linii 4 jest taki samo zapotrzebowanie na wozy wielkopojemne jak na 13 a jeżdżą tam brygady mega przez cały tydzień. Moim zdaniem mniejsze wozy to celowa próba zmniejszenia popytu na daną linie a tym samym zmuszenie pasażerów komunikacji miejskiej do jeżdżenia samochodem zamiast korzystania z niej.
Przegubów na linii 3 nie ma co najmniej od momentu wydłużenia jej na Idalin, a to dość dawno temu było, rzekłbym, że bliżej 10 lat temu, niż "kilku". A z linii 13 przeguby spadły definitywnie wraz z wygaśnięciem umowy z ITS na jej obsługę, a i wcześniej solówki się pojawiały. Więc skąd nagle to "teraz"?
Linia 13 jest linią II kategorii, a 26 OIDP III, więc trudno tu mówić o linii podstawowej...
Irex+DLA mają pulę brygad i wzkm, a nie konkretna linię. Więc równie dobrze na 13 może się pojawić MPK, ITS, Irex wylądować na linii 12, a ITS na 23. Przeciwwskazań umownych nie ma.
A dlaczego akurat MPK i dlaczego na stanie, w oderwaniu od planu brygadowego MZDiK?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
W odpowiedzi na Twoje trzecie zwiększając plan brygadowy do 60 brygad wielkopojemnych można skasować częściowo solówki z 2000 roku. Jeżeli chodzi o rozdysponowanie brygad o zwiększonym planu to może wyglądać następująco na linii 4-6 brygad na 7-10 na 9-8 na 12-3 brygady dzienne na 17-7 brygad na 23-9 brygad na 24-2 na 13 przejęcie obsługi linii przez MPK na 8 brygad mega w zamian za linie 14.razem daje 50 brygad w tym rezerwa 10 sztukWolfchen pisze: ↑22 gru 2018, 19:15Przegubów na linii 3 nie ma co najmniej od momentu wydłużenia jej na Idalin, a to dość dawno temu było, rzekłbym, że bliżej 10 lat temu, niż "kilku". A z linii 13 przeguby spadły definitywnie wraz z wygaśnięciem umowy z ITS na jej obsługę, a i wcześniej solówki się pojawiały. Więc skąd nagle to "teraz"?Linia 13 jest linią II kategorii, a 26 OIDP III, więc trudno tu mówić o linii podstawowej...Irex+DLA mają pulę brygad i wzkm, a nie konkretna linię. Więc równie dobrze na 13 może się pojawić MPK, ITS, Irex wylądować na linii 12, a ITS na 23. Przeciwwskazań umownych nie ma.
A dlaczego akurat MPK i dlaczego na stanie, w oderwaniu od planu brygadowego MZDiK?
Chytra baba zajumała guzik z przecinkiem?Bosman pisze:Z opinii pasażerów a także obserwacji pasażerów tabor wielkopojemny powinien być na 13,26 a także 26 linii a jeżeli o popyt to zwiększył się co świadczy o tym że ledwo starczyło radomskich kart miejskich więc Wolfchen nie do końca masz rację a połączenia powinny być bardziej atrakcyjne chyba ze to celowa zagrywka polityczna przez PO.
ŁK