Jest już taka linia, nosi numer 28.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
28 nie jeździ przez centrum. Natomiast skręcać w tym centrum mogłaby III linia metra. </ironia>
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
No to zaczynamy przygodę z mini-kebababami:
http://infobus.pl/arriva-z-otokarem-wys ... 10964.html
http://infobus.pl/arriva-z-otokarem-wys ... 10964.html
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Wyglądają całkiem przyzwoicie, i mają normalny układ siedzeń (nie jak w scanii) , i normalne fotele bez półtoraków.
- vernalisadonis
- Posty: 3101
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Do czego służą przyciski 1, 2, 3, przy R, N, D?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Pewnie do tego samego, co w każdym automacie, czyli do ograniczenia biegów do 1, 2 lub 3.vernalisadonis pisze:Do czego służą przyciski 1, 2, 3, przy R, N, D?
ŁK
Moim zdaniem już lepiej było wstawić półtoraka na „trójkę” przed II drzwiami, a najlepiej było zrobić normalną „czwórkę”. Ktoś wie dlaczego tego nie zrobili?
Największą porażką w Otokarach to jest strefa wózków, a raczej dla jednego wózka. Skoro muszą być te dodatkowe dwa miejsca siedzące z poziomu podłogi, to powinny być przesunięte ku przodowi. A tak mamy teraz dwa siedzące, rzeźnia, dwa siedzące tyłem. Umiejscowienie kasownika też jest nieszczęśliwe. Gwarancja jego obijania przy próbie wjazdu wózka dziecięcego lub inwalidzkiego gwarantowana.
Poza tym te dwa dodatkowe miejsca i tak można traktować jako jedno. Osoby starsze posiadające wózki zakupowe będą siadały jedynie na tym siedzeniu z zewnątrz, te wewnątrz będzie nieużywane, bądź używane na torby z zakupami...
Poza tym te dwa dodatkowe miejsca i tak można traktować jako jedno. Osoby starsze posiadające wózki zakupowe będą siadały jedynie na tym siedzeniu z zewnątrz, te wewnątrz będzie nieużywane, bądź używane na torby z zakupami...
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31
Bo podobnie jak w Scanii, nie da się tego zrobić konstrukcyjnie.
Takie były kryteria przetargowe, które premiowały siedzenia z niskiej podłogi. 7 miejsc z niskiej podłogi nie da się inaczej osiągnąć.SławekM pisze: ↑22 gru 2018, 16:50Największą porażką w Otokarach to jest strefa wózków, a raczej dla jednego wózka. Skoro muszą być te dodatkowe dwa miejsca siedzące z poziomu podłogi, to powinny być przesunięte ku przodowi. A tak mamy teraz dwa siedzące, rzeźnia, dwa siedzące tyłem. Umiejscowienie kasownika też jest nieszczęśliwe. Gwarancja jego obijania przy próbie wjazdu wózka dziecięcego lub inwalidzkiego gwarantowana.
Poza tym te dwa dodatkowe miejsca i tak można traktować jako jedno. Osoby starsze posiadające wózki zakupowe będą siadały jedynie na tym siedzeniu z zewnątrz, te wewnątrz będzie nieużywane, bądź używane na torby z zakupami...
Ja to myślałem że te dwa dodatkowe siedzenia uzyskają poprzez otwierane ze ścianki jak w pociągach, lub jak to było w Su8,6, ale chyba wtedy nie spełniało by to warunków przetargu? Te dwa siedzenia w Otokarach niby spełniają te warunki, ale kosztem miejsca na wózki i komfort wymiany pasażerskiej.Snake.Griffin pisze: ↑23 gru 2018, 18:19Bo podobnie jak w Scanii, nie da się tego zrobić konstrukcyjnie.
Takie były kryteria przetargowe, które premiowały siedzenia z niskiej podłogi. 7 miejsc z niskiej podłogi nie da się inaczej osiągnąć.SławekM pisze: ↑22 gru 2018, 16:50Największą porażką w Otokarach to jest strefa wózków, a raczej dla jednego wózka. Skoro muszą być te dodatkowe dwa miejsca siedzące z poziomu podłogi, to powinny być przesunięte ku przodowi. A tak mamy teraz dwa siedzące, rzeźnia, dwa siedzące tyłem. Umiejscowienie kasownika też jest nieszczęśliwe. Gwarancja jego obijania przy próbie wjazdu wózka dziecięcego lub inwalidzkiego gwarantowana.
Poza tym te dwa dodatkowe miejsca i tak można traktować jako jedno. Osoby starsze posiadające wózki zakupowe będą siadały jedynie na tym siedzeniu z zewnątrz, te wewnątrz będzie nieużywane, bądź używane na torby z zakupami...
Gdy o tym wspomniałem kilka dni temu na zajezdni, to jeden mądry gość powiedział że tak właśnie wygląda bizness. Pasażerowie i ich komfort podróżowania to rzecz drugorzędna. Skoro autobus spełnia wymogi jakie postawił ZTM to już jest dobrze. Teraz chodzi o to żeby tych wzkm zrobić jak najwięcej i na tym zarobić, przy okazji dobrze by było żeby pasażerów zabrać jak najmniej, bo po co się z nimi gimnastykować skoro płacone jest za przejechany km, a nie od ilości przewiezionych ludzików. W sumie to coś w tym jest i nie warto przejmować się problemami jakie będa mieli pasażerowie w tych pojazdach.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31
Skoro ZTM premiował siedzenia z niskiej podłogi to widocznie ma to jakiś cel. Pojazd idealny na linie kręcące się po osiedlach czy po obrzeżach Warszawy. Ważne, żeby ZTM odpowiednio zarządził przydział.
Czepianie się braku dbałości o pasażerów? Dla jednego pasażera ważniejsze jest siąść na fotelu, dla drugiego mieć więcej miejsca do stania. Brzmi to o tyle śmiesznie, że ten pojazd jest zrobiony właśnie pod pasażerów, z taki drobnostkami jak opóźnienie włączenia ogrzewania, żeby pasażerom za zimne powietrze nie dmuchało![:wink: :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Czepianie się braku dbałości o pasażerów? Dla jednego pasażera ważniejsze jest siąść na fotelu, dla drugiego mieć więcej miejsca do stania. Brzmi to o tyle śmiesznie, że ten pojazd jest zrobiony właśnie pod pasażerów, z taki drobnostkami jak opóźnienie włączenia ogrzewania, żeby pasażerom za zimne powietrze nie dmuchało
![:wink: :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ale chodzi o umiejscowienie tych nieszczęsnych dwóch siedzeń, które powinno być bardziej ku przodowi, a na wprost wejścia była strefa dla wózków lub osób stojących. Obecnie jak wchodzisz II drzwiami to masz na wprost te siedzenia, a "rzeźnię" jak skręcisz w prawo i wyminiesz dwie poręcze i kasownik. Ktoś tu kompletnie nie pomyślał.Snake.Griffin pisze: ↑23 gru 2018, 19:48Skoro ZTM premiował siedzenia z niskiej podłogi to widocznie ma to jakiś cel. Pojazd idealny na linie kręcące się po osiedlach czy po obrzeżach Warszawy. Ważne, żeby ZTM odpowiednio zarządził przydział.
Czepianie się braku dbałości o pasażerów? Dla jednego pasażera ważniejsze jest siąść na fotelu, dla drugiego mieć więcej miejsca do stania. Brzmi to o tyle śmiesznie, że ten pojazd jest zrobiony właśnie pod pasażerów, z taki drobnostkami jak opóźnienie włączenia ogrzewania, żeby pasażerom za zimne powietrze nie dmuchało![]()
W ogóle ZTM wpada na co raz dziwniejsze pomysły. Dwie mniejsze rzeźnie w dwóch różnych miejscach. Teraz dopuszcza takie coś. Śmiem twierdzić, że to już robią osoby zza biurka, które komunikacją w ogóle nie jeżdżą, tylko swoimi samochodami i mają blade pojęcie...
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31
Gdyby tak się dało, to by tak to było zrobione.
Jakoś moim skromnym zdaniem jest on średnio idealny na linie kręcące się po osiedlach jako przykład podam linię 211 gdzie od godz 9 jest wysyp wszelkiej maści wózków dziecięcych, a o za tym idzie matek do kompletu do tych wózków. mega duże wymiany pasażerskie i podróże wspomnianych wózków na krótkich odcinkach. Na 211 są opóznienia ze względu na braki możliwości zapakowania 3-4 lub więcej do Su8,9, teraz będzie jeszcze gorzej.Snake.Griffin pisze: ↑23 gru 2018, 19:48Skoro ZTM premiował siedzenia z niskiej podłogi to widocznie ma to jakiś cel. Pojazd idealny na linie kręcące się po osiedlach czy po obrzeżach Warszawy. Ważne, żeby ZTM odpowiednio zarządził przydział.
Czepianie się braku dbałości o pasażerów? Dla jednego pasażera ważniejsze jest siąść na fotelu, dla drugiego mieć więcej miejsca do stania. Brzmi to o tyle śmiesznie, że ten pojazd jest zrobiony właśnie pod pasażerów, z taki drobnostkami jak opóźnienie włączenia ogrzewania, żeby pasażerom za zimne powietrze nie dmuchało![]()
Na 516 potrafią wejść jednocześnie 3-4 wózki i nie robię z tego problemu, na wspomnianym 211 czy 204 wiem że są problemy. Wozy te pasują na 332,334, widziałbym je także na 304 i kilku innych liniach. Podejrzewam że dla pasażera z wózkiem bardziej liczy się wygodny dostęp do rzezni i wygoda przejazdu w tymże miejscu aniżeli opóznienie włączania ogrzewania w zajebistym Otokarze
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Tak się dało bo tak producent zaprojektował i wyprodukował, tyle tylko że na potrzeby wygrania przetargu dołożono na siłę dwa fotele, aby tylko przetarg wygrać. Ręki to sobie obciąć nie dam, ale podejrzewam że za kilka tygodni/miesięcy te fotele znikną. Przecież za tymi fotelami jest nawet poręcz z otuliną piankową, która ewidentnie jest w standardzie do wozu z pięcioma miejscami z niskiej podłogi.