KM na Bielanach (II)

Moderator: Wiliam

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 15 sty 2019, 19:30

ashir pisze:
15 sty 2019, 17:13
A jaka linia miałaby łączyć kampus UKSW na Wóycickiego z kampusem na Dewajtis?
Rozpatrywać to w kategorii żartu, czy naprawdę studenci mają potrzebę przemieszczania się między dwoma kampusami?

Paweł D.
Posty: 5297
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 sty 2019, 19:36

Yelonker pisze:
15 sty 2019, 17:06
Co do 303 mam zaś stanowisko w większości zbieżne ze stanowiskiem osy - warte ucałotygodniowienia i będące lepszym zainwestowaniem brygad, niż trasa 181 wzdłuż tramwaju.
Jak widzę to 303 na Pułkowej z 3-4 osobami na pokładzie to nie sądzę, aby całotygodniowe miało lepsze wzięcie. 181 tak naprawdę pracuje od Muzealnej i wcale wzdłuż tego tramwaju puste nie jeździ.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1629
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 15 sty 2019, 19:40

303 w dni świąteczne może by miało lepsze wykorzystanie.
Trzeba by policzyć ile osób jeździ na Wólkę.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 15 sty 2019, 19:42

Ponowię swoje pytanie - czy konieczność przemieszczania się między dwoma kampusami jest zjawiskiem faktycznym? A od Muzealnej zostawiłem 121, które powinno jeszcze pojechać przez Gwiaździstą do placu Wilsona. 303 na Pułkowej z kilkoma osobami na pokładzie może też być efektem tego, że w obu szczytach na Pułkowej konsekwentnie jeździ 3 minuty za 114.

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 sty 2019, 19:43

Yelonker pisze:
15 sty 2019, 19:30
Rozpatrywać to w kategorii żartu, czy naprawdę studenci mają potrzebę przemieszczania się między dwoma kampusami?
Serio uważasz, że studenci nie mają zajęć na obydwu kampusach? Przykładowo chyba nadal każdy student z Dewajtis musi jeździć na lektoraty (przez 4 semestry) na Wóycickiego albo w drugą stronę studenci z Wóycickiego muszą jeździć na Dewajtis, bo tam jest główna biblioteka, do której czasem trzeba obowiązkowo pojechać. Jakie są potoki to nie wiem - nie prowadzę statystyk, ale na poparcie tej zmiany przez UKSW to ja bym nie liczył.
Yelonker pisze:
15 sty 2019, 19:42
303 na Pułkowej z kilkoma osobami na pokładzie może też być efektem tego, że w obu szczytach na Pułkowej konsekwentnie jeździ 3 minuty za 114.
I 3 minuty przed 114 to kiedy to 303 ma jechać? Poza tym godziny odjazdów 114 są i tak czysto teoretyczne zwłaszcza w kierunku Młociny-UKSW, ale czasem i w drodze powrotnej.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 15 sty 2019, 20:00

ashir pisze:
15 sty 2019, 19:43
Yelonker pisze:
15 sty 2019, 19:30
Rozpatrywać to w kategorii żartu, czy naprawdę studenci mają potrzebę przemieszczania się między dwoma kampusami?
Serio uważasz, że studenci nie mają zajęć na obydwu kampusach? Przykładowo chyba nadal każdy student z Dewajtis musi jeździć na lektoraty (przez 4 semestry) na Wóycickiego albo w drugą stronę studenci z Wóycickiego muszą jeździć na Dewajtis, bo tam jest główna biblioteka, do której czasem trzeba obowiązkowo pojechać. Jakie są potoki to nie wiem - nie prowadzę statystyk, ale na poparcie tej zmiany przez UKSW to ja bym nie liczył.
Yelonker pisze:
15 sty 2019, 19:42
303 na Pułkowej z kilkoma osobami na pokładzie może też być efektem tego, że w obu szczytach na Pułkowej konsekwentnie jeździ 3 minuty za 114.
I 3 minuty przed 114 to kiedy to 303 ma jechać? Poza tym godziny odjazdów 114 są i tak czysto teoretyczne zwłaszcza w kierunku Młociny-UKSW, ale czasem i w drodze powrotnej.
Myślę, że mogą mieć zajęcia na obydwu kampusach, ale raczej nie w takim odstępie czasowym, by dojazd na Dewajtis z przesiadką na to 216 na Metrze Wawrzyszew zamiast na obecnym przystanku UKSW znacznie utrudnił im życie, tym bardziej, że nie będą zmuszeni przebywać tego odcinka na piechotę.

A poza tym 303 odjeżdża 3 minuty po 114 choćby na Prozy w stronę Wólki, na Dzierżoniowskiej w stronę Wilsona jednocześnie ze 114.

kuracyja
Posty: 96
Rejestracja: 01 cze 2011, 12:49

Post autor: kuracyja » 15 sty 2019, 20:20

To może ja jako student UKSW się wypowiem.

Studentom na Dewajtis chodzi tylko o autobus przez Las Bielański. O ile mi wiadomo, samorząd studentów nie zglaszał próśb o autobus kampus - kampus, wystarczy dobra, skoordynowana przesiadka na 181 (i vice versa) w ZP UKSW.

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 sty 2019, 20:30

Samorządowi to i nie przeszkadza pocięcie 114 oraz niepunktualność kursów z/na Bródno-Podgrodzie, także wiesz. Piętrowy parking na Dewajtis również dużo mówi - władze uczelni stawiają na transport indywidualny zamiast na transport publiczny oparty na autobusach elektrycznych. I jaka przesiadka, skoro 181 miałoby w tym miejscu nie być? ;)

kuracyja
Posty: 96
Rejestracja: 01 cze 2011, 12:49

Post autor: kuracyja » 15 sty 2019, 20:37

ashir pisze:
15 sty 2019, 20:30
Samorządowi to i nie przeszkadza pocięcie 114 oraz niepunktualność kursów z/na Bródno-Podgrodzie, także wiesz. Piętrowy parking na Dewajtis również dużo mówi - władze uczelni stawiają na transport indywidualny zamiast na transport publiczny oparty na autobusach elektrycznych. I jaka przesiadka, skoro 181 miałoby w tym miejscu nie być? ;)
Ashir, do wyrzucenia ma być parking między drogą dojazdową Dewajtis - UKSW a murem przy Lesie Bielańskim, i tam ma być pętla.
181 podałem jako przykład chwili obecnej, chodzi mi o jakąkolwiek linię która jeździłaby Marymoncką na Żubrową.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 15 sty 2019, 20:42

Więc co za różnica w takim razie Marymoncka a Kasprowicza?

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 sty 2019, 20:50

Ja już od kilku lat słyszę o tych planach, natomiast efektów nie widać. Obawiam się, że prędko elektryka z napisem "Dewajtis-UKSW" to nie zobaczę. Natomiast propozycja jest, żeby nie było żadnej linii z Marymonckiej na Żubrową i nie jestem przekonany czy to najlepszy pomysł. Bo to, że dotychczas nikt nie krzyczał o potrzebę linii kampus - kampus to nie znaczy, że niektóre osoby nie obudzą się po zabraniu tej linii. Zresztą 181 łączy dłużej te miejsca niż funkcjonuje UKSW na Wóycickiego. ;)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 sty 2019, 21:08

KwZ pisze:
15 sty 2019, 17:59
Hm, zaskakuje mnie to. Ta linia jeździ co 30 w DS, myślałem, że to takie uzupełnienie do pary 102.
No i w DS jeździ pusta. Klasyczny przykład podaży regulującej popyt :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

kuracyja
Posty: 96
Rejestracja: 01 cze 2011, 12:49

Post autor: kuracyja » 15 sty 2019, 21:13

ashir pisze:
15 sty 2019, 20:50
Ja już od kilku lat słyszę o tych planach, natomiast efektów nie widać. Obawiam się, że prędko elektryka z napisem "Dewajtis-UKSW" to nie zobaczę. Natomiast propozycja jest, żeby nie było żadnej linii z Marymonckiej na Żubrową i nie jestem przekonany czy to najlepszy pomysł. Bo to, że dotychczas nikt nie krzyczał o potrzebę linii kampus - kampus to nie znaczy, że niektóre osoby nie obudzą się po zabraniu tej linii. Zresztą 181 łączy dłużej te miejsca niż funkcjonuje UKSW na Wóycickiego. ;)
Ashir, nie zobaczysz, dopóki na Dewajtis nie będzie miejsca do normalnej zawrotki dla elektryka, która nie będzie blokować ruchu - najkrótsze jakie ma MZA to 12 metrów, a kupowanie krótszych tylko po to, żeby korzystali z nich studenci to marnotrawienie pieniędzy. Ale to już w gestii władz uczelni, spróbuję się niedługo czegoś dowiedzieć na ten temat, jak się uda to napiszę.

Co do połączenia kampus - kampus: dopóki będzie 1 przesiadka, to myślę, że pretensji nie będzie. Czy to przesiadka na Marymonckiej, czy na Kasprowicza. A wątpię, że władze uczelni się tak łatwo zgodzą na wydłużenie przerw z 15 do 20 minut tylko dlatego, żeby osoby jadące z Dewajtis na Wóycickiego lub vice versa zdążyły na zajęcia.

Awatar użytkownika
Bart
Posty: 17
Rejestracja: 14 sie 2013, 18:03
Lokalizacja: Warszawa Ochota

Post autor: Bart » 15 sty 2019, 21:25

ashir pisze:
15 sty 2019, 20:50
Ja już od kilku lat słyszę o tych planach, natomiast efektów nie widać. Obawiam się, że prędko elektryka z napisem "Dewajtis-UKSW" to nie zobaczę. Natomiast propozycja jest, żeby nie było żadnej linii z Marymonckiej na Żubrową i nie jestem przekonany czy to najlepszy pomysł. Bo to, że dotychczas nikt nie krzyczał o potrzebę linii kampus - kampus to nie znaczy, że niektóre osoby nie obudzą się po zabraniu tej linii. Zresztą 181 łączy dłużej te miejsca niż funkcjonuje UKSW na Wóycickiego. ;)
Autobus na odcinku Metro Wawrzyszew - Lindego - Dewajtis jest od kilku lat blokowany przez dzielnicowych radnych. Powod? Autobus zwiększy znacząco ruch na Lindego bo jest przedłużeniem bardzo ruchliwej Al. Reymonta. A Las Lindego to chroniony teren zielony i nic nie powinno obok niego jeździć. Ostatnio Dzielnica zrealizowała nawet spowalniacze nieakceptowane przez ZTM, więc o autobusie na Lindego można już pomarzyć. A na Dewajtis docelowo widzieliby tylko ciąg pieszo rowerowy. Jedyna opcja dla autobusu jaką akceptują to połączenie z Wisłostradą. Tymczasowo zgodziliby się tylko na autobus elektryczny który miałby skręcać w Marymoncką. Niech studenci dziękują radnym. A autobus w relacji Dewajtis - Marymoncka - Słodowiec dublował by bezsensownie tramwaj na długim odcinku, trzeba by było więcej brygad do obsługi...

Zastanawiam się nad logiką w następujących stwierdzeniach: wprowadzenie autobusu na Lindego spowoduje zwiększenie natężenia ruchu, bo ulica ta jest przedłużeniem innej ruchliwej ulicy; autobus kursujący wzdłuż lasu jest zły, bo Lasek Lindego jest chronionym obszarem zielonym (nawet elektryczny!).

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 15 sty 2019, 22:27

Ja to słyszałem raczej pogłoski, że mieszkańcom okolicy nie spodobała się koncepcja, by studenci jeździli im pod nosem bez przystanku w połowie ulicy, którego nie planowano. W związku z tym stwierdzili, że w takim razie nie będzie jeździć nic.

ODPOWIEDZ