Kolej w aglomeracji warszawskiej
Moderator: JacekM
Dwa, żeby można było potem burzyć po jednym, czy dwa, żeby były 4 tory, czy dwa po co, czy dwa żart?
ŁK
Najważniejsze to zwiększyć przepustowość. Jeżeli zmieszczą te 4 tory - nie potrzeba będzie budować żadnych południowych obwodnic czy czegoś innego.
Problem jest jeden według mnie - PLK. W kwestiach organizacyjnych wszystko wymyka się im spod kontroli. Zwiększanie częstotliwości jest potrzebne w trybie pilnym, a to projekt coraz dalszej i bardzo odsuwanej przyszłości. W przypadku wygranej Astaldi Bis może dojść do przykrych konsekwencji. Dlatego należało by rozważyć zmianę zarządu przed inwestycjami.
Problem jest jeden według mnie - PLK. W kwestiach organizacyjnych wszystko wymyka się im spod kontroli. Zwiększanie częstotliwości jest potrzebne w trybie pilnym, a to projekt coraz dalszej i bardzo odsuwanej przyszłości. W przypadku wygranej Astaldi Bis może dojść do przykrych konsekwencji. Dlatego należało by rozważyć zmianę zarządu przed inwestycjami.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Niech pomyślą także o przepustowości dla pasażerów. Podziemne połączenie z Warszawy Śródmieście do metra Centrum jest również potrzebne.
Tak samo powinni zrobić rozjazdy między stacjami, aby w razie jakiś awarii nie było większych utrudnień.
Tak samo powinni zrobić rozjazdy między stacjami, aby w razie jakiś awarii nie było większych utrudnień.
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna ![8-) 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![8-) 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Oczywiście łącznik jest potrzebny, ale tu już musi się dogadać kilka podmiotów.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Jak tam idzie budowa Warszawy Głównej która ma zacząć działać już w grudniu?
Żeby nie być złośliwym, prace są na podobnym stopniu zaawansowania co prace na odcinku Dęblin - Lublin. ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
PLK - Planowanie, Logistyka, Kolej
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
PLK - Planowanie, Logistyka, Kolej
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Podkłady i podsypka już zwieziona.
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna ![8-) 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![8-) 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Chyba nawet wbijają miejscami cokoły pod słupy sieci trakcyjnej.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Mam pytanie, a w sumie dlaczego linie krajowe modernizuje się do 160 km/h zamiast 200 km/h? Generalnie 200 km/h to jest optymalna prędkość przy założeniu budowy składów zbliżonej do zwykłych EZT (Stadler Flirt 200 ma podobną budowę co 160), pod względem braku potrzeby zmian napięcia, no i generalnie 200 km/h jest trochę większą prędkością. Ja bym widział to tak: 200 dla pociągów IC oraz REGIO-EXPRESS, 160 dla REGIO, 120 dla AGLO. Na przykładzie linii nr 7 która obecnie jest modernizowana - WWO-OTWOCK o parametrach 100 km/h-120 km/h 2 tory podmiejskie, 160 km/h 2 tory szybkie, OTWOCK-LUBLIN 200 km/h 2 tory. Proszę mi wskazać błędy mojego rozumowania, jeśli się mylę. Czy różnice infrastrukturalne są duże, przy założeniu, że i tak instalowany jest ETCS?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
No tak, w naszych warunkach dodatkowe torowisko na całej trasie jest nierealne. Z drugiej strony do Celestynowa podejrzewam pociąg będzie co 0,5 h, a dalej nie częściej niż 1h. W tym przedziale coś dałoby się ugrać. Odnoszę się do przykładu LK7, bo dobrze znam realia jej funkcjonowania. Do Siedlec pewnie są mniejsze możliwości pod tym względem - tu pociągi REGIO do Siedlec jeżdżą często. Fakt, niektóre linie wymagałyby dobudowy dodatkowego torowiska.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2