Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Przy tej specyfikacji kto by nie wygrał, to byłby prototyp. Szkoda, że Stadler tego nie zgarnął - pewna jakość. Ale z Hyundai-em też nie powinno być wtopy. W wizualizacjach też źle nie wyglądają. Niech już kończy się ten przetarg, nikomu nie zależy na przedłużaniu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Nie prawda że jak by PESA wygrała to tylko by były prototypy.Właśnie Hyundai ma doświadczenie tylko przy budowie wagonów metra i pociągów natomiast jeżeli chodzi o tramy ,to nie oszukujemy się ale PESA i Solaria ma bogate doświadczenie. Skoro tańsze nawet o VAT to pamiętaj tanio nie znaczy jakościowo dobrze.Jezeli chodzi o dofinansowanie 50% to Warszawa bez problemu może dostać w każdym bądź razie prezydent Trzaskowski zaoszczędził co potem może odbić się czkawką.
Skoda i Stadler jako jedyni mieli wagony, które w jakiejś części były bliskie preferencjom TW. Więc takie nie do końca prototypy
Hyundai jako wykonawca zagraniczny musiał podać tylko cenę netto. Dopiero na potrzeby oceny ofert doliczono VAT. Z resztą kto zna problematykę tego podatku ten wie, że co do zasady jest on neutralny dla firm.
Nie żebym go bronił, bo na 2 czołowych kandydatów nie głosowałem, ale czy wiesz co to jest prawo zamówień publicznych? Że od tak, według wcześniej ustalonych kryteriów, nie można sobie wybrać innego dostawcy? Myślisz, że Warszawa nie chciałaby kogoś pokroju Stadler, CAF, Alstom? Tak wyszło, to i taki wybór.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Co to za troll opłacony przez PiS oraz Pesę? Pesa już wyprodukowała dokładnie taki model jaki chce TW? Za każdym razem gdy prowadziłem 120N, 120Na, 128N czy 134N pamiętałem, że tanio nie oznacza dobrze Czytaj ze zrozumieniem, 50% części w tramwaju ma pochodzić z UE. Poza tym Pesa nie dotrzymałaby terminu. Tyle w temacie.Bosman pisze: ↑14 lut 2019, 9:44Nie prawda że jak by PESA wygrała to tylko by były prototypy.Właśnie Hyundai ma doświadczenie tylko przy budowie wagonów metra i pociągów natomiast jeżeli chodzi o tramy ,to nie oszukujemy się ale PESA i Solaria ma bogate doświadczenie. Skoro tańsze nawet o VAT to pamiętaj tanio nie znaczy jakościowo dobrze.Jezeli chodzi o dofinansowanie 50% to Warszawa bez problemu może dostać w każdym bądź razie prezydent Trzaskowski zaoszczędził co potem może odbić się czkawką.
Nie prawda jak by PESA nie dotrzymała to w tedy by musiała płacić karę umowną jak byś zapoznał się z prawem handlowym to w tedy byś wiedział na czym polega reasumując Hyundai to nie wypał,jaki troll opłacony przez PiS?nie mieszaj wszystkie w politykę.Flash8222 pisze: ↑14 lut 2019, 10:33Co to za troll opłacony przez PiS oraz Pesę? Pesa już wyprodukowała dokładnie taki model jaki chce TW? Za każdym razem gdy prowadziłem 120N, 120Na, 128N czy 134N pamiętałem, że tanio nie oznacza dobrze Czytaj ze zrozumieniem, 50% części w tramwaju ma pochodzić z UE. Poza tym Pesa nie dotrzymałaby terminu. Tyle w temacie.Bosman pisze: ↑14 lut 2019, 9:44Nie prawda że jak by PESA wygrała to tylko by były prototypy.Właśnie Hyundai ma doświadczenie tylko przy budowie wagonów metra i pociągów natomiast jeżeli chodzi o tramy ,to nie oszukujemy się ale PESA i Solaria ma bogate doświadczenie. Skoro tańsze nawet o VAT to pamiętaj tanio nie znaczy jakościowo dobrze.Jezeli chodzi o dofinansowanie 50% to Warszawa bez problemu może dostać w każdym bądź razie prezydent Trzaskowski zaoszczędził co potem może odbić się czkawką.
+1000Flash8222 pisze:Co to za troll opłacony przez PiS oraz Pesę? Pesa już wyprodukowała dokładnie taki model jaki chce TW? Za każdym razem gdy prowadziłem 120N, 120Na, 128N czy 134N pamiętałem, że tanio nie oznacza dobrze Czytaj ze zrozumieniem, 50% części w tramwaju ma pochodzić z UE. Poza tym Pesa nie dotrzymałaby terminu. Tyle w temacie.Bosman pisze: ↑14 lut 2019, 9:44Nie prawda że jak by PESA wygrała to tylko by były prototypy.Właśnie Hyundai ma doświadczenie tylko przy budowie wagonów metra i pociągów natomiast jeżeli chodzi o tramy ,to nie oszukujemy się ale PESA i Solaria ma bogate doświadczenie. Skoro tańsze nawet o VAT to pamiętaj tanio nie znaczy jakościowo dobrze.Jezeli chodzi o dofinansowanie 50% to Warszawa bez problemu może dostać w każdym bądź razie prezydent Trzaskowski zaoszczędził co potem może odbić się czkawką.
ŁK
Wziąłby się Newag za tramwaje i wygrał ten przetarg... nie byłoby wtedy tej bezsensownej kłótni która nabiera wręcz podtekst polityczny. (Przenoszenie odwiecznej walki PO i PiS na grunt przetargu tramwajowego który widać w opiniach na różnych portalach)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Prawo handlowe to inaczej (zasadniczo) KSH - tam nijak o karach umownych nie piszą... Nie mogli jakiegoś bardziej douczonego trolla odpalić na forum?Nie prawda jak by PESA nie dotrzymała to w tedy by musiała płacić karę umowną jak byś zapoznał się z prawem handlowym
Czyli według Ciebie jak któryś z dostawców nie dostarczy na czas zamówienia to nie ponosi odpowiedzialności? Jak trolla mogłeś trochę douczyć się.Delwin pisze: ↑14 lut 2019, 16:29Prawo handlowe to inaczej (zasadniczo) KSH - tam nijak o karach umownych nie piszą... Nie mogli jakiegoś bardziej douczonego trolla odpalić na forum?Nie prawda jak by PESA nie dotrzymała to w tedy by musiała płacić karę umowną jak byś zapoznał się z prawem handlowym
Z bankruta ciężko się ściąga karty umowne.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Karty, kary zresztą też.
Co z tego, że ściągnie się 10, 20% wartości kontraktu w postaci kar umownych za opóźnienie, skoro (mogłoby) przepadłoby dofinansowanie UE na poziomie (strzelam) 75%? Do końca 2023 trzeba wszystko rozliczyć...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26826
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No to jest o Hyundaje spokojny - cena jest o ponad milion zł wyższa, niż za jazza.
Nawiasem mówiąć, w poprzednim przetargu Stadler oferował swoje wagony taniej, niż Hyundai. Chyba mylisz się w zeznaniach...
Każdy wagon był kiedyś prototypem, ale koncept wcale nie jest nowy. Podobne ideowo wagony jeżdżą w Sztrasburgu, Duesseldorfie i Bratysławie między innymi. A tak na dobrą sprawę każdy producent mógł ze swoich modułów coś złożyć.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.