Aplikacje oparte o dane udostępnione przez m.st. Warszawa
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
- Lokalizacja: Mokotów
Jakoś od września/października.
Pytanie na ile to wiarygodne - tj. jakie mają dane. Czasami miałem wrażenie, że nie do końca się to zgadzało z rzeczywistością...
-
- Posty: 3302
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Czy Realbus pokazywał numery wozów ajencyjnych na próbę?przez jakieś 2 dni były dostępne teraz już nic z tego
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo
Niestety w Warszawie panuje przekonanie, że udostępnienie numerów taborowych spowoduje jakąś katastrofę w ruchu lądowym. Dane więc pozyskuję nieoficjalnie w miarę możliwości z różnych źródeł. Niestety nic nie trwa wiecznie i tak jak w tym przypadku dane były dostępne tylko przez dwa dni. A szkoda, bo na podstawie tych 4(5) cyfr można uzyskać przecież całkiem dużo informacji przydatnych nawet dla zwykłego pasażera, np. niska podłoga (z tego co wiem, obecnie nigdzie oficjalnie nie są udostępniane przydziały na żywo niskopodłogowców na konkretne brygady), klimatyzacja, czy nawet obecność ładowarek USB, które zdobywają popularność wśród pasażerów. Może kiedyś to się zmieni, ale obecnie trzeba kombinować na wszelkie sposoby.
Jest problem z danymi od MZA. ZTM ma dane opóźnione o ok. 6 minut i to samo idzie na api.um.warszawa. Na realbusie też nie pokazywało, ale się wkurzyłem i zrobiłem tak, że wyświetla wszystkie lokalizacje, nawet te sprzed jakiegoś czasu, ale i tak pokazuje je opóźnione o 6 minut względem rzeczywistości. Buslive wbrew temu co pokazuje (wg. niego lokalizacja jest sprzed paru sekund), też ma nieaktualne dane. Jedynie apka od dostawcy sprzętu GPS dla MZA - time4bus - pokazuje rzeczywiste lokalizacje, ale wiadomo, oni nie muszą tych danych znikąd brać.
Czy "innowacja" polegająca nie wyłączaniu wskazań GPS po zjeździe przez tramwaj z wyznaczonej trasy to coś nowego? Sensu większego to nie ma, chyba ktoś przedobrzył.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27356
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Swoją drogą - czy już wszystkie pojazdy (poza SKM, oczywiście) są teoretycznie wyposażone w lokalizatory? Czy jeszcze jakieś braki są?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Już wszystkie. Ostatnie były SU18 Mobilisu. Nie liczę eLek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 3302
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Czemu na Realbus nie pokazuje wszystkich nowych wozów z Kleszczowej?
Nie wiadomo co jeździ obecnie na:
1/149
2/154
03B/714
04B/715
03B/743
011B/154
chyba nie przeszło to do ajentów
Nie wiadomo co jeździ obecnie na:
1/149
2/154
03B/714
04B/715
03B/743
011B/154
chyba nie przeszło to do ajentów
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo
Gazowe solówki MANa z opcji Zapomniałem dopisać je do listy, przez co nie były sprawdzane pod kątem zadania przewozowego. Już dodałem, przepraszam za zamieszanie
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Kilka minut temu miała miejsce śmieszna sytuacja z realbusem.
W reakcji na komunikat ZTM o utrudnieniach w kursowaniu linii 250, myśląc że przyczyną są korki w rejonie cmentarza na Wólce Węglowej, sprawdziłem na realbusie położenie autobusów tej linii. Ku mojemu zdziwieniu, brygada 3/250 znajdowała się w rejonie granicy między Łomiankami a Dziekanowem, w miejscu, gdzie jak mi się wydaje, znajduje się zajezdnia KMŁ. Jeszcze większe zdziwienie wywołała u mnie sytuacja, gdy dosłownie kilka minut później, brygada ta "teleportowała się" na pętlę przy metrze Młociny.
W reakcji na komunikat ZTM o utrudnieniach w kursowaniu linii 250, myśląc że przyczyną są korki w rejonie cmentarza na Wólce Węglowej, sprawdziłem na realbusie położenie autobusów tej linii. Ku mojemu zdziwieniu, brygada 3/250 znajdowała się w rejonie granicy między Łomiankami a Dziekanowem, w miejscu, gdzie jak mi się wydaje, znajduje się zajezdnia KMŁ. Jeszcze większe zdziwienie wywołała u mnie sytuacja, gdy dosłownie kilka minut później, brygada ta "teleportowała się" na pętlę przy metrze Młociny.
Tak się dzieje, gdy na jedną brygadę są zalogowane co najmniej dwa pojazdy. Dzisiaj (1.11) na liniach Cxx, gdzie w systemie kilkanaście pojazdów będzie zalogowanych pod jedną brygadę, dopiero będzie niezła dyskoteka Niestety, przyznam szczerze, że na chwilę obecną nie znalazłem jeszcze niezawodnego i prostego rozwiązania tego problemu, dlatego taki widok od czasu do czasu może się przytrafić.