Skreślenia ze stanu - kasacje, sprzedaż
Zapomniałeś o jednej rzeczy MAN NG313 100 razy lepiej wykonany niż wyrób z Jelcza. To raz silniki MAN-a są w miarę tanie do napraw i lepiej wytrzymują większe przebiegi, natomiast silniki w M121 Iveco zbliżają się do granicy żywota czyli około 1 mln km, i koszty napraw są przeogromne, do tego robią się strasznie paliwo żerne. NG313 kilka zejdzie ot tak ale pożegnania ich nastąpią jak dotrą elektryki 18m. Stąd decyzja że NG313 jeszcze trochę pociągną. Zaś SU15 idą bo są jak kula u nogi ni to przegub ni solówka. A tak przeguby wejdą za SU15 i będzie dobrze dla planujących.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
^
Z tego co pamiętam na Kleszczowej jest 40 desek, a gazowych Manów przegubowych ma być 60? Więc coś trzeba zrobić, żeby te przeguby się zmieściły.
Z tego co pamiętam na Kleszczowej jest 40 desek, a gazowych Manów przegubowych ma być 60? Więc coś trzeba zrobić, żeby te przeguby się zmieściły.
Na Stalową ma przejść 20 kebabów z zakresu 22xxmarco_wawa pisze: ↑07 mar 2019, 14:48^
Z tego co pamiętam na Kleszczowej jest 40 desek, a gazowych Manów przegubowych ma być 60? Więc coś trzeba zrobić, żeby te przeguby się zmieściły.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Dlaczego nie wszystkie Kebaby zarówno stare, jak i nowe nie mogą przejść na Stalową?wincenty pisze: ↑07 mar 2019, 16:06Na Stalową ma przejść 20 kebabów z zakresu 22xxmarco_wawa pisze: ↑07 mar 2019, 14:48^
Z tego co pamiętam na Kleszczowej jest 40 desek, a gazowych Manów przegubowych ma być 60? Więc coś trzeba zrobić, żeby te przeguby się zmieściły.
Rozumiem że seria 52XX jest nie do ruszenia z R11 ze względu na serwis, podobnie jak seria 54XX z R13?
Czy Solbusy 73XX też są nie do ruszenia z R10?
Szkoda, że te gazowce nie poszły na Stalową, a ta oddałaby solowe Mercedesy na Kleszczową. Byłby ład z markami, a tak Kleszczowa będzie miała razem z MANami cztery marki.. Tak w ogóle ta informacja o przerzucie dwudziestu Mercedesów na Stalową wydaje mi się niepewna. Z tego co widziałem, to nie jest o tym w ogóle wspomniane w Klaksonie marcowym. Jeżeli zaś byłaby prawdziwa to szkoda tak sobie myślę. Bądź co bądź przez ponad 6 lat te wozy były na jednej zajezdni i chyba wozy będące ciągle na jednej zajezdni są w lepszym stanie. A chyba dałoby się je utrzymać, skoro chociażby Solarisy 81xx są od dostawy ciągle (bez przerwy) na Woronicza.
Silniki padają i są w miarę na bieżąco regenerowane zarówno w Jelczach jak i NG313. Wiele egzemplarzy jest świeżo po wymianie silnika. Np. obecnie 3341 stoi bez silnka.beni pisze: ↑07 mar 2019, 12:36Zapomniałeś o jednej rzeczy MAN NG313 100 razy lepiej wykonany niż wyrób z Jelcza. To raz silniki MAN-a są w miarę tanie do napraw i lepiej wytrzymują większe przebiegi, natomiast silniki w M121 Iveco zbliżają się do granicy żywota czyli około 1 mln km, i koszty napraw są przeogromne, do tego robią się strasznie paliwo żerne. NG313 kilka zejdzie ot tak ale pożegnania ich nastąpią jak dotrą elektryki 18m. Stąd decyzja że NG313 jeszcze trochę pociągną. Zaś SU15 idą bo są jak kula u nogi ni to przegub ni solówka. A tak przeguby wejdą za SU15 i będzie dobrze dla planujących.
Paliwożerność mastero nie wiem skąd wziąłeś, normy są niższe niż na SU12. Przykładowo w poniedziałek jeździłem 4907 na 134 to przy w miarę dynamicznej jeździe zamknął się w 30l/100km.
Pewnie chcą jelczyki sprzedać do mniejszych miast - możliwe, że nawet KMŁ kupi niektóre i przejmie całe 110.konri pisze: ↑07 mar 2019, 21:17Silniki padają i są w miarę na bieżąco regenerowane zarówno w Jelczach jak i NG313. Wiele egzemplarzy jest świeżo po wymianie silnika. Np. obecnie 3341 stoi bez silnka.beni pisze: ↑07 mar 2019, 12:36Zapomniałeś o jednej rzeczy MAN NG313 100 razy lepiej wykonany niż wyrób z Jelcza. To raz silniki MAN-a są w miarę tanie do napraw i lepiej wytrzymują większe przebiegi, natomiast silniki w M121 Iveco zbliżają się do granicy żywota czyli około 1 mln km, i koszty napraw są przeogromne, do tego robią się strasznie paliwo żerne. NG313 kilka zejdzie ot tak ale pożegnania ich nastąpią jak dotrą elektryki 18m. Stąd decyzja że NG313 jeszcze trochę pociągną. Zaś SU15 idą bo są jak kula u nogi ni to przegub ni solówka. A tak przeguby wejdą za SU15 i będzie dobrze dla planujących.
Paliwożerność mastero nie wiem skąd wziąłeś, normy są niższe niż na SU12. Przykładowo w poniedziałek jeździłem 4907 na 134 to przy w miarę dynamicznej jeździe zamknął się w 30l/100km.
Poza tym jelcze z tyłu mają schody i tu może jest problem.
A nie jest to przypadkiem kwestia części zamiennych dla Jelczy?
Producenta dawno nie ma (a przynajmniej jego oddziału produkującego autobusy).
Producenta dawno nie ma (a przynajmniej jego oddziału produkującego autobusy).
Czy posiada ktoś informacje co się dzieje z Autosanami z firmy EEC ??
#5690 07.11.1997-10.09.2013
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
W tygodniu wyprowadzili je wszystkie i postawili na łączce między małą i dużą Przyczółkową. Wczoraj zabrali ostatnie, nie wiem, dokąd pojechały.5690 pisze:Czy posiada ktoś informacje co się dzieje z Autosanami z firmy EEC ??
To jak się skieruje do kasacji ileś tam Jelczy to będą dawcy. Stalowa miałaby skasować więcej solówek niż dostanie?
Jest jasny komunikat, że wszystkie Jelcze idą do kasacji w tym roku.
8034 odstawiony, ostatni wyjazd 017/171 01.03