Było i nie było, bo konkretów brak.
Flixbus (d. PolskiBus)
Moderator: JacekM
Narazie to chyba nikt nie wie co będzie dalej. Podobno w czerwcu ma się coś wyklarować, ale nie wiadomo co. Konkurencja we Flixie jest coraz większa, więc i trudniej będzie wynegocjować jakieś korzystniejsze warunki. Sam Souter jest na wielu rynkach, więc nie zdziwi mnie, jeżeli w Polsce zacznie mieć jakieś problemy to się poprostu z niej nie wycofa, a wszystko na to wskazuje.ashir pisze: ↑22 mar 2019, 21:55Fakt, dzisiaj jechałem P107, a ostatnio P120. Mimo wszystko dla nich to już końcówka eksploatacji.Kiedyś słyszałem plotkę o 20 piętrowych Setrach, które zastąpią Astromegi. To chyba była tylko plotka, bo nowych autobusów nie widać, a dyrektor Leman już kiedyś deklarował, że w razie czego to FlixBus jest gotowy, aby w całości zastąpić tabor Soutera przy wsparciu nowych partnerów.
Ciąg dalszy wygaszania Souter Holdings Poland:
Od 1 lipca znikają linie P1 (Warszawa - Gdańsk), P2 (Warszawa - Bydgoszcz), P10 (Warszawa - Rzeszów) i P15 (Wrocław - Katowice). Oczywiście nie jest tylko tak, że przewoźnik wyłącznie traci linie, ale więcej traci swoich linii (na starych zezwoleniach) niż nowych zyskuje (na zezwoleniu FlixBusa oznaczonych np. 13xx/N13xx). Ponadto od tego dnia piętrowe VanHool Astromega będą kierowane wyłącznie do obsługi linii międzynarodowych. Plaxtony Gold zostaną przekierowane z linii P2, P10 i P12 na następujące kursy:
P6 Warszawa - Radom - Kielce - Kraków - Zakopane
Odjazdy z Warszawy o 7:00 i 14:30, a z Zakopanego o 15:45 i 23:30.
P7 Warszawa - Lublin
Wszystkie 5 kursów.
Na pozostałych kursach krajowych będą do spotkania wyłącznie zwykłe Plaxtony. W miarę możliwości za kasowane linie powstają nowe ze zmodyfikowanymi trasami, godzinami odjazdów i nowymi partnerami.
Na starych zezwoleniach zostaje jeszcze:
P4 Warszawa - Wrocław (2 kursy)
P6 Warszawa - Zakopane (4 kursy)
P7 Warszawa - Lublin (5 kursów)
P12 Gdańsk - Rzeszów (4 kursy, w tym 2 skrócone do Krakowa)
P14 Wrocław - Kraków (2 kursy)
P24 Gdańsk - Berlin (2 kursy)
Od 1 lipca znikają linie P1 (Warszawa - Gdańsk), P2 (Warszawa - Bydgoszcz), P10 (Warszawa - Rzeszów) i P15 (Wrocław - Katowice). Oczywiście nie jest tylko tak, że przewoźnik wyłącznie traci linie, ale więcej traci swoich linii (na starych zezwoleniach) niż nowych zyskuje (na zezwoleniu FlixBusa oznaczonych np. 13xx/N13xx). Ponadto od tego dnia piętrowe VanHool Astromega będą kierowane wyłącznie do obsługi linii międzynarodowych. Plaxtony Gold zostaną przekierowane z linii P2, P10 i P12 na następujące kursy:
P6 Warszawa - Radom - Kielce - Kraków - Zakopane
Odjazdy z Warszawy o 7:00 i 14:30, a z Zakopanego o 15:45 i 23:30.
P7 Warszawa - Lublin
Wszystkie 5 kursów.
Na pozostałych kursach krajowych będą do spotkania wyłącznie zwykłe Plaxtony. W miarę możliwości za kasowane linie powstają nowe ze zmodyfikowanymi trasami, godzinami odjazdów i nowymi partnerami.
Na starych zezwoleniach zostaje jeszcze:
P4 Warszawa - Wrocław (2 kursy)
P6 Warszawa - Zakopane (4 kursy)
P7 Warszawa - Lublin (5 kursów)
P12 Gdańsk - Rzeszów (4 kursy, w tym 2 skrócone do Krakowa)
P14 Wrocław - Kraków (2 kursy)
P24 Gdańsk - Berlin (2 kursy)
-
- Posty: 2824
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
No z tym Flixbusem do Gdańska to niefortunnie - likwidacja w sam raz na początek sezonu wakacyjnego.
Poza tym raczej nie jest to w pełni prawdziwa informacja, ponieważ istnieją jeszcze kursy z Młocin, link.
Poza tym raczej nie jest to w pełni prawdziwa informacja, ponieważ istnieją jeszcze kursy z Młocin, link.
Zapewniam Ciebie, że ta informacja jest prawdziwa, a wskazane kursy obsługuje PKS Gdańsk/PKS Elbląg. Nocny kurs N1210 już istnieje, natomiast poranny jako 1200 do Łeby to będzie nowość. Powstał w zamian za likwidację porannego kursu z Warszawy do Gdyni przez Grudziądz. Identyczny kurs po południu pozostał bez zmian. Zmiana z korzyścią dla pasażerów, bo PKS Gdańsk obsługuje tę trasę MANami Lion's Coach L, a PKS Elbląg wystawia Scanie Touring. W obydwu przypadkach są to nówki.
-
- Posty: 2824
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
W takim razie wielka szkoda, że kurs wyjeżdża tylko z Młocin. Jest to pewne utrudnienie dla osób z południa Warszawy z dużymi bagażami jeśli nie mieszkają bezpośrednio przy stacji metra.
Kiedyś mówiło się że Flixbus przeniesie przystanki początkowe swoich kursów na Dworzec Zachodni, tak jak zresztą robi PKS Elbląg we własnych kursach.
Kiedyś mówiło się że Flixbus przeniesie przystanki początkowe swoich kursów na Dworzec Zachodni, tak jak zresztą robi PKS Elbląg we własnych kursach.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Teza, że Dworzec Zachodni jest wygodniejszy od Metra Młociny dla podróżnych z południa Warszawy, zwłaszcza z bagażami, jest odważna.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Dokładnie to robi FlixBus. Wszystkie kursy na zezwoleniach FlixBusa zaczynają i kończą na Dw. Zachodnim. Wyjątek to 1200, ale tylko w kierunku Łeby. Kurs powrotny jedzie normalnie na Zachodni. Być może dlatego, że mógłby utykać w korku między Zachodnim, a Młocinami, ale oficjalnej przyczyny nie znam. Pozostałe kursy FlixBusa stające na Młocinach są kursami przelotowymi w kierunku Bydgoszczy, Gdyni i Olsztyna.michael112 pisze: ↑08 cze 2019, 10:34W takim razie wielka szkoda, że kurs wyjeżdża tylko z Młocin. Jest to pewne utrudnienie dla osób z południa Warszawy z dużymi bagażami jeśli nie mieszkają bezpośrednio przy stacji metra.
Kiedyś mówiło się że Flixbus przeniesie przystanki początkowe swoich kursów na Dworzec Zachodni, tak jak zresztą robi PKS Elbląg we własnych kursach.
Od 1 lipca w związku z redukcją kursów obsługiwanych przez Souter Holdings Poland żaden kurs już nie będzie stawał na przystanku Warszawa Centrum (Pl. Defilad), a z Młocin będą odjeżdżały tylko dwa popołudniowe kursy o 17:10 i 18:30 do Wrocławia oraz kursy przelotowe partnerów w kierunku Bydgoszczy, Gdyni i Olsztyna. Z Wilanowskiej nadal będą odjeżdżały autokary do Lublina i Zakopanego, a pozostałe kursy FlixBusa wyłącznie z Zachodniego.
Jednak tam jest słówko "tylko". Lepiej, jak kurs ma dwa przystanki niż tylko jeden. Zresztą ashir pisze, że taka jest norma, a tylko Młociny to wyjątek.
Natomiast te 20-30 min dojeżdżania na Młociny doliczam do czasu podróży przy porównywaniu z pociągami.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
I ma się dobrze, przedwczoraj miałem okazję nim jechać i napełnienie na poziomie 90% w obie strony. Oczywiście większość pasażerów jechała na trasie Zachodni - Gdańsk, ale na powrotnym z Gdyni odjechało dobre 20 osób.
Zresztą co się dziwić, jak nocnej rzeźni kołobrzeskiej już nie ma, więc teraz ludzie mają niewielki wybór, jeśli nie chcą jechać EIC/EICP
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
A już od przyszłego tygodnia ten kurs będzie wydłużony do Łeby.
Jak skończą remont, ale czuję, że jednak głównie do Słupska przez najbliższe dni.
Btw musieliby puszczać 20 autobusów... a flixtrain nie chce wejść do nas?
ŁK