Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 03 mar 2019, 1:04

SławekM pisze:
01 mar 2019, 6:37
Emyl pisze:
28 lut 2019, 23:31
No tak, bo betonowe bloczki są nie do ruszenia. Jak nie tutaj, to parę metrów dalej pewnie da się coś wygospodarować. Przecież to nie rozwiązanie docelowe.
Ale tych betonowych bloków nie ma. Zresztą al. Polski Walczącej (o ile tak można nazwać) ciągnie się dalej, do Wolickiej.
Głównie mi o organizację chodziło, choć myślę że miejscem i tak jest trochę na bakier. Autobus to nie osobówka.
Choć tak na patrząc to chyba poza łącznikiem od al.PW do Wolickiej zrobiono też równoległą do tego łącznika szutrówkę, to autobus może tam robić pętelkę.
Obrazek

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 03 mar 2019, 8:26

Wiliam pisze:
03 mar 2019, 1:04
SławekM pisze:
01 mar 2019, 6:37

Ale tych betonowych bloków nie ma. Zresztą al. Polski Walczącej (o ile tak można nazwać) ciągnie się dalej, do Wolickiej.
Głównie mi o organizację chodziło, choć myślę że miejscem i tak jest trochę na bakier. Autobus to nie osobówka.
Choć tak na patrząc to chyba poza łącznikiem od al.PW do Wolickiej zrobiono też równoległą do tego łącznika szutrówkę, to autobus może tam robić pętelkę.
Jeśli dobrze rozumiem co mówisz, to ta równoległa szutrówka jest tylko dlatego, bo zlikwidowano dawny wjazd na boczną al. Becka.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 03 mar 2019, 11:01

Mój błąd, myślałem że Antoniewska to Wolicka. Na szczęście na mapie to dobrze widać.
https://www.google.pl/maps/@52.2020591,21.0715383,17.5z
Wolicka to szutrówka, która mogłaby robić za przejazd jednokierunkowy od Antoniewskiej do PW, choć lepiej było by ją wyasfaltować.
Swoją drogą to dziwne że zrobiono kawałek ulicy na nowo w takim standardzie, a i skrzyżowanie Wolickiej i PW jest z ułożonych na nowo kocich łbów.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 mar 2019, 12:39

Ten bruk to chyba zabytek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 03 mar 2019, 12:57

pawcio pisze:
03 mar 2019, 12:39
Ten bruk to chyba zabytek.
Taki z niego zabytek, że na mapie Urzędu Miasta z 2018 roku i wcześniej go nie ma, zwykły grunt.

5556
Posty: 2585
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 16 kwie 2019, 20:39

Dwa dni i oba zaskoczenie na 168. Solówka pękająca w szwach na Sielcach (> Witolin) w godzinach popołudniowego szczytu. To przypadek czy norma? Czy skierowanie Aleją Polski Walczącej miało wpływ na frekwencję?
185 - najlepsza linia w mieście!

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 kwie 2019, 8:20

Myślę że zdecydowanie ma wpływ na frekwencję, ponieważ z linii zaczęli korzystać mieszkańcy okolic Bluszczańskiej którzy jak dotąd musieli spacerować do 167. Cały czas na Siekierkach budują się nowe bloki, więc z pewnością za jakiś czas samo 168 z obecnym taktem i taborem przestanie wystarczać.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 17 kwie 2019, 9:45

5556 pisze:
16 kwie 2019, 20:39
Czy skierowanie Aleją Polski Walczącej miało wpływ na frekwencję?
Zrobiła się z tego świetna dowozówka do Św. Metra, więc nie zdziwmy się, jak za jakiś czas będzie uruchomione 368 Rakowiecka - Małe Siekierki żeby podwoić podaż na nowym odcinku. Bo przetrasowanie 119 Al. Polski Walczącej raczej będzie bez sensu.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 kwie 2019, 10:11

Piottr pisze:
17 kwie 2019, 9:45
Bo przetrasowanie 119 Al. Polski Walczącej raczej będzie bez sensu.
To zależy od stopnia przetrasowania. Wiadomo że przez Bobrowiecką to nie będzie miało sensu. Ale już prosto przez Gagarina albo choćby i Chełmską do końca, w lewo w Czerniakowską i w prawo do Czerniakowskiej-bis czemu nie?

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 17 kwie 2019, 11:12

Właśnie sensem 119 w omawianym rejonie jest to ze jedzie Chełmską i Bobrowiecką, więc zabranie go stamtąd i puszczenie Gagarina tak jak 3 inne linie jadą, uznałem za bez sensu. To już prędzej można 107 skręcić w Polski Walczącej i wrócić bocznymi jezdniami Trasy Siekierkowskiej do krańca na Bobrowieckiej. Tej pokręconej linii to już mało co może zaszkodzić...
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 kwie 2019, 13:12

Jeśli w jakimś rejonie są dwie slabe linie jadące do tego samego węzła przesiadkowego, to ich puszczanie równoległymi ciągami jest pomysłem takimse.

Co nie znaczy, że Chełmskiej należy dojazdu do MPM odmawiać w ogóle, ale może z tej czwórcy dziadów 119 130 167 168 zrobić jakąś przyzwoitą ofertę jednak?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 17 kwie 2019, 20:34

A czy aby nie potrzeba komunikacji tego rejonu z modnym ostatnio rejonem położonym na południowy-zachód?

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1615
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 17 kwie 2019, 20:44

fik pisze:
17 kwie 2019, 13:12
Jeśli w jakimś rejonie są dwie slabe linie jadące do tego samego węzła przesiadkowego, to ich puszczanie równoległymi ciągami jest pomysłem takimse.

Co nie znaczy, że Chełmskiej należy dojazdu do MPM odmawiać w ogóle, ale może z tej czwórcy dziadów 119 130 167 168 zrobić jakąś przyzwoitą ofertę jednak?
Tylko która jest najgorszym dziadem.
167 chyba nie, a reszta też nieźle pracuje.
Która ma najmniejsze obłożenie?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 kwie 2019, 21:23

Mam przeczucie graniczące z pewnością że jest to 130.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 25 kwie 2019, 12:07

130 jako linia kursująca co pól godziny do godziny 21 to jakby w ogóle się nie liczy.
Zresztą nie rozumiem, dlaczego ona to nie jedzie do pętli Wilanów przez Al. Rzeczypospolitej, Branickiego i Przyczółkową w ten sposób można było się pozbyć potworków 379 (jeden kurs na dobę!) i 323 (jeden kurs na godzinę).
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

ODPOWIEDZ