W 105Na po NGIII instalacja pod biletomaty prawdopodobnie jest bo w szafie za motorniczym są bezpieczniki do biletomatu.Krzysztof_J pisze: ↑20 mar 2019, 12:08Czy jest sens instalować biletomaty w 105Na? W każdym składzie trzeba będzie zamontować stelaż i instalację, co pewnie zajmie kilka dni i oczywiście generuje koszty. Za kilka lat te wagony przecież wycofają, jak w końcu dotrą te nowe. Chyba, że dotyczy to tylko wagonów po NGIII, które pojeżdżą trochę dłużej.Nowe urządzenia pojawiają się w tramwajach 105Na i pochodnych, 105N2k/2000, 123N, 116N, 120N, 120Na, 128N, 134N.
Biletomaty w autobusach i tramwajach
Moderator: JacekM
W 116Na biletomat miał być w miejscu jednego z dwóch miejsc dla wózków inwalidzkich. W niektórych chyba nawet już stelaże jakiś czas temu się pojawiły
W jednej 105Na po NGIII na 135x znalazłem bezpieczniki od systemu informacji pasażerskiej, monitoringu i biletomatu. Co dziwne wyłączenie bezpiecznika od monitoringu powodowało odcięcie zasilania od Infotrona.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
-
- Posty: 5816
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Bezpiecznik infotronu jest ukryty pod innymi nazwami, żeby nie gmerać. Kilka lat temu skład stozłomek po NG wzbogacił się o wyświetlacze elektroniczne, drugi skład o klimatyzację na salonie. Chyba ślepy zaułek, bo nie słyszałem o kontynuacji .
miłośnik 13N
-
- Posty: 2836
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Wiadomo coś na temat dalszego harmonogramu? Od jakiegoś czasu chyba już we wszystkich Jazzach można znaleźć automaty, jednak dalszy ciąg jakby przystanął.
Przy okazji jestem ciekaw, czy w Swingach (gdzie zajdzie nie tyle montaż, co wymiana automatów), nowe automaty będą zakładane na końcu, czy może wcześniej? A może montaż / wymiana będzie szła wg zajezdni?
Przy okazji jestem ciekaw, czy w Swingach (gdzie zajdzie nie tyle montaż, co wymiana automatów), nowe automaty będą zakładane na końcu, czy może wcześniej? A może montaż / wymiana będzie szła wg zajezdni?
-
- Posty: 4100
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
-
- Posty: 2836
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Dzisiaj wybrałem się i udało mi się upolować stelaż do montażu, a w innej 105-tce sam automat.
Wszystko wskazuje na to, że w celu jego montażu wymontowuje się jedno z siedzeń. Świadczą o tym choćby takie dziury.
Nieco wcześniej, udało mi się zobaczyć automat w bodajże dwóch ubootach (link). Prawdopodobnie są już we wszystkich z nich, bo jak już widzę takowy to z automatem, ale nie mam pewności. Nie wiem tylko jak w prototypach: #3002 i #3001.
Kilkakrotnie zdarzyło mi się również zauważyć nowe automaty w niektórych Swingach (link).
Wszystko wskazuje na to, że w celu jego montażu wymontowuje się jedno z siedzeń. Świadczą o tym choćby takie dziury.
Nieco wcześniej, udało mi się zobaczyć automat w bodajże dwóch ubootach (link). Prawdopodobnie są już we wszystkich z nich, bo jak już widzę takowy to z automatem, ale nie mam pewności. Nie wiem tylko jak w prototypach: #3002 i #3001.
Kilkakrotnie zdarzyło mi się również zauważyć nowe automaty w niektórych Swingach (link).
-
- Posty: 450
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Nie rozumiem tylko, dlaczego nie instalują biletomatów naprzeciwko IV drzwi, gdzie nie trzeba wymontowywać żadnych siedzeń? Jeśli problemem jest wyjście awaryjne, to chyba można przenieść je na przedostatnie okno.michael112 pisze: ↑22 maja 2019, 23:27Dzisiaj wybrałem się i udało mi się upolować stelaż do montażu, a w innej 105-tce sam automat.
Wszystko wskazuje na to, że w celu jego montażu wymontowuje się jedno z siedzeń. Świadczą o tym choćby takie dziury.
-
- Posty: 4100
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Podejrzewam że chodzi o to żeby we wszystkich modelach, biletomat był domyślnie w tym samym miejscu, czyli właśnie w okolicy drugich drzwi.
-
- Posty: 716
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Przestrzeń bez siedzeń też jest potrzebna. A przeniesienie wyjścia awaryjnego to nie taka prosta sprawa.
Biletomaty w 105tkach są tylko w pierwszym wagonie, czy także w drugim? Powinny być w obu chyba...
-
- Posty: 4100
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Tylko w pierwszym
-
- Posty: 2836
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Znalazłem inną informację:
Być może w drugich wagonach zamontują je na końcu?Biletomaty będą w każdym pojeździe, a w tramwajach starszego typu – w każdym wagonie.
-
- Posty: 5816
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
-
- Posty: 4100
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Może uznali, że w drugich zamontują później, w każdym razie widziałem tylko w pierwszym.
-
- Posty: 2836
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Chodziło mi o montaż w drugich wagonach na końcu procesu montażu automatów w TW.