Komunikacja w Rembertowie

Moderator: Wiliam

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 14 maja 2019, 19:01

Na dobrą sprawę załatwiając żądania mieszkańców osiedla Wilna o dojazd do Wschodniego, postulaty o pozostawienie komunikacji w relacji mała Radzyminska - Wilenski pasuje 138 do Wilna, 170 na Utratę, 245 Mrsn - Trocka jako zastępstwo za 338, krótkie 256 Wilno - Bródno. Posprzątane.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 maja 2019, 22:32

138 średnio jeździ do Wschodniego.
ŁK

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 15 maja 2019, 9:40

Zieleniecką - Kijowską - Księcia Ziemowita.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 15 maja 2019, 10:30

PiotrekP pisze:
14 maja 2019, 17:11
Pl. Hallera - Dw Wilenski - Zabkowska - Radzyminska - przejazd kolejowy (!) - Radzyminska - Rozwadowskiego - Księżnej Anny - Zabraniecka - Strażacka - Aon.
Nie jestem w stanie zrozumieć, czemu to nie jedzie przez Ziemowita. Chęć uszczęśliwienia linią osiedla Targówek? Z Radzymińskiej do Wileńskiego jest szybsze 190 na przegubach. Poza tym na Strzelnicy są dwa stanowiska, stąd też nie rozumiem zawracania przy AON. Choć nie wiem, czy to, że jest jedynie schemat bez żadnego opisu nie oznacza czasem, że w międzyczasie pomysł został porzucony.
PiotrekP pisze:
15 maja 2019, 9:40
Zieleniecką - Kijowską - Księcia Ziemowita.
W takim wariancie to nie wiem, czy jest sens utrzymywać takiego tasiemca. Moźe 138 Bokserska-Wschodni i 238 Wilno - MSN przez Sokolą?

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 15 maja 2019, 14:05

A może nie wozić tego Rembertowa na Pragę, bo w końcu od tego ma pociąg na Wschodni a stamtąd busa wszędzie (nawet na święty Plac Hallera), tylko tam gdzie można szybko i dotychczas nic nie dowozi/grzęźnie w korkach przez Ząbki? Coś paralelnie do 199, które jest zawsze zawalone, jedzie długo a Ząbki nie chcą dać więcej?

No i to oczywiste, że w takim wypadku na Targówek, a może i dalej na Bródno, zamiast nieregularnego 145 które nie wjeżdża do właściwego Rembertowa i relacji FSO-Bródno-Targówek (156). Oczywiście nie będzie przesiadki z linii wołomińskiej, ale przynajmniej na M2 i radzymińskie linie (chociaż nadal boję się, że samo 190 nie da rady).
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 maja 2019, 14:12

Yelonker pisze: W takim wariancie to nie wiem, czy jest sens utrzymywać takiego tasiemca. Moźe 138 Bokserska-Wschodni i 238 Wilno - MSN przez Sokolą?
Jeszcze trochę czasu minie, zanim Kijowska będzie jakimkolwiek węzłem przesiadkowym. Bo o wygodzie to można docelowo zapomnieć.

Ktoś to koncertowo sp*ił, bo stację, metro, autobusy i pętlę Zieleniecka można było zrobić w jednym miejscu, nawet może trochę przesuwając tory z Targowej pod wiadukt na Zamoyskiego (to to nawet jeszcze teraz by się dało ogarnąć, tam teraz dwupasmówka nie jest potrzebna). A węzeł drogowy wyszedł też mocno komiczny.

Poza tym wycinanie kolejnych linii z Ząbkowskiej, która z metrem na Targówek nie ma kompetnie nic wspólnego, jest średnio średnie.
ŁK

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 15 maja 2019, 16:08

Łukasz pisze:
15 maja 2019, 14:12
Jeszcze trochę czasu minie, zanim Kijowska będzie jakimkolwiek węzłem przesiadkowym. Bo o wygodzie to można docelowo zapomnieć.

Ktoś to koncertowo sp*ił, bo stację, metro, autobusy i pętlę Zieleniecka można było zrobić w jednym miejscu, nawet może trochę przesuwając tory z Targowej pod wiadukt na Zamoyskiego (to to nawet jeszcze teraz by się dało ogarnąć, tam teraz dwupasmówka nie jest potrzebna). A węzeł drogowy wyszedł też mocno komiczny.
W sumie nawet wystarczyłoby, jakby stację metra Stadion ulokowano po drugiej stronie stacji PKP. Od razu byłoby wygodniej. Ale jest, jak jest i w sumie jedyne, co można teraz robić, to trasować linie przez Sokolą (tak jak to miało miejsce w przypadku 146 i 147). W sumie podobna sytuacja jest z pętlą na Wileńskiej, na której stanowiska postojowe są daleko od wejść do metra, a zawraca się na niej z zawrotką na Targowej i z pominięciem przystanku Rzeszotarskiej. Tam nigdy nie powinna powstać pętla, autobusy po zaliczeniu tej stacji powinny kierować się na Wschodni.
Yelonker pisze: Poza tym wycinanie kolejnych linii z Ząbkowskiej, która z metrem na Targówek nie ma kompetnie nic wspólnego, jest średnio średnie.
Nawet nie chodzi o samo wycinanie, tylko o to, że zabija się tę ważniejszą relację, czyli Ząbkowska-Wileński, w jej miejsce dając okrojone 120, które jedzie na Wschodni z pominięciem metra.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 23 maja 2019, 17:01

Łukasz pisze:
26 kwie 2019, 9:31
ashir pisze:Masz traumę z powodu opóźniania jednego kursu S2 2 lata temu? Chyba Rembertów ma większe problemy komunikacyjne? :>
To był akurat kurs, który był notorycznie opóźniony. Ogólnie to przez dalekobieżne na linii Mińskiej podmiejskie jeżdżą tam często stadami, np. 2 kolejne sloty, po czym podsył Rembertow - Zachodnia, który ma uzupełniać lukę, a jedzie pusty. Globalny problem to regularność.
Problem to brak drugiej pary torów przynajmniej do Sulejówka-Miłosnej.

***

Swoją drogą na KM/SKM jest tendencja odwrotna do tego co robi ZTM z liniami autobusowymi.
Ponieważ na kolei mnożą te linie i numerki.

A może by tak połączyć SKM i KM w jedną spółkę typu join venture i zrobić zaledwie kilka linii, ale z prawdziwego zdarzenia, pod nowymi wspólnymi barwami? Tak aby uwzględnić barwy warszawskie i mazowieckie.

Literka K od kolej:) zamiast R i S.

Np.

K1 Skierniewice - Siedlce, na odcinku: Pruszków - Sulejówek Miłosna 10/10/10, na odcinku: Grodzisk Maz. - Mińsk Maz. 20/20/20, na odcinku Żyrardów - Mrozy 40/40/40, i na odcinku Skierniewice - Siedlce 60/60/60.

Prosta trasa wschód-zachód, prostopadle do metra M1.

K2 Łowicz - Dęblin, czyli łączymy linię otwocką z ożarowską.

K3 połączenie linii legionowskiej z piaseczyńską (z uwzględnieniem linii lotniskowej)

K4 linia wołomińska

K5 ewentualnie linia obwodowa

Oczywiście trzeba uwzględnić różne warianty i odnogi, ale chodzi oto, aby na głównych odcinkach było tylko kilka linii, ale za to częstych.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 maja 2019, 21:02

Niespecjalnie widzę chęć finansowania częstych składów stricte aglomeracyjnych przez samorząd województwa. Ponadto podział na R i S jest dość czytelny i praktykowany w wielu miejscach :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 maja 2019, 13:59

Niech sobie będzie podział linii i finansowania, tylko żeby zrobić takty. Kiedyś były i czemu pomysł upadł?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 maja 2019, 19:52

KwZ pisze:
25 maja 2019, 13:59
Niech sobie będzie podział linii i finansowania, tylko żeby zrobić takty. Kiedyś były i czemu pomysł upadł?
Może dlatego, że PLK rozwala rozkład w całym kraju swoimi chaotycznie prowadzonymi inwestycjami?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 25 maja 2019, 20:46

Takt i wysokie częstotliwości wymaga spełnienia kilku warunków:
1. Współpraca PLK, KM, SKM w obszarze WWK. Niestety, tutaj PLK leży po całości.Tego nie trzeba chyba komentować. KM też dokładają swoje - bowiem relacje mogły być zoptymalizowane czyli łączone pomiędzy przeciwległymi stacjami danych linii np. Skierniewice - Dęblin, Mińsk Mazowiecki - Grodzisk Mazowiecki, Celestynów-Sochaczew, Góra Kalwaria - Działdowo, ale tu KM-y zawsze skarzą się na brak potrzebnej liczby baz... W SKM nie ma problemu by każda relacja nie zaczynała/kończyła się na WWO czy WZ. (No oprócz S9/S90, ale to inna bajka - peron 8 to bardziej odległy przystanek niż WZ). A w KM nawet krótkie relacje są niełączone (Piaseczno-WWO, Otwock-WZ, Rembertów - WZ).
2. Chęci rządów jednostek terytorialnych - z żadnej strony nie ma parcia na dążenie do równania taktu i zwiększania częstotliwości kursowania.
Nie oszukujmy się, linie nr. 1, 2, 7 powinny mieć takt co 10 minut przynajmniej, a 3 i 8 co 15.
3. Odpowiednia liczba taboru kolejowego - SKM spełnia ten warunek już teraz, niedługo jego liczba się zwiększy. KM - Tu niestety sytuacja jest gorsza - za jakiś czas będzie 71 nowych składów, ale obecnie składy wypadają z obiegu przez liczne awarie i często spotykamy pojedyncze trójczłonowce w szczycie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 06 cze 2019, 11:19

Po przeliczeniach, rozrysowaniach i przemyśleniach udało mi się to ułożyć w spójną całość.
143 Rembertów Kolonia - GUS bez zmian (lub wyciągnięcie na Ochotę)
153 Mokry Ług (Pastuszków) - (...) - Chruściela - Ilskiego - Komandosów - Grzybowa - rondo - Korkowa - Gocławek. Obecnie trzy całki i dodatek, tutaj potrzebnych jest 5 całek i dodatek by utrzymać 10/15/15.
183 Zielona - Wiatraczna bez zmian
196 Rembertów Kolonia - Czerwonych Beretów - Frontowa - Republikańska - Cyrulików - Chruściela - i tu rozdzielenie:
a) Sztandarów - Mokry Ług
b) Chruściela - Gierczak
Obecna częstotliwość 10/15/15. Z rozpisania wychodzi taka sama liczba potrzebnych brygad (3), by móc uzyskać porządną częstotliwość dla Kolonii i nowych osiedli na Polance, a także zapewnić coś sensownego dla ulic objętych obecnie komunikacją miejską. Regularnie, pod stację i praktycznie każde miejsce po tej stronie torów, które mogłoby zainteresować pasażera. Czyli na rozwidleniach mamy autobus co 20 minut, który łączy się w co '10 do Szatkowników.
199 Trocka - (...) - Czwartaków - Paderewskiego - Chruściela - Cyrulików - Kolonia. Częstotliwość = liczba brygad zależna od miasta Ząbki. Czas przejazdu jest taki sam jak obecnie, więc 20/30/30 przy chyba dwóch dodatkach lub 15/20/20 i z rozpisania wychodzi że potrzeba szóstą brygadę dodatek. (jeśli oczywiście ktoś jest lepszy w planowaniu rozkładów to może napisać czy dobrze liczę ;) )
225 Mokry Ług - Czwartaków - Kadrowa - Chruściela - (...) - Abrahama - Meissnera - Jugosłowiańska - Gocław. Można się pokusić o szacher macher posyłając 168 na Olszynkę podwajając częstotliwość 225 tylko do zajezdni od południowej części trasy, od północnej do Kordiana. Stała trasa wynosi 4 brygady = 30/30/30, opcje wariantowe to +2 dla opcji z kursem Gocław - Witolin 30/30/x oraz +1 Mokry Ług - Kordiana.
245 Marysin (lub okolice pętli Strusia po przystosowaniu infrastruktury na ulicy Potockich pod linię autobusową) - Korkowa - Chełmżyńska - Strażacka - Rozwadowskiego - Trocka (lub okolice ratusza / Centrum Handlowego na Targówku). Dzięki temu połączeniu uzyskujemy nową alternatywę z trzema ważnymi puntami przesiadkowymi (przystanek Okularowa, Trocka, metro Trocka) z szybkim czasem przebiegu będącym inną możliwością w przedostaniu się we wcześniej już wymienianych kierunkach. Obecnie mogą być zrealizowane za pomocą auta lub okrężną drogą przez ulicę Grochowską/Łodygową. Linia 245 byłaby również odciążeniem oraz wsparciem dla linii 145, która jest często opóźniona przez korki na ulicy Marsa, Łodygowej, Trasie Toruńskiej. Ponadto dzięki niej znacznie skróciłaby się droga dla osób pracujących wzdłuż ulicy Zabranieckiej, na terenie Targówka Przemysłowego oraz dzielnicy Targówek. Końcowa przeze mnie trasa przebiega do zbiorczej pętli przy stacji Trocka, z racji bliższego położenia względem Dworca Wileńskiego przez co byłaby mniej podatna na opóźnienia. Jednocześnie wiązałoby się to z likwidacją linii 338. 15/20/20 natomiast nie wiem skąd brygady oprócz pozostałości po 245+338.
115 skrócone do PKP Gocławek
245 reinkarnacja
514 out
Najprawdopodobniej nie będzie przystanków w tunelu (który może kiedyś w końcu powstanie) dlatego należałoby przesunąć jak to możliwe przystanek Rembertów-Ratusz najbliżej skrzyżowania z ulicą Strażacką.
Nowe przystanki:
Zygmuntów (nż) 225, Roty (nż) 225, Katiuszy (nż) :arrow: Mokry Ług, zamiana Eskulapów w Bombardierów i wycofanie bardziej w kierunku Akademii, Ziemskiego (nż) 196, Grawerska :arrow: PKP Rembertów + likwidacja obecnego 03, Utrata 02 245.
Zysk:
+ większa częstotliwość dla mieszkańców:
osiedla wojskowego i AONu, wzdłuż al. Sztandarów, Nowy Rembertów uzyskuje naprawdę siekierę do PKP w zamian za to co ma obecnie + częste połączenie międzydzielnicowe (+ Marysin dostaje częstą dowozówkę też dla siebie);
+ Kadrowa z połączeniem dla głównego ciągu na Chruściela, a także z dowozem na Pragę;
+ nowe połączenie międzydzielnicowe w postaci 245;
+ sensowne częstotliwości, poprawa w dojeździe do miasta, ważnych punktów przesiadkowych;
Minus:
- potrzebne są brygady
- NIE MA TUNELUktóry by na to pozwolił!!!! #-o
Załączniki
mapa.jpg

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 12 cze 2019, 15:14

Likwidując 514 pozbawiasz mnie jedynego dojazdu do PKP Rembertów ;) (ciąg Niemcewicza położony między stacjami PKP Rembertów i Wesoła, poza strefą dojścia do ktorejkolwiek z nich). Nie dość, że nie ma pociągu to jeszcze autobus chcesz zabrać.
Poza tym zostawiasz Nowy Rembertów tylko ze 183 jako jedynym oknem na świat poza dzielnicę (w weekend zaledwie co pół godziny, bo jak piszesz "183 bez zmian"), a 153 traktuję jako połączenie lokalne mimo wszystko.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 cze 2019, 8:58

Andrzej pisze:
12 cze 2019, 15:14
Likwidując 514 pozbawiasz mnie jedynego dojazdu do PKP Rembertów ;)
To kolejna zaleta tego ciekawego projektu :term:



A poważnie mówiąc, z założeń:

a. Brata Alberta należy dowozić do Rembertowa
b. Niemcewicza należy dowozić do Rembertowa
c. 173 i 183 powinny nadal zapewniać połączenie z Grochowem

Wynika jednoznacznie, że Piotrkowe 153, być może nie we wszystkich kursach, należy skierować po trasie 514 do Woli Grzybowskiej. Połączenie Rembertowa z Marysinem uznaję za wtórne i powinno ustąpić w imię uproszczenia układu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ