Tereny pod zabudowę

Moderatorzy: Poc Vocem, Dantte

Shiom
Posty: 115
Rejestracja: 10 wrz 2010, 14:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Post autor: Shiom » 19 cze 2019, 11:37

Wczoraj spacerując al. Wilanowską zaskoczyło mnie ile nowych osiedli wyrosło na Stegnach w ciągu ostatnich kilku lat za al. Sikorskiego. Myślę potoki rozłożą się tak że część przy al. Sikorskiego bezpośrednio będzie jechać do centrum 503, ale większość będzie do Wilanowskiej iść/podjeżdżać autobusem. I powiem wam, że trochę się boję, czy w ciągu najbliższych lat metro nie będzie niezabieralne z racji budowy kolejnych osiedli w zasięgu 1 linii metra na Ursynowie i Mokotowie (Wyczółki, Stary Służew, Służewiec) i pchania Wilanowa całego - zarówno Powsina przez 710,724 i 742, jak i Miasteczka Wilanów przez 217 do metra..
Trochę mnie przeraża to że rozwój sieci tramwajowej lub metra nie nadąża za budową nowych osiedli, co ciekawe one tak rosną jak grzyby po deszczu mimo tego, że w Polsce mamy mały przyrost naturalny, a więc teoretycznie, nawet zakładając imigrację do Warszawy, to ta liczba mieszkańców powinna się ustabilizować..
Zastanawia mnie, za jaki czas metro zacznie być niezabieralne oraz co wtedy pocznie miasto.. Skoro budowa tramwaju do Wilanowa, czy na Tarchomin się tak wlecze, to wątpie by nagle udało się zbudować potrzebną sieć tramwajową.. Chyba będzie trzeba dołożyć kursów autobusów, tylko czy będzie z czego, skoro już jedną zajezdnię skasowano (Redutowa), a na drugą się czają (Stalowa - z racji dogodnego położenia przy stacji II linii metra).. Wątpię. W czarnych barwach się to rysuje.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 24 cze 2019, 16:50

E, spokojnie. Zaraz Ursynów i Natolin będą osiedlami w większości emerytów.

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 25 cze 2019, 10:10

Część ruchu przejmie (o ile powstanie) linia tramwajowa wzdłuż Sobieskiego.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 gru 2019, 12:13

Nie bardzo byłem w stanie znaleźć właściwy wątek, więc dorzucam tu:
Jeżeli chcemy kupić niedrogi lokal od dewelopera, musimy pogodzić się z małym metrażem i długim dojazdem do centrum.

Nie będzie zaskoczeniem, że ceny najtańszych mieszkań na rynku deweloperskim są mocno zróżnicowane. Zależą od miasta, lokalizacji i metrażu. W przypadku dewelopera Develia (wcześniej LC Corp) działającego na pięciu lokalnych rynkach ceny lokali o powierzchni 25-35 m kw. zaczynają się od 180 tys. zł w Krakowie, a kończą na 273 tys. zł w Warszawie, w której generalnie jest najdrożej.


(...)

W stolicy cztery ściany w rozsądnej cenie można znaleźć tylko na wschód od Wisły.

— Najtańsze mieszkanie oferujemy w Warszawskim Świcie na Targówku. Lokal o powierzchni ponad 41 m kw. można kupić w cenie 360 tys. zł — mówi Janusz Miller, dyrektor sprzedaży i marketingu w Home Investment, firmie budującej na terenie Warszawy.

Targówek i Białołęka słyną z niskich stawek, ale też z długichdojazdów. Przeciętny dystans z domu do pracy w centrum to ok. 13-15 km. W godzinach szczytu dojazd może zająć ponad godzinę. Ofertę z najtańszymi mieszkaniami na Białołęcema śląski deweloper Atal w Apartamentach Ostródzka.

— Mieszkania o powierzchni ponad 31 m kw. kosztują nieco ponad 233 tys. zł — mówi Zbigniew Juroszek, prezes Atalu.

Dla porównania — znajdująca się również w ofercie dewelopera o 1 m kw. mniejsza kawalerka w Krakowie kosztuje o 47 tys. zł mniej. Na Białołęce tanio kupimy też od Ronsona Development — za 250 tys. zł możemy stać się właścicielami dwupokojowego lokum.

Im bliżej Pałacu Kultury i Nauki, tym drożej. Inwestycję J.W. Construction na warszawskiej Woli od placu Defilad w prostej linii dzielą 4 km.

— Jednopokojowy miniapartament o podwyższonym standardzie w inwestycji Bliska Wola Tower można kupić za 269 tys. zł, a nieco większe mieszkanie kosztuje 401 tys. zł — mówi Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction.

Na Tarchominie, osiedlu Białołęki, za większe, dwupokojowe mieszkanie pod szyldem J.W. Construction zapłacimy mniej — ceny zaczynają się od 249 tys. zł.

(...)

https://www.pb.pl/tanie-mieszkania-nie- ... nie-976225
Patrząc na ceny, to gdybym poczekał dłużej z cyrografem, to obecnie nie kupiłbym mieszkania - bo miałem 80k wkładu własnego, a zabawy w kredyt bez minimum 20% tegoż bym nie zaczynał. Zastanawiam się, kiedy ta bańka w końcu pęknie.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 24 gru 2019, 1:29

We Wrocławiu jest dokładnie to samo. Mieszkania a dobrej lokalizacji, to zaczynają się od 7000zł/m2. Bardziej na obrzeżach to i za 6000 można znaleźć. Bardzo dużo buduje się na Jagodnie, Stabłowicach, Maślicach czy Praczach Widawskich ale komunikacja miejska jest na słabym poziomie. Tam dojeżdżają autobusy, które stoją w sporych korkach, no i częstotliwość daje wiele do życzenia.
Ostatnio słyszałem, że KNF chce, żeby banki w swojej ofercie miały kredyty hipoteczne ze stałym oprocentowaniem przez cały okres kredytowania. Tyle, że te kredyty będą trochę droższe.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 24 gru 2019, 13:06

Im bliżej Pałacu Kultury i Nauki, tym drożej.
Im dalej na południe tym drożej. Wilanów powinien być odpowiednikiem Białołęki. A nie jest :( .

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 24 gru 2019, 13:25

Tania daleka białołęka to bardziej Piaseczno niź Wilanów.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 sty 2020, 19:57

Tu potrzebny jest kataster.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 sty 2020, 13:40

W sensie księgi wieczyste czy podatek od wartości rynkowej nieruchomości?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 sty 2020, 22:30

Do kogo należą grunty pod dawnymi bocznicami kolejowymi na Służewcu? Patrząc na mapę bardzo wyraźnie widać, że wszelka nowa zabudowa i infrastruktura skrzętnie omijają tereny dawnych bocznic.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 sty 2020, 22:35

Akurat na jednej z bocznic teraz zrobili chodnik i ławki (między Nowym Mokotowem a Woronicza).
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 sty 2020, 18:27

KwZ pisze:
03 sty 2020, 13:40
W sensie księgi wieczyste czy podatek od wartości rynkowej nieruchomości?
W sensie podatku. Mnóstwo mieszkań stoi pustych, bo są kupione spekulacyjnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 lut 2020, 10:32

Autobus Czerwon pisze:
05 sty 2020, 22:30
Do kogo należą grunty pod dawnymi bocznicami kolejowymi na Służewcu? Patrząc na mapę bardzo wyraźnie widać, że wszelka nowa zabudowa i infrastruktura skrzętnie omijają tereny dawnych bocznic.
Deweloper chce budować na terenie po bocznicy między Bokserską a tyłami IPN-u. Ładna działka, 7000 m2. Jedyna wada-dłuuuga, ale wąska. Jest też ładny teren po składzie węgla, sięgający do PKP Okęcie.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 19 lut 2020, 11:26

Ciekawostka. Pamiętam z lat 60-tych, 70-tych i 80-tych zapchane tory PKP Okęcie wszelakim taborem towarowym i czynne bocznice na Służewiec. Podmiejskie pociągi trzymały się taktu 30 minut, nie wspomnę też o licznych innych kwalifikowanych pociągach pasażerskich. Panie, jakoś się to mieściło (spóźniało też). Teraz PKP Okęcie to martwota towarowa. Gdzieś tam za Warką tory partyzanci wysadzili, a do Piaseczna SKM niedasię.
ZUS fundatorem emigracji

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 lut 2020, 12:23

Też pamiętam. Przy Postępu, na terenie bazy RSW Prasa-Książka-Ruch jedna z bocznic wprowadzona była pod zadaszoną halę. Zdejmowano z wagonów ogromne bele papieru i samochodami wieziono na Wyczółki, do drukarni( dziś Poleczki Biznes Park). Identyczne hale z torami dochodziły do Ordona.
Składy osobowe do Czachówka i dalej trzymały takt, jeżeli nie zdążyłeś na jeden, to po dwóch fajkach był następny-jeździło się do Zalesia Górnego na wypoczynek i fantastyczne lody.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ