Przystanki [historia]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 gru 2018, 9:15

Ja bym napisał "pętla została otworzona 1.08.1992".
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 20 gru 2018, 13:56

rudy pisze:
20 gru 2018, 8:41
Wąskie gardło było przy skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Szczotkarskiej - osławiona posesja p. Gmurków.
Były 2 wąskie gardła na Powst. Śl. To przy domu rodziny Gaików skutkowało jednotorem tramwajowym i objazdem dla autobusów w stronę Człuchowskiej ulicami Legendy i Drogomilską. Tak to działało przez jakiś czas. Drugie przy domu Gmurków na wysokości Szczotkarskiej przez kilkanaście lat powodowało zwężenie jezdni w stronę Dźwigowej i pokrywanie się 1 pasa ruchu z torem tramwajowym. Byłem w obu domach, Gmurkowie tacy bojowi, że w pewnym momencie myślałem, że nie wyjdę stamtąd cały, jak się zorientowali, że nie zamierzam pisać pod ich dyktando. Stał jeszcze 3. dom, który blokował układanie torów tramwajowych. Teraz przez tę posesję prowadzi też płn jezdnia Górczewskiej. Mieszkała tam w strasznych warunkach starsza, chyba samotna kobiecina. Dzielnica, wtedy jeszcze Wola, w końcu znalazła jej lokum zastępcze. Tramwaje - jak widać - zawsze miały pod górkę z budową nowych tras.

rudy
Posty: 1800
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 20 gru 2018, 15:00

osa pisze:
20 gru 2018, 13:56
rudy pisze:
20 gru 2018, 8:41
Wąskie gardło było przy skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Szczotkarskiej - osławiona posesja p. Gmurków.
Były 2 wąskie gardła na Powst. Śl. To przy domu rodziny Gaików skutkowało jednotorem tramwajowym i objazdem dla autobusów w stronę Człuchowskiej ulicami Legendy i Drogomilską.
Dzięki za info. O tym wąskim gardle przy domu pp. Gaików nie wiedziałem.
A w którym roku udało się z rodziną Gaików załatwić sprawę i w efekcie zbudować drugi tor tramwajowy :?:
Pozdrawiam

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 20 gru 2018, 22:21

Musiałbym sprawdzić w archiwum (po świętach), ale z tego, co już ledwo pamiętam, dość szybko. Trasbus nie podaje tego objazdu dla linii 184.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 21 gru 2018, 16:33

U moich dziadków był kiedyś plan Warszawy z okolic 1992 roku, który podawał ten objazd, ale nie mam pojęcia czy on jeszcze istnieje... Musiałbym zapytać lub poszukać.

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 24 gru 2018, 15:28

misiek34 pisze:
19 gru 2018, 22:06
Trasa tramwajowa do pętli Górczewska została otwarta dopiero od 1.08.1992 roku.
Także linie 10, 26 do dnia 31.07.1992 roku kończyły na krańcu Cm.Wolski
http://www.trasbus.com/kal1992.htm
http://www.trasbus.com/liniatram10.htm
Zgadza się ale z tego co widać ma udostępnionym rozkładzie to 506 nadal się przez jakiś czas (jaki?) nie zatrzymywał na tym przystanku, a nawet w czasach przedtramwajowych trzeba było wysiąść na pętli i przejść przez jezdnię zamiast spokojnie wysiąść na Ciepłowni. Tyczyło się to nie tylko przesiadek z linii 713 ale także z 194 i 716.

Co do tego drugiego jednotoru to jest takie czarnobiałe zdjęcie z początku lat 90-tych Marcina Stiasnego http://phototrans.eu/14,909485,0,Konsta ... _1013.html które mówi więcej niż 1000 słów :)
osa pisze:
20 gru 2018, 13:56
rudy pisze:
20 gru 2018, 8:41
Wąskie gardło było przy skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Szczotkarskiej - osławiona posesja p. Gmurków.
Były 2 wąskie gardła na Powst. Śl. To przy domu rodziny Gaików skutkowało jednotorem tramwajowym i objazdem dla autobusów w stronę Człuchowskiej ulicami Legendy i Drogomilską. Tak to działało przez jakiś czas. Drugie przy domu Gmurków na wysokości Szczotkarskiej przez kilkanaście lat powodowało zwężenie jezdni w stronę Dźwigowej i pokrywanie się 1 pasa ruchu z torem tramwajowym. Byłem w obu domach, Gmurkowie tacy bojowi, że w pewnym momencie myślałem, że nie wyjdę stamtąd cały, jak się zorientowali, że nie zamierzam pisać pod ich dyktando. Stał jeszcze 3. dom, który blokował układanie torów tramwajowych. Teraz przez tę posesję prowadzi też płn jezdnia Górczewskiej. Mieszkała tam w strasznych warunkach starsza, chyba samotna kobiecina. Dzielnica, wtedy jeszcze Wola, w końcu znalazła jej lokum zastępcze. Tramwaje - jak widać - zawsze miały pod górkę z budową nowych tras.
Jak pracowałeś w tych latach i pamiętasz tamte czasy, to wiesz może co to był za wielki budynek po drugiej stronie na narożniku ulicy Legendy i Powstańców Śląskich, który został wyburzony?

Awatar użytkownika
Sindbad
Posty: 900
Rejestracja: 16 gru 2005, 15:58
Lokalizacja: Służew

Post autor: Sindbad » 24 gru 2018, 18:19

Na rogu i wyburzony był komisariat
Nie daj się zepchnąć z twojej drogi nawet przez ludzi idących w tym samym kierunku.
S.J.Lec

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 25 gru 2018, 15:09

Nie jestem pewien czy komisariat to nie jest ten budynek na zdjęciu, czy ten który stał w miejscu robienia zdjęcia.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 gru 2018, 19:56

Budynku na tym narożniku nie pamiętam i nie kojarzę.

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 03 sty 2019, 16:22

Bastian pisze:
10 gru 2018, 10:17
Przypominam, że wtedy Ciepłownia nie była węzłem przesiadkowym - nic nie jeździło z Powstańców Śląskich w Dźwigową.
Przypomniało mi się, że jednak jeździło. Było to 394. W czasach, zanim było prostopadłe skrzyżowanie, to na Połczyńskiej w stronę centrum miał taki przystanek ustawiony tylko dla siebie znajdujący się przed przystankiem dla pozostałych linii.

W przeciwną stronę obecny przystanek był używany dla linii skręcających w prawo w Powstańców Śląskich, a dalej za skrzyżowaniem dopiero był przystanek dla linii jadących prosto.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 03 sty 2019, 18:57

dev pisze:
03 sty 2019, 16:22
Bastian pisze:
10 gru 2018, 10:17
Przypominam, że wtedy Ciepłownia nie była węzłem przesiadkowym - nic nie jeździło z Powstańców Śląskich w Dźwigową.
Przypomniało mi się, że jednak jeździło. Było to 394. W czasach, zanim było prostopadłe skrzyżowanie, to na Połczyńskiej w stronę centrum miał taki przystanek ustawiony tylko dla siebie znajdujący się przed przystankiem dla pozostałych linii.

W przeciwną stronę obecny przystanek był używany dla linii skręcających w prawo w Powstańców Śląskich, a dalej za skrzyżowaniem dopiero był przystanek dla linii jadących prosto.
Usiłuję sobie przypomnieć jak to wyglądało wtedy dla linii jadących w kierunku Dźwigowej. Wylot był wówczas jednojezdniowy (dziś urósł do absurdalnych czterech pasów), a 194 miało przystanek jeszcze na Połczyńskiej... Swoją drogą to ciekawe czy wspomniane 394 miało przy Ciepłowni przystanek w czasach gdy skręcało z Dźwigowej w lewo w Połczyńską :-k
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 03 sty 2019, 22:17

Linia skręcała w lewo w Połczyńską jedynie przez kilka miesięcy w 1982 roku jak powstała, może jakiś słupek postawlili, nie wiem czy ktokolwiek to może pamiętać.

Fotoplan z tych czasów jest bardzo kiepskiej jakości, trudno dojrzeć czy cokolwiek tam stało..., nawet jest dobre zdjęcie ale zdaje się przystanek obecny jest ciut wcześniej, więc ciężko stwierdzić.
Obrazek

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 29 maja 2019, 16:17

Potrzebna pomoc:

723 - (1986.01.11) - Uruchomienie linii z przekształconej linii 803.

TP-LEM
- jaka była odległość pomiędzy ZP-1188.02-STACJA CPN a ZP-1189.02-ZEGRZYŃSKA?

TP-FSO
- jaka była odległość pomiędzy ZP-1190.03-SOBIESKIEGO a ZP-1189.01-ZEGRZYŃSKA?

Mam tez wątpliwości związane z numeracją pozostałych ZP

Załączam trasówkę z tego okresu.
Trasówka jest wykonana na podstawie informacji z TRASBUS

W pozostałych trasówkach sa kompletne braki.

W planach mam stworzenie całej historii linii tramwajowych i autobusowych, oraz stworzenie strony www.
Jeśli komuś jest cenna historia transportu publicznego w Warszawie, zwracam się z gorącym apelem o pomoc.
Pracy jest bardzo dużo.

Obecna praca nad trasówkami:
168 - 1981.09.20 - http://www.trasbus.com/liniabus168.htm
196 - 1986.01.11 - http://www.trasbus.com/liniabus196.htm
411 - 1985.10.01 - http://www.trasbus.com/liniabus411.htm
610 - 1985.08.02 - http://www.trasbus.com/liniabus610.htm
723 - 1986.01.11 - http://www.trasbus.com/liniabus723.htm
801 - 1985.05.31 - http://www.trasbus.com/liniabus801.htm
802 - 1985.05.28 - http://www.trasbus.com/liniabus802.htm
803 - 1985.05.31 - http://www.trasbus.com/liniabus803.htm
804 - 1985.01.01 - http://www.trasbus.com/liniabus804.htm
Załączniki
Linia 804.xls
(29.5 KiB) Pobrany 130 razy
Linia 803.xls
(26 KiB) Pobrany 133 razy
Linia 802.xls
(30.5 KiB) Pobrany 122 razy
Linia 801.xls
(26 KiB) Pobrany 117 razy
Linia 723.xls
(22.5 KiB) Pobrany 117 razy
Linia 610.xls
(43.5 KiB) Pobrany 123 razy
Linia 411.xls
(29 KiB) Pobrany 130 razy
Linia 196.xls
(29.5 KiB) Pobrany 126 razy
Linia 168.xls
(30.5 KiB) Pobrany 139 razy

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 04 cze 2019, 20:15

Kolejne dwie trasówki.
Jedna nieukończona z powodu braku odległości.

Linia 126 - Autobusowa Zwykła Stała

1975.09.07 - 1988.12.30 (Przedłużenie trasy na Bródno wzdłuż przebudowanego odcinka ul. Toruńskiej).
BRÓDNO – Łabiszyńska – Łojewska – Chodecka (powrót: Chodecka – Kondratowicza – Łabiszyńska) – Wyszogrodzka – Bartnicza – Wysockiego – Toruńska – Modlińska – DĄBRÓWKA SZLACHECKA.

1988.12.31 - 1992.??.?? (Przedłużenie trasy.)
BRÓDNO – Łabiszyńska – Łojewska – Chodecka (powrót: Chodecka – Kondratowicza – Łabiszyńska) – Wyszogrodzka – Bartnicza – Wysockiego – Toruńska – Modlińska – Główna – BUKÓW (powrót: BUKÓW – Gąsiorowskiej – Przyrzecze – Modlińska).
Załączniki
Linia 126.xls
ZP-1020 w tym czasie nosił nazwę: PRODUKCYJNA.
Nie ustaliłem daty zmiany na: WIŚNIEWO.
Trasówki zawierają nazwy. (stan na 1986 rok), które udało mi się potwierdzić.
(42.5 KiB) Pobrany 134 razy

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 08 cze 2019, 20:05

Może kogoś zainteresuje

207, 723, 727, 731, L11, L17, S9
Załączniki
723.20040312.JPG
L17.20110406.JPG
731.20100628-TO-FSO.JPG
L11.20100713.JPG
727.20100126.TP-GLO-B.JPG
S9.20100311.2.JPG
S9.20100311.1.JPG
207.20091210.TP-WKO.JPG
207.20091210.TP-REG.JPG

ODPOWIEDZ