Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek
Moderator: Wiliam
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7016
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Mnie się zdaje, że 517 nie powinno realizować jednocześnie połączenia wewnątrzursusowego (niech robi to jakaś linia bardziej lokalna) i wywozić całą dzielnicę do miasta. Jeśli Niedźwiadek poza koleją potrzebuje autobusu do Śródmieścia, to niech będzie to 187 (albo cokolwiek innego na TŁ), ale z kompletnym pominięciem Starego Ursusa. A 517 połączyć ze 191 w siekierę o sile 105 i skierować do Daszyńskiego.
Jak miałoby to kompletne pominięcie Starego Ursusa wyglądać? Moim zdaniem trasa 187 jest optymalna dla wszystkich terenów nieobjętych w bliższym zasięgu pociągiem i raczej szukałbym takich środków, które poprawią komunikację na dalszych od stacji częściach Czechowic i Skoroszy, bo Niedźwiadek akurat jest osiedlem dosyć zwartym, które do kolei trzeba dowozić w znacznie mniejszym stopniu i stąd środek ten jest bardziej zachęcający.
Nie żebym był fanem 178, ale od Beresteckiej do M R Daszyńskiego wcale nie jedzie naokoło. Rozkładowo 13 min. 517 (przyspieszone) do Zawiszy jedzie 11 min, od Zawiszy do Daszyńskiego kolejne 2 to nie ekstrawagancja. W drugą stronę 178 ma wpisane 9 min, a 517 też 9 od Zawiszy. W sumie wychodzi to samo albo lepiej dla trasy przez Kasprzaka. Oczywiście w praktyce bardziej liczą się korki - chociaż jakoś nie sądzę, żeby al. Prymasa miałaby być wyraźnie gorsza od Towarowej i Kasprzaka (Targeo na jutro 7:30 pokazuje minutę mniej przez Kasprzaka).Jeżeli mówimy o zmianach to dobrze byłoby może jakąś linię w końcu skierować z tej części miasta do M2 (a konkretnie na Rondo Daszyńskiego, i nie naokoło jak 178). Czy byłoby to 191 czy 517, po otwarciu nowych stacji na pewno byłby to atrakcyjny kierunek przesiadek.
Argumentem za trasą przez Niemcewicza jest zaliczanie DwZ, ale nie trasa na około.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36880
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Ale co tu zmienia otwarcie nowych stacji? Na podróż w kierunku Pragi przecież nie rzutuje, a na Koło z Ursusa na pewno nie jechałbym przez Rondo Daszyńskiego. To nawet pociągiem nie musiałoby się opłacać, a cóż dopiero autobusem.adner pisze: ↑15 kwie 2019, 19:44Jeżeli mówimy o zmianach to dobrze byłoby może jakąś linię w końcu skierować z tej części miasta do M2 (a konkretnie na Rondo Daszyńskiego, i nie naokoło jak 178). Czy byłoby to 191 czy 517, po otwarciu nowych stacji na pewno byłby to atrakcyjny kierunek przesiadek.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Nieśmiało zauważam, że porównywanie jazdy przez Niemcewicza z jazdą przez Kasprzaka za pomocą linii, która nie jedzie przez żadną z tych ulic, jest dopiero ekstrawaganckie. 158 od Beresteckiej do Zawiszy ma 9 minut.KwZ pisze: ↑16 kwie 2019, 8:31Nie żebym był fanem 178, ale od Beresteckiej do M R Daszyńskiego wcale nie jedzie naokoło. Rozkładowo 13 min. 517 (przyspieszone) do Zawiszy jedzie 11 min, od Zawiszy do Daszyńskiego kolejne 2 to nie ekstrawagancja.Jeżeli mówimy o zmianach to dobrze byłoby może jakąś linię w końcu skierować z tej części miasta do M2 (a konkretnie na Rondo Daszyńskiego, i nie naokoło jak 178). Czy byłoby to 191 czy 517, po otwarciu nowych stacji na pewno byłby to atrakcyjny kierunek przesiadek.
No jednak trochę rzutuje, bo jednak zwiększa się liczba celów, które będą łatwo osiągalne za pomocą metra, to raz. Dwa, praktycznie całkowity brak połączeń z Ochoty, Włoch i Ursusa do M2 był i jest skandalem już uprzednio, więc generalnie faktycznie, niewiele się zmienia - ZTM cały czas nie ogarnia.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36880
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Ja nie widzę związku. To znaczy wszystko racja, co piszesz, zwłaszcza z kierunku Ochoty, ale w jaki sposób na połączenie rejonu Reduty oraz położonych jeszcze dalej Włoch i Ursusa z M2 ma wpływać otwarcie stacji na Woli? Dlaczego akurat TO ma być argumentem dla połączenia z Rondem Daszyńskiego? Dlaczego w ogóle jechać z Ursusa na Wolę przez Redutę (o Zawiszy nie wspominając)?fik pisze: ↑16 kwie 2019, 10:08No jednak trochę rzutuje, bo jednak zwiększa się liczba celów, które będą łatwo osiągalne za pomocą metra, to raz. Dwa, praktycznie całkowity brak połączeń z Ochoty, Włoch i Ursusa do M2 był i jest skandalem już uprzednio, więc generalnie faktycznie, niewiele się zmienia - ZTM cały czas nie ogarnia.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jesteśmy w temacie "komunikacja po otwarciu M2 na Targówek". Jak z tego faktu i posta @adnera wywnioskowałeś, że przesłanką do zmiany układu ma być otwarcie stacji na Woli, to ja nie wiem, ale ja interpretuję to zupełnie inaczej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Akurat czasy przejazdu są dla 178 przez Kasprzaka i 517 do Zawiszy, tak jak napisałem. Potem faktycznie niesłusznie wspominam o korkach na Niemcewicza - ale przez Grzymały nie może być wiele szybciej, bo ludzie zaczęliby tamtędy jeździć, nieprawdaż?Nieśmiało zauważam, że porównywanie jazdy przez Niemcewicza z jazdą przez Kasprzaka za pomocą linii, która nie jedzie przez żadną z tych ulic, jest dopiero ekstrawaganckie. 158 od Beresteckiej do Zawiszy ma 9 minut.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Grzymały właśnie wolniej wychodzi w porównaniu do Niemcewicza, przynajmniej tak to zrozumiałem. A mniej ludzi tamtędy jeździ chyba przez to, że to jednokierunkowa.
A gdzie komentarze do chatu?
Ogólnie to odpowiedzi na poziomie pytań chyba.
Ogólnie to odpowiedzi na poziomie pytań chyba.
ŁK
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Wiem, co napisałeś. Cały czas twierdzę, że teza "178 nie jedzie naokoło, bo 517 na trasie przez Kopińską ma porównywalny czas przejazdu" jest do dupy, bo nie bierzesz do porównań najprostszej trasy.KwZ pisze: ↑16 kwie 2019, 19:58Akurat czasy przejazdu są dla 178 przez Kasprzaka i 517 do Zawiszy, tak jak napisałem. Potem faktycznie niesłusznie wspominam o korkach na Niemcewicza - ale przez Grzymały nie może być wiele szybciej, bo ludzie zaczęliby tamtędy jeździć, nieprawdaż?Nieśmiało zauważam, że porównywanie jazdy przez Niemcewicza z jazdą przez Kasprzaka za pomocą linii, która nie jedzie przez żadną z tych ulic, jest dopiero ekstrawaganckie. 158 od Beresteckiej do Zawiszy ma 9 minut.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Tak, są tymczasowo przesunięte przystanki...