Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 lip 2019, 6:06

Osobiście protestuje przeciwko uwalaniu 191 wydłużenien do M2. Towarowa zmasakruje jego punktualność w obie strony , więc nawet postoj wyrównawczy na przystanku używanym obecnie do trgo przez minibusa nie wystarczy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1724
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 17 lip 2019, 8:24

Zgoda. Jak jeszcze dogęszczą Mordor bis kolejnymi "drapaczami chmur", Towarowa stanie na amen.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 lip 2019, 9:11

Wiecie, że jest taki wynalazek jak buspas?

Yelonker
Posty: 811
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 17 lip 2019, 10:22

Emyl pisze:
17 lip 2019, 9:11
Wiecie, że jest taki wynalazek jak buspas?
Może tam to nawet trambuspas dałoby radę zrobić? Pas dzielący jest tam jeszcze szeroki a potrzeba jakieś 10-15 cm w jedną i drugą stronę. Nie jest to może w tym miejscu jakaś rewolucyjna inwestycja, ale w innych miastach (Łódź, Wrocław) korzysta się z każdego miejsca, które pozwala wpuścić autobusy do tramwajów na wygodniejszą przesiadkę, a zarówno plac Zawiszy, jak i rondo Daszyńskiego są węzłami.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3487
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 17 lip 2019, 10:53

Wystarczyłoby żółtej farby przy odrobinie dobrej woli;-)
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Yelonker
Posty: 811
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 17 lip 2019, 11:01

Dantte pisze:
17 lip 2019, 10:53
Wystarczyłoby żółtej farby przy odrobinie dobrej woli;-)
Skoro już malujemy, to ja bym jednak wolał białą farbą.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 lip 2019, 11:57

Chyba lepiej by było jednak na ulicy, żeby jakaś linia ze Żwirek też miała tam możliwość wjazdu. Więcej: myślę, że lepiej by było, gdyby 191 wjeżdżało na Plac przez Raszyńską.

Awatar użytkownika
PiotrekP
Posty: 3538
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 17 lip 2019, 12:37

Skąd ten pomysł posyłania 191 do Ronda Daszyńskiego? Nie widzę żadnego cytatu i informacji na gazecie/ZTM.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 lip 2019, 15:59

Były tutaj takie pomysły forumowe, ale przez Raszyńską to nigdy. I rzecz jasna to wymagałoby buspasa, bo rozwaliłoby linię. I tak jestem sceptyczny.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 lip 2019, 18:05

Skuteczność buspasów jest mocno umiarkowana, zwlaszcza,jesli autobus ma zmienic kierunek ruchu w węźle. Poza tym nie widzę chętnego na zabranie 1 pasa z ,poki co, obwodnicy dla 10 autobusów na godzinę w jednym kierunku.

Na torowisku się nie zmieszczą ze względu na rozstaw torow i przepustowość Zawiszy, a bez Zawiszy TTA nie ma tam sensu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 lip 2019, 19:11

Glonojad pisze:Skuteczność buspasów jest mocno umiarkowana, zwlaszcza,jesli autobus ma zmienic kierunek ruchu w węźle. Poza tym nie widzę chętnego na zabranie 1 pasa z ,poki co, obwodnicy dla 10 autobusów na godzinę w jednym kierunku.

Na torowisku się nie zmieszczą ze względu na rozstaw torow i przepustowość Zawiszy, a bez Zawiszy TTA nie ma tam sensu.
Zawrotka musiałaby być przez Łucką.

Ale wystarczy zamknąć wiadukt nad linią średnicową dla ruchu prywatnego pod pretekstem zmniejszenia obciążeń i żadne buspasy nie będą konieczne.
ŁK

Gdynianin
Posty: 677
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 18 lip 2019, 7:13

Glonojad pisze:
17 lip 2019, 18:05
Skuteczność buspasów jest mocno umiarkowana, zwlaszcza,jesli autobus ma zmienic kierunek ruchu w węźle. Poza tym nie widzę chętnego na zabranie 1 pasa z ,poki co, obwodnicy dla 10 autobusów na godzinę w jednym kierunku.
Z tym, że tam nie tylko 191 by się zapewne znalazło. Już są zakusy na przeniesienie czegoś z Raszyńskiej.
Glonojad pisze:
17 lip 2019, 18:05
Na torowisku się nie zmieszczą ze względu na rozstaw torow i przepustowość Zawiszy, a bez Zawiszy TTA nie ma tam sensu.
To czekamy na przebudowę wiaduktu. Wciąż aktualny jest plan dwóch wlotów w Zawiszy z Towarowej?
Łukasz pisze:
17 lip 2019, 19:11
Ale wystarczy zamknąć wiadukt nad linią średnicową dla ruchu prywatnego pod pretekstem zmniejszenia obciążeń i żadne buspasy nie będą konieczne.
Będą konieczne - tylko że na Prymasa 8-)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 lip 2019, 15:52

Ale wystarczy zamknąć wiadukt nad linią średnicową dla ruchu prywatnego pod pretekstem zmniejszenia obciążeń i żadne buspasy nie będą konieczne.
W tym mieście to prędzej odwrotnie. Patrz wiadukt na Andersa. Co zresztą akurat sens ma, tramwaje i autobusy obciążają konstrukcję znacznie bardziej od osobówek (czwarta potęga nacisku na oś).
Z tym, że tam nie tylko 191 by się zapewne znalazło. Już są zakusy na przeniesienie czegoś z Raszyńskiej.
Mamy pomysły o 504. To nadal nie za dużo. Na Wroniej wylądowałoby pewnie dużo autobusów z Woli: 105f, 155, 255, 178. I zaraz się okaże, że choćbyś chciał, to i tak niczego więcej nie wciśniesz i nawet to 191 jest niepotrzebne.
To czekamy na przebudowę wiaduktu. Wciąż aktualny jest plan dwóch wlotów w Zawiszy z Towarowej?
Nie znam takiego planu. Rozwiniesz?
Będą konieczne - tylko że na Prymasa 8-)
I tak by się przydały i powinny powstać z chwilą otwarcia S8.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lip 2019, 20:46

Przecież mostu ie liczysz na osobowymi, tylko na ciągnik rakietowy "K" - oczywiście, co innego z rozwiązaniami tymczasowym czy (przed) awaryjnymi.

Na szczęście, obiekty tramwajowe są niezależne.

BUSPA na Towarowej nieźle by zadziałał na np. 504, ale wciąż uważam, że przebija ie się 191 przez dwa lewoskręty (najpierw Zawisza, potem Daszyński) by uczyniło pomysł nonsensownym. Lepiej powalczyć o 1 w szczycie na Pralkę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 lip 2019, 21:01

Też wolałbym 1 wydłużoną. Albo chociaż do Banacha z powrotem - jak wysiądą ludzie z 1 na pl. Narutowicza, to do kolejnej 9 mogą się nie zmieścić...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ