Poprawa komunikacji na Ochocie
Moderator: Wiliam
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Wydaje mi się, że do ścisłego centrum więcej osób wybierze 800m spaceru do tramwaju niż 400m spaceru do autobusu tylko po to, aby za chwilę się przesiąść na pociąg. Ba, w sporej części przypadków 800m spaceru do bardzo częstego tramwaju wygra z 400m spaceru do średnio częstego autobusu. Jednym z problemów osiedli przy Instalatorów jest też to, że wcale nie są przy Instalatorów.
(co finalnie prowadzi do konkluzji, że zbiorkom powinien jeździć ciągiem Instalatorów - Rakowska - Fajansowa - Bakalarska - Lechicka - Radarowa - 1 Sierpnia, przy okazji poprawiając znacznie penetrację Jadwisina i dodatkowo likwidując problem z zawrotką przy Harfowej, ale to już mrzonki, bo na tym nowym Rakowie oczywiście nikt normalnych ulic nie zaprojektował)
(co finalnie prowadzi do konkluzji, że zbiorkom powinien jeździć ciągiem Instalatorów - Rakowska - Fajansowa - Bakalarska - Lechicka - Radarowa - 1 Sierpnia, przy okazji poprawiając znacznie penetrację Jadwisina i dodatkowo likwidując problem z zawrotką przy Harfowej, ale to już mrzonki, bo na tym nowym Rakowie oczywiście nikt normalnych ulic nie zaprojektował)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Linia była nieregularna przez brak przepustowości skrzyżowania Puławska/poleczki. Po skróceniu skrzyżowanie zostało przebudowane.
Teraz już wykańczane są budynki przy samej Istalatorów. Osiedle rozrosło się ku północy.
Mieszkańcy Fajansowej i Hejnałowej wywalczyli sobie trwałe przegrodzenie połączenia z Rakowską. Połączenie Instalatorów i Bakalarskiej możliwe jest tylko Borsuczą.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Still - Ursynów z lotniskiem łączy 148 i miejsca na drugą linię tu nie widzę specjalnie.
Dlatego też piszę, że to mrzonka.Mieszkańcy Fajansowej i Hejnałowej wywalczyli sobie trwałe przegrodzenie połączenia z Rakowską. Połączenie Instalatorów i Bakalarskiej możliwe jest tylko Borsuczą.
Borsucza to ma szansę kiedyś się połączyć z Instalatorów bezpośrednio, czy postawi się blok i na zawsze będzie ten zawijas do rondka przy Rakowskiej?
Jeszcze można mysleć o Bakalarskiej-Szybkiej, tego chyba jeszcze nie zabudowano?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
228 nie miałoby służyć łączeniu Ursynowa z Lotniskiem tylko Włoch z całym zagłębiem biurowym przy Poleczki i z Puławska z pominięciem Mordoru.
Borsuczej nie przebiją do Instalatorów.
Na przebicie Bakalarskiej do Szybkiej nie zgodzi się GLS, który tam ma bazę. Za to Szybka ma połączenie z Łopuszańską. Teraz to wertepy, ale nie zostaną zabudowane. To wąska działka wydzielona na potrzeby PKP kiedy tamtędy biegła linia kolejowa do Radomia. Po otwarciu linii radomskiej w wykopie przedłużenie Szybkiej pełniło rolę bocznicy dla cystern dowożących paliwo do bazy CPN przy Łopuszańskiej.
Połączenie Ursynów-Lotnisko niespecjalnie potrzebuje przegubów wymaganych na 148 na innych odcinkach trasy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Myślę, że obecna częstotliwość i frekwencja 228 odpowiada na pytanie o potrzebę takiego połączenia, nawet biorąc pod uwagę, że do części tego "zagłębia" (szumna nieco nazwa jednak) jest od niego nieblisko.
Prędzej czy później przestanie ją tam mieć. Co mówią dokumenty planistyczne?Na przebicie Bakalarskiej do Szybkiej nie zgodzi się GLS, który tam ma bazę.
Pewnie tak jest, ale wydaje mi się, że 148 na Lotnisku jest mniej szkodliwe, niż szukanie na siłę końcówki dla 148 na Ursynowie i potencjalne zastępowanie go 228 z dużo gorszą częstotliwością.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Tam by się przydało przesunąć PKP OKĘCIE pod Poleczki i zrobić przystanek na wiadukcie by ułatwić przesiadki i od razu by 148 lepiej pracowało.
Pamiętam, że jak mieszkałem w Nowej Iwicznej to wszyscy jeździli 709 i 148 na SGGW właśnie ze względu na przesiadkę.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nie wiem czy przy skręcie z 1 Sierpnia w lewo w Żwirki udałoby się uruchomić dla 188 przystanek Novotel. Jaką częstotliwość ma mieć to 328?
Ja bym tu się cudów nie spodziewał, co 15 to i tak będzie często. Pewnie skrócone 218 zje 308, skoro już naklejki wydrukowali (co da plus minus 2 brygady, bo pewnie też wyleci 218/06). Brygada na 328 i gdzieś coś może się wykroi, ale do co 15 to jeszcze będzie potrzeba piątej albo i szóstej brygady.Georg pisze:Nie wiem czy przy skręcie z 1 Sierpnia w lewo w Żwirki udałoby się uruchomić dla 188 przystanek Novotel. Jaką częstotliwość ma mieć to 328?
Naprawdę bym się nie spodziewał żadnej większej rewolucji w układzie.
ŁK
Czy w związku z tym, że trwa zarówno przebudowa wraz z uzupełnieniem o przystanki Włodarzewskiej, jak i przebudowa skrzyżowania Grójeckiej z Harfową, zrodził się gdzieś już może jakiś konkretny pomysł na trasę dwukierunkowej linii 208, czy też na zmiany trzeba będzie jeszcze poczekać mimo gotowej infrastruktury?
A to Włodarzewska zrobi się szersza?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Szersza się nie zrobi, najprawdopodobniej dalej będą tam jeździć mikrobusy, natomiast od dawna wiadomo, i zagadnienie to było poruszane już przy poprzednich hipotetycznych dyskusjach nad trasą dwukierunkowego 208, że od poprzedniego remontu tej ulicy parę lat temu głównym problemem jest nie szerokość jezdni (zresztą OIDP to przy 6m muszą być mikrobusy, ale raczej nie wymusza to jednokierunkowości, vide Osmańczyka). Są nimi natomiast bardzo ograniczone możliwości wyjazdu na Grójecką jadąc od Jerozolimskich (nawet uwzględniając starą zawrotkę, która zniknie, problemem jest ostry łuk w prawo), co rozwiąże trwająca i mająca się skończyć jeszcze przed końcem wakacji przebudowa skrzyżowania Grójeckiej z Harfową, oraz brak przystanków w przeciwnym kierunku, co również rozwiąże przeprowadzany teraz remont. Ciekawi mnie więc, czy są już jakieś konkretne plany ZTM-u albo urzędu dzielnicy na wykorzystanie korzyści płynących z realizowanych inwestycji, czy też korzystać będą samochody, a przystanki autobusowe sobie postoją.
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
Przy 6m może i muszą być mikrobusy, co nie przeszkadza w prowadzeniu 2kierunkowego ruchu autobusowego np. na Prystora, mamy 4 linie i częste mijanki w gratisie.Yelonker pisze:Szersza się nie zrobi, najprawdopodobniej dalej będą tam jeździć mikrobusy, natomiast od dawna wiadomo, i zagadnienie to było poruszane już przy poprzednich hipotetycznych dyskusjach nad trasą dwukierunkowego 208, że od poprzedniego remontu tej ulicy parę lat temu głównym problemem jest nie szerokość jezdni (zresztą OIDP to przy 6m muszą być mikrobusy, ale raczej nie wymusza to jednokierunkowości, vide Osmańczyka). Są nimi natomiast bardzo ograniczone możliwości wyjazdu na Grójecką jadąc od Jerozolimskich (nawet uwzględniając starą zawrotkę, która zniknie, problemem jest ostry łuk w prawo), co rozwiąże trwająca i mająca się skończyć jeszcze przed końcem wakacji przebudowa skrzyżowania Grójeckiej z Harfową, oraz brak przystanków w przeciwnym kierunku, co również rozwiąże przeprowadzany teraz remont. Ciekawi mnie więc, czy są już jakieś konkretne plany ZTM-u albo urzędu dzielnicy na wykorzystanie korzyści płynących z realizowanych inwestycji, czy też korzystać będą samochody, a przystanki autobusowe sobie postoją.
Po Prystora to jeżdżą też pełnowymiarowe autobusy na 178 i 220. Myślę, że na Osmańczyka i Pieniążka też by się zmieściły gdyby nie bardzo ciasny skręt z jednej ulicy w drugą. Natomiast ruch dwukierunkowy autobusów na sześciu metrach szerokości da się prowadzić nie tylko w teorii "bo by się zmieścił", ale i właśnie na Prystora i Osmańczyka odbywa się on liniowo.Konied Makevski pisze: ↑16 lip 2020, 6:48Przy 6m może i muszą być mikrobusy, co nie przeszkadza w prowadzeniu 2kierunkowego ruchu autobusowego np. na Prystora, mamy 4 linie i częste mijanki w gratisie.Yelonker pisze: Szersza się nie zrobi, najprawdopodobniej dalej będą tam jeździć mikrobusy, natomiast od dawna wiadomo, i zagadnienie to było poruszane już przy poprzednich hipotetycznych dyskusjach nad trasą dwukierunkowego 208, że od poprzedniego remontu tej ulicy parę lat temu głównym problemem jest nie szerokość jezdni (zresztą OIDP to przy 6m muszą być mikrobusy, ale raczej nie wymusza to jednokierunkowości, vide Osmańczyka). Są nimi natomiast bardzo ograniczone możliwości wyjazdu na Grójecką jadąc od Jerozolimskich (nawet uwzględniając starą zawrotkę, która zniknie, problemem jest ostry łuk w prawo), co rozwiąże trwająca i mająca się skończyć jeszcze przed końcem wakacji przebudowa skrzyżowania Grójeckiej z Harfową, oraz brak przystanków w przeciwnym kierunku, co również rozwiąże przeprowadzany teraz remont. Ciekawi mnie więc, czy są już jakieś konkretne plany ZTM-u albo urzędu dzielnicy na wykorzystanie korzyści płynących z realizowanych inwestycji, czy też korzystać będą samochody, a przystanki autobusowe sobie postoją.