Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 04 wrz 2019, 11:33

Yelonker pisze:
03 wrz 2019, 23:02
Skąd takie zarządzenie, że 164 w kierunku Kępy Zawadowskiej koniecznie musi jechać jezdnią boczną, czemu tylko w tym kierunku, a w stronę Siekierek wraca główną i jakie to ma znaczenie, skoro po drodze nie ma przystanków?

BTW, czy skoro tę zaoraną niemalże do niebytu pętlę odbudowano, w dodatku w dwuperonowej formie, to czy ZTM ma jakieś większe plany w stosunku do niej, na przykład posłanie tam 217?
217 to za dużo. Ja kiedyś proponowałem 130, oczywiście przez MW i wchłonięcie dzięki temu 323 (wraz z ustawieniem rozkładów pod szkołę).
Z pewnością 130 lepiej pracowałoby na tym odcinku niż na obecnej trasie do Wilanowa.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

lumx
Posty: 152
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 04 wrz 2019, 12:12

Też tak uważam, na ul. Sobieskiego do Wilanowa mamy 17, a od października pewnie 20 kursów na godzinę (116, 130, 164, 519, E-2). A do Miasteczka to zaledwie 4-8 (samo 522).

man1956
Posty: 1529
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 04 wrz 2019, 15:56

wincenty pisze:
04 wrz 2019, 11:33
Yelonker pisze:
03 wrz 2019, 23:02
Skąd takie zarządzenie, że 164 w kierunku Kępy Zawadowskiej koniecznie musi jechać jezdnią boczną, czemu tylko w tym kierunku, a w stronę Siekierek wraca główną i jakie to ma znaczenie, skoro po drodze nie ma przystanków?

BTW, czy skoro tę zaoraną niemalże do niebytu pętlę odbudowano, w dodatku w dwuperonowej formie, to czy ZTM ma jakieś większe plany w stosunku do niej, na przykład posłanie tam 217?
217 to za dużo. Ja kiedyś proponowałem 130, oczywiście przez MW i wchłonięcie dzięki temu 323 (wraz z ustawieniem rozkładów pod szkołę).
Z pewnością 130 lepiej pracowałoby na tym odcinku niż na obecnej trasie do Wilanowa.
A czy nie jest przypadkiem tak, że ta pętla jest szykowana pod obsługę linii kursującej za Wisłę przez Południową Obwodnicę Warszawy?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 wrz 2019, 16:00

Jaki sens miałoby kończenie linii z POW w tym miejscu? :bredzisz:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 wrz 2019, 16:46

Na marginesie: reforma związania z otwarciem Korbońskiego wyszła tak doskonale, że 139 jeździ z 339 w parze. Wincyj linii co 40', wincyj!
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 04 wrz 2019, 17:00

fik pisze:
04 wrz 2019, 16:46
Na marginesie: reforma związania z otwarciem Korbońskiego wyszła tak doskonale, że 139 jeździ z 339 w parze. Wincyj linii co 40', wincyj!
Jak już chcą zostawić linie do metra to powinna być tylko z Powsina do Osiedla Kabaty. Wtedy mogłaby kursować co 20, a może nawet co 15 minut. A 139 i 251 są w koordynacji razem co 20 minut.

Konied Makevski
Posty: 158
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 04 wrz 2019, 17:07

fik pisze:Na marginesie: reforma związania z otwarciem Korbońskiego wyszła tak doskonale, że 139 jeździ z 339 w parze. Wincyj linii co 40', wincyj!
To chyba efekt uboczny rozłączenia 139 i 251, wcześniej koordynacja była lepsza (20-10-10).

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 04 wrz 2019, 17:09

man1956 pisze:
04 wrz 2019, 15:56
A czy nie jest przypadkiem tak, że ta pętla jest szykowana pod obsługę linii kursującej za Wisłę przez Południową Obwodnicę Warszawy?
Ta pętelka jest tak mała, że tam nic powyżej 12m nie wjedzie. A jeden peron przez większość dnia jest okupowany przez 323, a drugi jako przelotowy dla 163 i 164. Nowa pętla jest potrzebna w MW, żeby zakrańcować 217 i 522, a później linie z Ursynowa jadące Ciszewskiego/Osią Królewską, Płaskowickiej/Branickiego...

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 wrz 2019, 17:18

Vlady pisze:522, a później linie z Ursynowa jadące Ciszewskiego/Osią Królewską, Płaskowicką/Branickiego...
Przez Płaskowicką to już chyba nikt nie będzie się w stanie przejechać, nawet nekrofil.
ŁK

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 04 wrz 2019, 22:01

:arrow: Zarządzenie ZTM swoje, a kierowcy swoje, bo informacji widocznie nikt z ich przełożonych im nie przekazał. Korzystając z okazji, że byłem dziś w Warszawie (co zaplanowałem już kilka dni wcześniej), postanowiłem dorzucić do planu także zobaczenie nowej pętli Powsinek. No i zobaczyłem, tyle że z daleka. Kierowca linii 163 skręcił rano po staremu z Vogla w boczną jezdnię Przyczółkowej, zatrzymał się przy słupku już bez znaku D-15, po czym dojechał do końca i... bezradnie rozłożył ręce. Wypuścił zatem pasażerów na przejściu dla pieszych i z pominięciem pętli wyjechał na główną jezdnię. Kiedy dojeżdżał nią do skrzyżowania z Vogla, dostrzegł, że dokładnie tę samą trasę obiera jadący kilka minut po nim kierowca linii 164. Zaczął mu przez szybę machać rękami, że to nie tu, ale tamten w ogóle na niego patrzył, więc też pojechał boczną jezdnią. Trudno winić kierowców, bo jeśli nie dostali informacji, to skąd mogli wiedzieć o zmianach... Widocznie pismo od ZTM-u gdzieś się po drodze zawieruszyło i teraz chyba tylko Nadzór Ruchu może tam pomóc.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 wrz 2019, 22:05

Jesteś pewny, że kierowcy są bez winy? Oni tylko ręce potrafią rozłożyć. :)

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 04 wrz 2019, 22:08

ashir pisze:
04 wrz 2019, 22:05
Jesteś pewny, że kierowcy są bez winy?
:arrow: Jeśli nie dostali informacji (gdyby dostali, to nie byliby zaskoczeni), to przecież sami nie mają obowiązku szukać komunikatów na stronie ZTM.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 wrz 2019, 22:13

Gdyby dostali to nie byliby zaskoczeni, a to dobre. :D Oczywiście sobie z pewnością nie mieli nic do zarzucenia, jak zawsze wszyscy inni winni tylko nie oni. :roll:

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 04 wrz 2019, 22:16

fik pisze:
04 wrz 2019, 16:46
Na marginesie: reforma związania z otwarciem Korbońskiego wyszła tak doskonale, że 139 jeździ z 339 w parze. Wincyj linii co 40', wincyj!
Dziś podziwiałem parę 339+251 jedno za drugim. Też fajnie.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 wrz 2019, 8:35

Łukasz pisze:
04 wrz 2019, 17:18
Vlady pisze:522, a później linie z Ursynowa jadące Ciszewskiego/Osią Królewską, Płaskowicką/Branickiego...
Przez Płaskowicką to już chyba nikt nie będzie się w stanie przejechać, nawet nekrofil.
Bez przesady, w Polsce mieszka ponad 120 osób o nazwisku Płaskowicki, z czego ponad 20 w Warszawie i okolicy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ