Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 13 wrz 2019, 20:07

Dlaczego przystanki na pętli Targówek będą włączone w ZP Metro Trocka, skoro Metro Kabaty i Os. Kabaty są osobno?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 wrz 2019, 21:23

Dziś by były połączone.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 14 wrz 2019, 10:32

Delwin pisze:
11 wrz 2019, 12:21
Niezabieralne pociągi metra na Politechnice to właśnie efekt braku metra na Gocławiu...
co? :-k
pawcio pisze:
11 wrz 2019, 13:11
Metro spod Trasy Łazienkowskiej powinno koło pl. Zawiszy odkręcać na północ. Wówczas spełniałoby obie role jednocześnie.
Chciałbym, by zamiast dyskusji i rysowania kresek, przeanalizowano w końcu merytorycznie warianty.
Jak na razie najlepsze wyliczenia dla nowego metra (Multiconsult) na podstawie projektu studenckiego - bazującego na WBR 2015. Czyli odciążenie M1 i wariant Ursynów-Służewiec-Rakowiec-Towarowa-Sady-Marymont. Wiadomo też, że warianty gocławskie są, łagodnie pisząc, przeciętne. Plus na Politechnice Warszawskiej parę lat temu uznano, że lepszy byłby bezpośredni wariant Gocław - tunel/most w ciągu TŁ - Śródmieście Południowe. Reszta to okropne gdybanie, wynikające z braku poważnych analiz i rysowania kresek na mapie.

Boli, że do projektu Studium nie przeprowadza się poważnych analiz.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 wrz 2019, 14:47

Według podwieszki w 269 trasa objazdowa obowiązuje w dniach 15.09-17.09, więc od środy już powinno pojechać przez Kołową w kierunku krańca Metro Targówek Mieszkaniowy. ;)

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 16 wrz 2019, 5:37

ashir pisze:
15 wrz 2019, 14:47
Według podwieszki w 269 trasa objazdowa obowiązuje w dniach 15.09-17.09, więc od środy już powinno pojechać przez Kołową w kierunku krańca Metro Targówek Mieszkaniowy. ;)
Zobaczymy. Rozkład 212 jest od 19.09 i zawiera trasę przez Kołową. 269 już nie.

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 16 wrz 2019, 10:19

Gdynianin pisze:
14 wrz 2019, 10:32
Delwin pisze:
11 wrz 2019, 12:21
Niezabieralne pociągi metra na Politechnice to właśnie efekt braku metra na Gocławiu...
co? :-k
Na Politechnice autobusy z Gocławia opróźniają się prawie w komplecie - podobnie jak 131 jakim jeżdzę. Różnica jednak taka, że 131 jest jedno a z Gocławia jest trochę więcej linii. No i właściwie zawsze jak jestem w godzinach szczytu rano na Politechnice to albo ja nie wsiądę, albo wesoła drużyna Robin Hooda z Gocławia zostaje na peronie. M1 dojeżdząjące na Politechnikę rano nie za bardzo miejsca na dopychanie...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 wrz 2019, 10:21

Delwin pisze:
16 wrz 2019, 10:19
Gdynianin pisze:
14 wrz 2019, 10:32

co? :-k
Na Politechnice autobusy z Gocławia opróźniają się prawie w komplecie - podobnie jak 131 jakim jeżdzę. Różnica jednak taka, że 131 jest jedno a z Gocławia jest trochę więcej linii. No i właściwie zawsze jak jestem w godzinach szczytu rano na Politechnice to albo ja nie wsiądę, albo wesoła drużyna Robin Hooda z Gocławia zostaje na peronie. M1 dojeżdząjące na Politechnikę rano nie za bardzo miejsca na dopychanie...
I jakby było metro na Gocławiu, to ludzie z Gocławia przestaliby korzystać z metra i byłoby w nim więcej miejsca? :-k
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 16 wrz 2019, 12:47

Niekoniecznie jeździliby M1. Nawet w modelu "wąsa" to wsiadaliby w M2 i ich odsetek jadących M1 by "lekko" spadł (gwoli wyjaśnienia - mówię przede wszystkim o pociągach na północ - na południe są wyraźnie luźniejsze). Stąd też nie jestem tak przekonany do koncepcji metra wzdłuż TŁ - właśnie z uwagi na dociążenie M1. Koncept Trzaskowskiego ma chyba więcej sensu - czyli "wąs" tak, ale przedłużenie drugiego końca przez Wisłę i przecięcie M1 bardziej na południe. Moim zdaniem - Racławicka albo w ostateczności Pole Mokotowskie. Wtedy ruch rozkładał by się ładnie na oba kierunki w samym metrze. No, ale OT.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 wrz 2019, 12:55

W jakiej relacji, Twoim zdaniem, podróżują ci pasażerowie z Gocławia, którzy wsiadają obecnie do M1 na Politechnice?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 16 wrz 2019, 13:07

W większości w kierunku północnym (Świętokrzyska [w tym przesiadka na M2 - czego rola będzie rosnąć]/Plac Bankowy). Przy opcji z M3 przesiadka na M1 będzie następować na Świętokrzyskiej lub wcale (jak ktoś jedzie do Daszyńskiego). Opłacalność przesiadki na M1 aby z Politechniki dojechać do Centrum jest niewielka - to już lepiej jechać autobusem AJ przez most Poniatowskiego (tak moja znajoma dojeżdzą na Kruczą).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 wrz 2019, 13:20

Z Gocławia na Daszyńskiego przez Politechnikę i Świętokrzyską, miast E-1 do Stadionu? Ratusz jest już minimalnie bardziej wiarygodny, ale podejrzewam, że większość gocławian jednak jako środek dotarcia do M1 wybiera 507, a nie 411. Na Politechnice metro zapełnia głównie nie Gocław, a Ostrobramska i Zapłowiecze, a tym jakiekolwiek metro na Gocławiu pomoże mocno średnio w czymkolwiek.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 wrz 2019, 13:39

Acha, i dlatego chcemy dopychać łącznik na Świętokrzyskiej?

Pasażerowie z Gocławia jadący na M2 powinni wybrać E-1, a nie coś do kładki >> coś na M Politechnikę >> M1 do Świętokrzyskiej >> M2.

BTW, 131 jeździ codziennie, a 401 z Gocławia tylko w DP.

Tłumy na Politechnice to mogą się brać z 188+523 z os. Majdańska i 182+5xx z Ostrobramskiej i Zapłowiecza (+dodatki 143+151). Wąs gocławski też mógłby ich trochę zgarnąć, ale jego efektywność na trasie np. Przyczółek Grochowski - Dwernickiego - Stadion / przesiadka / pl. Konstytucji jest imo wielce wątpliwa - i dlatego jestem jego przeciwnikiem.
M3 na trasie pawcia: (Chomiki/Ruda) - Daszyniak - Zawiszy - Filtrowa - TŁ z wieczną przesiadką Gocławia przy kładce ma więcej sensu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Krzysiek_S
Posty: 5083
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 16 wrz 2019, 13:40

Sporo osób przesiada się jednak z linii gocławskich na przystanku Saska. Wiem część pewnie jedzie na Ochotę ale spory odsetek też do metra. Powodem chociażby jest wyjazd z Saskiej na Waszyngtona.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 wrz 2019, 13:45

A w ogóle to będzie tramwaj bez korków...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 16 wrz 2019, 21:26

Tylko dla relacji Gocław -> Mokotów czy Gocław -> Śródmieście Południowe, to ludzie z przyjemnością będą się przesiadać z tramwajów w autobusy na TŁ.

III linia w postaci wąsa powinna już dawno być w koszu.

ODPOWIEDZ