Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 paź 2019, 11:33

Bemowo nie dostało po tyłku, tylko z opóźnieniem dwóch dekad dostosowano układ do istnienia połączenia tramwajowego. W 1996, przed uruchomieniem linii tramwajowej, przez skrzyżowanie Powstańców/Wrocławska przejeżdżały: 105, 112, 122, 171, 184, 384, 406, 507, E-2. Przez długie lata z tego zestawu wyleciało tylko 384 (zastąpione równie wybitnym śmieciem 106), dołożono za to jeszcze 167.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 paź 2019, 14:37

Gdynianin pisze:
09 paź 2019, 10:01
W zamiast to nie powstało też m.in. więcej kursów 171?
171 to nawet po ostatnich wakacjach nie wróciło do starego rozkładu i teraz poza porannym mikroszczytem z Chomiczówki i popołudniowym mikroszczytem z Torwaru to przez cały dzień kursuje co 10 minut.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 09 paź 2019, 15:13

Fiku, jak nie dostało, jak teraz jest tylko 201,220,112,122,171,184 plus tramwaje 10,23,24,28. A np. w 2003 r. było tamże - tramwaje 1,12,13,23, autobusy 105,106,112,122,167,171,184,384,406,E2.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
hugollek
Posty: 22
Rejestracja: 30 gru 2006, 12:40
Lokalizacja: Warszawa Wola
Kontakt:

Post autor: hugollek » 09 paź 2019, 20:44

Zapytam w takim razie jeszcze o kwestię zakrańcowania linii autobusowych w pobliżu stacji Księcia Janusza. Sądzicie Państwo, że brygady zostaną skierowane na Redutową (zawrotka na rondzie), na (obecnie) pękającą w szwach pętlę uliczną Znana czy na Koło?
W sumie jestem także ciekawy, ile linii ZTM planuje skrócić właśnie do tej stacji...

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 09 paź 2019, 21:22

Wydaje mi się, że 171 (czy tam 407 jak to się wtedy nazywało) było jedną z najlepszych linii jeśli chodzi o częstotliwość przed uruchomieniem tramwajów. Fakt, że i potem częstotliwość była całkiem dobra, ale chyba przycięta jak tramwaje ruszyły.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 09 paź 2019, 22:35

407 to było co innego, późniejsze 501, potem skrócone do centrum po reaktywacji 109.
171 faktycznie kiedyś było często (bodajże co 5-6 minut w szczycie), ale to wtedy była jedyna tak częsta linia, ogólnie reszta tych linii na Bemowie jeździła raczej rzadko. Teraz jest mniej linii, ale w większości z lepszą częstotliwością. No i faktycznie nie było wtedy tramwajów, a również 190.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 09 paź 2019, 22:57

Ja nie o tym 407. Tym pierwszym:
http://www.trasbus.com/liniabus407.htm

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 10 paź 2019, 0:47

Pozostanę w kwestii 109/155 - linie te powinny być połączone aby jedna linia kursowała z Centralnego przez Emilkę, Prostą, Kasprzaka, Redutową, Olbrachta,Górczewską,Lazurową na Stare Bemowo - przy skróceniu linii 154 do Znanej.
Taka silna linia, nazwijmy "155" z częstotliwością 5/10/6/10 i co 10 w DŚ powinna odpowiednio zadowolić pasażerów. Przy zachowaniu możliwości przesiadek: na pośpiech E2 w kierunku Starego Miasta, Wilanowa; na tramwaje(Reduta Wolska,Daszyński,ONZ), na PKP/do Zachodniego(523-Górczewska albo PKP Wola-Kasprzaka,154(zaczynające na Znanej),Centralny), na M2(Ks Janusza/Daszyński/ONZ) - taka linia może pełnić istotną rolę w układzie komunikacyjnym po wydłużeniu kursowania M2.
Jakiekolwiek 109 czy 155 do Ronda Daszyńskiego traci sens. Jedno połączenie zachodniej części miasta z Dworcem Centralnym powinno zostać. Przesiadanie się do metra wielu osobom nie odpowiada, a z drugiej strony wymuszanie na pasażerach przesiadania się na Świętokrzyskiej, która już teraz w godzinach szczytu ma spore problemy z przepustowością to wołanie o problemy.
129 i 197 na starą trasę. 201 i 397 wydłużyć do Redutowej - na przystanku przed rondem jest miejsce do krańcowania obydwu linii.
184 pozostawić. Co prawda bez bezpośredniej przesiadki do M2, ale przy odpowiednim zaprojektowaniu ZP Koło(nowy przystanek przy Księcia Janusza w kierunku metra - w miejscu gdzie jest trawnik na którym już raz nawet podczas zamknięcia Newelskiej przez pomyłkę został ustawiony tymczasowy przystanek) z możliwością szybkiego dotarcia do metra.
171 bym zostawił na obecnej trasie.
Górczewska-Leszno do obsługi przez przywrócenie 520 i E2. Przy czym trzeba by się zastanowić co wtedy zrobić z krańcowaniem 520? 167 skrócić na Zachodni a 520 przywrócić na Znaną? Chyba tak widzę to najrozsądniej.

Podsumowując przy tych moich rozważaniach(brałem pod uwagę tylko linie kursujące dotychczas i aktualnie w okolice Koło-Księcia Janusza-Redutowa):
Centralny - 155; 171 przejazdem
Koło - 129; przejazdem 184,197,201,397
Stare Bemowo - 155,523
Nowe Bemowo - E-2,201
Znana 154,520
Zachodni 167; 154,184, 523 przejazdem
Redutowa: 201,397; 154,155,197,520 przejazdem

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 paź 2019, 9:05

lublin42 pisze:
10 paź 2019, 0:47
Pozostanę w kwestii 109/155 - linie te powinny być połączone aby jedna linia kursowała z Centralnego przez Emilkę, Prostą, Kasprzaka, Redutową, Olbrachta,Górczewską,Lazurową na Stare Bemowo - przy skróceniu linii 154 do Znanej.
171 bym zostawił na obecnej trasie.
Górczewska-Leszno do obsługi przez przywrócenie 520 i E2.
Przecież właśnie głównie te linie mają być zastąpione przez M2. I co, wszystko zostawiamy ?
109 i 171 są do skrócenia do Księcia Janusza zdecydowanie, a 520 i E2 do wywalenia z Woli.
Leszno niech sobie 190 obsługuje.
184, 523 niech sobie zostaną jak są. 197 też, tylko prosto przez Księcia Janusza - Jana Olbrachta - Redutową.
Kombinować można moim zdaniem ze 129, 154, 155, 167, 397, 201 - jak to sensownie poskracać/połączyć/powydłużać żeby zapewniało jak najbardziej dogodny dojazd do metra.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 paź 2019, 9:19

lublin42 pisze:
10 paź 2019, 0:47
Jedno połączenie zachodniej części miasta z Dworcem Centralnym powinno zostać.
No to tym połączeniem jest 10, która zaraz wróci na Prostą. Poza tym prawie każdy zakątek tej części miasta ma jakieś połączenie z Dworcem Zachodnim.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 10 paź 2019, 9:51

lublin42 pisze:
10 paź 2019, 0:47
Przy zachowaniu możliwości przesiadek: na pośpiech E2 w kierunku Starego Miasta
Jakie E-2? Zamiast E-2 i 520 będzie M2.
Może 155 pożenić z 201 w jedną linię 155 ze Znanej prosto przez Księcia Janusza na Nowe Bemowo. 129 połączyć z 397 i przez Ciołka posłać do Metra Stare Bielany, a 167 przez Redutową na Stare Bemowo zamiast 154 (do likwidacji). Oczywiście 197 wraca na Redutową i Ciołka a 184 bez zmian. Natomiast przez 17 stycznia w zamian za 154 przydałoby się puścić 141.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 paź 2019, 10:32

155 to bym chyba jednak też zostawił w spokoju, bo ludziom z Redutowej raczej średnio będzie się chciało cofać do M2 Księcia Janusza, lepiej może niech zostanie jako dojazd do tramwajów i MRD.
129 i 397 mają różne częstotliwości i okres kursowania, więc nie bardzo się nadają do łączenia.
Może już lepiej tak: 397 przedłużyć do Redutowej, 129 wywalić w cholerę po całości (na Włochach jest średnio potrzebne moim zdaniem, jedyny unikalny odcinek to połączenie przez przejazd), a 201 przedłużyć przez Jana Olbrachta i przejazd do Hali Wola ?

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 10 paź 2019, 10:35

mb112 pisze:
10 paź 2019, 10:32
155 to bym chyba jednak też zostawił w spokoju, bo ludziom z Redutowej raczej średnio będzie się chciało cofać do M2 Księcia Janusza, lepiej może niech zostanie jako dojazd do tramwajów i MRD.
155 uruchomiono jako dowozówkę do M2, zatem zamiast dwóch przystanków do metra chcesz ich wozić taki kawał do Daszyńskiego? Szkoda wozów na dublowanie metra.
mb112 pisze:
10 paź 2019, 10:32
129 wywalić w cholerę po całości (na Włochach jest średnio potrzebne moim zdaniem, jedyny unikalny odcinek to połączenie przez przejazd), a 201 przedłużyć przez Jana Olbrachta i przejazd do Hali Wola ?
129 i 201 też mają różne częstotliwości, 201 jeszcze wyższą niż 397, a połączenie przez tory nie wymaga aż takiej, jaką ma 201. Natomiast na zbyt niską częstotliwość 129 narzekają teraz Włochy i Ursus, zatem byłaby możliwość jej podbicia i zrobienia z tego w miarę sensownej linii.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 paź 2019, 10:42

Oczywistym jest, że Znana potrzebuje dojazdu i do MKJ i do tramwajów na Reducie, i obu tych dojazdów nie da się zrealizować jedną linią.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 10 paź 2019, 10:49

To może jednak zostawić 397 i wydłużyć przez Ciołka (tędy też 197) na Znaną, natomiast 129 od Znanej przez Redutową na Cm.Wolski. Pozostałe tak jak pisałem: 155 połączyć z 201- ze Znanej prosto przez Księcia Janusza i Osmańczyka na Nowe Bemowo, 167 przez Redutową i Górczewską na Stare Bemowo zamiast 154.
Znana miałaby dowóz do MKJ (155, 397) i tramwajów (129), Redutowa do MKJ (167, 197) i tramwajów (129, 167, 197), Osmańczyka prosto przez Księcia Janusza do M2 dowoziłoby nowe 155, a Obrońców Tobruku i Ciołka - 197 i 397. Na Deotymy i Elekcyjnej pozostałoby 184.

ODPOWIEDZ