Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
Moderator: Wiliam
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27388
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Bemowo nie dostało po tyłku, tylko z opóźnieniem dwóch dekad dostosowano układ do istnienia połączenia tramwajowego. W 1996, przed uruchomieniem linii tramwajowej, przez skrzyżowanie Powstańców/Wrocławska przejeżdżały: 105, 112, 122, 171, 184, 384, 406, 507, E-2. Przez długie lata z tego zestawu wyleciało tylko 384 (zastąpione równie wybitnym śmieciem 106), dołożono za to jeszcze 167.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- a/p TALENT
- Posty: 1711
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Fiku, jak nie dostało, jak teraz jest tylko 201,220,112,122,171,184 plus tramwaje 10,23,24,28. A np. w 2003 r. było tamże - tramwaje 1,12,13,23, autobusy 105,106,112,122,167,171,184,384,406,E2.
ZUS fundatorem emigracji
Zapytam w takim razie jeszcze o kwestię zakrańcowania linii autobusowych w pobliżu stacji Księcia Janusza. Sądzicie Państwo, że brygady zostaną skierowane na Redutową (zawrotka na rondzie), na (obecnie) pękającą w szwach pętlę uliczną Znana czy na Koło?
W sumie jestem także ciekawy, ile linii ZTM planuje skrócić właśnie do tej stacji...
W sumie jestem także ciekawy, ile linii ZTM planuje skrócić właśnie do tej stacji...
Wydaje mi się, że 171 (czy tam 407 jak to się wtedy nazywało) było jedną z najlepszych linii jeśli chodzi o częstotliwość przed uruchomieniem tramwajów. Fakt, że i potem częstotliwość była całkiem dobra, ale chyba przycięta jak tramwaje ruszyły.
407 to było co innego, późniejsze 501, potem skrócone do centrum po reaktywacji 109.
171 faktycznie kiedyś było często (bodajże co 5-6 minut w szczycie), ale to wtedy była jedyna tak częsta linia, ogólnie reszta tych linii na Bemowie jeździła raczej rzadko. Teraz jest mniej linii, ale w większości z lepszą częstotliwością. No i faktycznie nie było wtedy tramwajów, a również 190.
171 faktycznie kiedyś było często (bodajże co 5-6 minut w szczycie), ale to wtedy była jedyna tak częsta linia, ogólnie reszta tych linii na Bemowie jeździła raczej rzadko. Teraz jest mniej linii, ale w większości z lepszą częstotliwością. No i faktycznie nie było wtedy tramwajów, a również 190.
Ja nie o tym 407. Tym pierwszym:
http://www.trasbus.com/liniabus407.htm
http://www.trasbus.com/liniabus407.htm
Pozostanę w kwestii 109/155 - linie te powinny być połączone aby jedna linia kursowała z Centralnego przez Emilkę, Prostą, Kasprzaka, Redutową, Olbrachta,Górczewską,Lazurową na Stare Bemowo - przy skróceniu linii 154 do Znanej.
Taka silna linia, nazwijmy "155" z częstotliwością 5/10/6/10 i co 10 w DŚ powinna odpowiednio zadowolić pasażerów. Przy zachowaniu możliwości przesiadek: na pośpiech E2 w kierunku Starego Miasta, Wilanowa; na tramwaje(Reduta Wolska,Daszyński,ONZ), na PKP/do Zachodniego(523-Górczewska albo PKP Wola-Kasprzaka,154(zaczynające na Znanej),Centralny), na M2(Ks Janusza/Daszyński/ONZ) - taka linia może pełnić istotną rolę w układzie komunikacyjnym po wydłużeniu kursowania M2.
Jakiekolwiek 109 czy 155 do Ronda Daszyńskiego traci sens. Jedno połączenie zachodniej części miasta z Dworcem Centralnym powinno zostać. Przesiadanie się do metra wielu osobom nie odpowiada, a z drugiej strony wymuszanie na pasażerach przesiadania się na Świętokrzyskiej, która już teraz w godzinach szczytu ma spore problemy z przepustowością to wołanie o problemy.
129 i 197 na starą trasę. 201 i 397 wydłużyć do Redutowej - na przystanku przed rondem jest miejsce do krańcowania obydwu linii.
184 pozostawić. Co prawda bez bezpośredniej przesiadki do M2, ale przy odpowiednim zaprojektowaniu ZP Koło(nowy przystanek przy Księcia Janusza w kierunku metra - w miejscu gdzie jest trawnik na którym już raz nawet podczas zamknięcia Newelskiej przez pomyłkę został ustawiony tymczasowy przystanek) z możliwością szybkiego dotarcia do metra.
171 bym zostawił na obecnej trasie.
Górczewska-Leszno do obsługi przez przywrócenie 520 i E2. Przy czym trzeba by się zastanowić co wtedy zrobić z krańcowaniem 520? 167 skrócić na Zachodni a 520 przywrócić na Znaną? Chyba tak widzę to najrozsądniej.
Podsumowując przy tych moich rozważaniach(brałem pod uwagę tylko linie kursujące dotychczas i aktualnie w okolice Koło-Księcia Janusza-Redutowa):
Centralny - 155; 171 przejazdem
Koło - 129; przejazdem 184,197,201,397
Stare Bemowo - 155,523
Nowe Bemowo - E-2,201
Znana 154,520
Zachodni 167; 154,184, 523 przejazdem
Redutowa: 201,397; 154,155,197,520 przejazdem
Taka silna linia, nazwijmy "155" z częstotliwością 5/10/6/10 i co 10 w DŚ powinna odpowiednio zadowolić pasażerów. Przy zachowaniu możliwości przesiadek: na pośpiech E2 w kierunku Starego Miasta, Wilanowa; na tramwaje(Reduta Wolska,Daszyński,ONZ), na PKP/do Zachodniego(523-Górczewska albo PKP Wola-Kasprzaka,154(zaczynające na Znanej),Centralny), na M2(Ks Janusza/Daszyński/ONZ) - taka linia może pełnić istotną rolę w układzie komunikacyjnym po wydłużeniu kursowania M2.
Jakiekolwiek 109 czy 155 do Ronda Daszyńskiego traci sens. Jedno połączenie zachodniej części miasta z Dworcem Centralnym powinno zostać. Przesiadanie się do metra wielu osobom nie odpowiada, a z drugiej strony wymuszanie na pasażerach przesiadania się na Świętokrzyskiej, która już teraz w godzinach szczytu ma spore problemy z przepustowością to wołanie o problemy.
129 i 197 na starą trasę. 201 i 397 wydłużyć do Redutowej - na przystanku przed rondem jest miejsce do krańcowania obydwu linii.
184 pozostawić. Co prawda bez bezpośredniej przesiadki do M2, ale przy odpowiednim zaprojektowaniu ZP Koło(nowy przystanek przy Księcia Janusza w kierunku metra - w miejscu gdzie jest trawnik na którym już raz nawet podczas zamknięcia Newelskiej przez pomyłkę został ustawiony tymczasowy przystanek) z możliwością szybkiego dotarcia do metra.
171 bym zostawił na obecnej trasie.
Górczewska-Leszno do obsługi przez przywrócenie 520 i E2. Przy czym trzeba by się zastanowić co wtedy zrobić z krańcowaniem 520? 167 skrócić na Zachodni a 520 przywrócić na Znaną? Chyba tak widzę to najrozsądniej.
Podsumowując przy tych moich rozważaniach(brałem pod uwagę tylko linie kursujące dotychczas i aktualnie w okolice Koło-Księcia Janusza-Redutowa):
Centralny - 155; 171 przejazdem
Koło - 129; przejazdem 184,197,201,397
Stare Bemowo - 155,523
Nowe Bemowo - E-2,201
Znana 154,520
Zachodni 167; 154,184, 523 przejazdem
Redutowa: 201,397; 154,155,197,520 przejazdem
Przecież właśnie głównie te linie mają być zastąpione przez M2. I co, wszystko zostawiamy ?171 bym zostawił na obecnej trasie.
Górczewska-Leszno do obsługi przez przywrócenie 520 i E2.
109 i 171 są do skrócenia do Księcia Janusza zdecydowanie, a 520 i E2 do wywalenia z Woli.
Leszno niech sobie 190 obsługuje.
184, 523 niech sobie zostaną jak są. 197 też, tylko prosto przez Księcia Janusza - Jana Olbrachta - Redutową.
Kombinować można moim zdaniem ze 129, 154, 155, 167, 397, 201 - jak to sensownie poskracać/połączyć/powydłużać żeby zapewniało jak najbardziej dogodny dojazd do metra.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36618
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
No to tym połączeniem jest 10, która zaraz wróci na Prostą. Poza tym prawie każdy zakątek tej części miasta ma jakieś połączenie z Dworcem Zachodnim.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Jakie E-2? Zamiast E-2 i 520 będzie M2.
Może 155 pożenić z 201 w jedną linię 155 ze Znanej prosto przez Księcia Janusza na Nowe Bemowo. 129 połączyć z 397 i przez Ciołka posłać do Metra Stare Bielany, a 167 przez Redutową na Stare Bemowo zamiast 154 (do likwidacji). Oczywiście 197 wraca na Redutową i Ciołka a 184 bez zmian. Natomiast przez 17 stycznia w zamian za 154 przydałoby się puścić 141.
155 to bym chyba jednak też zostawił w spokoju, bo ludziom z Redutowej raczej średnio będzie się chciało cofać do M2 Księcia Janusza, lepiej może niech zostanie jako dojazd do tramwajów i MRD.
129 i 397 mają różne częstotliwości i okres kursowania, więc nie bardzo się nadają do łączenia.
Może już lepiej tak: 397 przedłużyć do Redutowej, 129 wywalić w cholerę po całości (na Włochach jest średnio potrzebne moim zdaniem, jedyny unikalny odcinek to połączenie przez przejazd), a 201 przedłużyć przez Jana Olbrachta i przejazd do Hali Wola ?
129 i 397 mają różne częstotliwości i okres kursowania, więc nie bardzo się nadają do łączenia.
Może już lepiej tak: 397 przedłużyć do Redutowej, 129 wywalić w cholerę po całości (na Włochach jest średnio potrzebne moim zdaniem, jedyny unikalny odcinek to połączenie przez przejazd), a 201 przedłużyć przez Jana Olbrachta i przejazd do Hali Wola ?
155 uruchomiono jako dowozówkę do M2, zatem zamiast dwóch przystanków do metra chcesz ich wozić taki kawał do Daszyńskiego? Szkoda wozów na dublowanie metra.
129 i 201 też mają różne częstotliwości, 201 jeszcze wyższą niż 397, a połączenie przez tory nie wymaga aż takiej, jaką ma 201. Natomiast na zbyt niską częstotliwość 129 narzekają teraz Włochy i Ursus, zatem byłaby możliwość jej podbicia i zrobienia z tego w miarę sensownej linii.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27388
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Oczywistym jest, że Znana potrzebuje dojazdu i do MKJ i do tramwajów na Reducie, i obu tych dojazdów nie da się zrealizować jedną linią.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
To może jednak zostawić 397 i wydłużyć przez Ciołka (tędy też 197) na Znaną, natomiast 129 od Znanej przez Redutową na Cm.Wolski. Pozostałe tak jak pisałem: 155 połączyć z 201- ze Znanej prosto przez Księcia Janusza i Osmańczyka na Nowe Bemowo, 167 przez Redutową i Górczewską na Stare Bemowo zamiast 154.
Znana miałaby dowóz do MKJ (155, 397) i tramwajów (129), Redutowa do MKJ (167, 197) i tramwajów (129, 167, 197), Osmańczyka prosto przez Księcia Janusza do M2 dowoziłoby nowe 155, a Obrońców Tobruku i Ciołka - 197 i 397. Na Deotymy i Elekcyjnej pozostałoby 184.
Znana miałaby dowóz do MKJ (155, 397) i tramwajów (129), Redutowa do MKJ (167, 197) i tramwajów (129, 167, 197), Osmańczyka prosto przez Księcia Janusza do M2 dowoziłoby nowe 155, a Obrońców Tobruku i Ciołka - 197 i 397. Na Deotymy i Elekcyjnej pozostałoby 184.