Plany remontowe Tramwajów Warszawskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 05 lis 2019, 17:40

Żadnych trambuspasów po negatywnych doświadczeniach z Trasy WZ.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 lis 2019, 17:41

Tam jest za mało autobusów żeby imho trambuspas miał sens.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 05 lis 2019, 17:54

Autobusy rujnują torowisko i nie pozwalają na zastosowanie zabudowy zielonej.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 lis 2019, 19:29

Jarek pisze:
05 lis 2019, 17:40
Żadnych trambuspasów po negatywnych doświadczeniach z Trasy WZ.
Dlatego na Sobieskiego będzie najdłuższy trambuspas?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 05 lis 2019, 20:36

Warszawa wprowadziła o ile się nie mylę pierwszy trambuspas w Polsce i w porównaniu do innych miast wojewódzkich praktycznie z tej technologii nie korzysta. Niestety na ważniejszych trasach tramwajowych albo tramwajów jest za dużo (aleje Jerozolimskie), albo autobusów za mało (Grochowska). Na dobrą sprawę jedyną ulicą o odpowiednio zrównoważonych środkach transportu i jedyną, na której jest to konieczne i ma sens w docelowym układzie komunikacyjnym (nie stanie się jak na W-Z, że większość autobusów pójdzie w niebyt) jest ulica Marszałkowska na południe od metra Centrum, na której z tego co pamiętam jest to planowane. A trambuspas w alei Solidarności powinno się doprowadzić do Leszna, bo tam więcej linii ma pewną pozycję niż na wschód od MRA (nawet jeśli będą dojeżdżać tylko do Esperanto, to dalej tamtędy), a dla 190 po zjeździe z trambuspasu aktualnie jest to wpadnięcie jak śliwka w kompot. Może w drodze ewentualności jeszcze aleja Niepodległości, Chałubińskiego i JPII, acz 167 to jest do zastąpienia przez tramwaje, a samo 174 to dość mało i dysfunkcyjny przystanek węzłowy do DWC oraz Kasprzaka/Prosta, choć tutaj liczba autobusów będzie maleć po uruchomieniu ruchu tramwajowego i zabudowie na południe od tej ulicy. Może Puławska od Wilanowskiej na południe, acz autobusów jest chyba jednak za dużo, a koszty przekładania torowiska na środek i przebudowy węzła Rzymowskiego byłyby tak duże, że nawet nie były rozważane przez TW w zakresie dociągnięcia trasy tramwaju do Piaseczna, nie mówiąc o tak krótkoodcinkowym udogodnieniu, a kwestia udrożnienia komunikacji do Piaseczna to już temat na osobną dyskusję w bardzo szerokim zakresie.

A na Sobieskiego trambuspas ma sens, bo dopóki nie mamy tramwaju na Trakcie Królewskim, nie da się z niej usunąć wszystkich autobusów, a nawet same 116 i 503 uzasadniają takie rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 05 lis 2019, 20:55

Emyl pisze:
05 lis 2019, 14:22
Najbardziej o dupę potłuc to jest ten rozchodnik na Grochowskiej. Zmarnowano idealne miejsce na trambuspas i zwężenie Grochostrady do przekroju 2x1 + pasy na skrzyżowaniach, co pozwoliłoby zasadzić tam jakieś sensowniejsze rośliny.
Chyba wystarczyło by zrobić 2x1 o węższych pasach, bez hektarów wyłączonej powierzchni, znikających pasów i z parkowaniem równoległym.
Obrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 05 lis 2019, 21:09

Autobus Czerwon pisze:
05 lis 2019, 17:41
Tam jest za mało autobusów żeby imho trambuspas miał sens.
Mogłoby ich nie być wcale, gdyby powstała tramwajowa pętla czołowa przy M+S Stadion...

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 05 lis 2019, 22:43

Emyl pisze:
05 lis 2019, 21:09
Autobus Czerwon pisze:
05 lis 2019, 17:41
Tam jest za mało autobusów żeby imho trambuspas miał sens.
Mogłoby ich nie być wcale, gdyby powstała tramwajowa pętla czołowa przy M+S Stadion...
w zupełności wystarczyłoby podciągnięcie wyjść ze stacji metra do Kijowskiej/Targowej
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 08 lis 2019, 0:24

Jarek pisze:
05 lis 2019, 17:54
Autobusy rujnują torowisko i nie pozwalają na zastosowanie zabudowy zielonej.
No co to to nie. Torowisko ma się świetnie. Autobusy rujnują nawierzchnię asfaltową i potem kwik, że skaczą po dziurach.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lis 2019, 17:54

Flash8222 pisze:
05 lis 2019, 19:29
Jarek pisze:
05 lis 2019, 17:40
Żadnych trambuspasów po negatywnych doświadczeniach z Trasy WZ.
Dlatego na Sobieskiego będzie najdłuższy trambuspas?
Moim zdaniem krótszy niż na W-Z, ale nie mierzyłem na mapie. Tak czy siak, na Belwederskiej w szczególności inaczej, niż jako TTA, się tego zrobić po prostu nie dało.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lis 2019, 17:54

Emyl pisze:
05 lis 2019, 21:09
Autobus Czerwon pisze:
05 lis 2019, 17:41
Tam jest za mało autobusów żeby imho trambuspas miał sens.
Mogłoby ich nie być wcale, gdyby powstała tramwajowa pętla czołowa przy M+S Stadion...
Ponieważ 125 i 135 w całości jadą wzdłuż trasy tramwajowej, tylko pętli przy Stadionie brakuje. :shock:
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 lis 2019, 22:16

Obie linie wożą absolutne muchy po tej Grochowskiej. 135 należy połączyć z 311 i kamionkowską połówką 123 w silną linię Wschodni - Grenadierów - Poligonowa - Jeziorańskiego - Gocław, 125 w najgorszym wypadku przekierować na Dwernickiego w miejsce 173.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 lis 2019, 22:31

Wiem, że to drobiazg z pisania na szybko, ale właśnie wyciąłeś komunikację z Chrzanowskiego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 lis 2019, 23:11

Zlitujże się, nie ten poziom drobiazgowości :) toć wiadomo, że coś tam powinno jeździć, i powinno to być to samo coś, co jeździ nowym fragmentem Żupniczej, a na tę nową pętlę przy Podskarbińskiej należy plwać wzgardliwie, bo jest położona bardzo niemądze.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 09 lis 2019, 0:39

Biorąc pod uwagę spekulacje Wyborczej, że pojadą tam 146 i 147 to może ta pętla nie jest taka bezużyteczna, w końcu teoretycznie to jest 8 kursów w szczycie, czyli wręcz rozpusta (4 razy więcej niż na Coopera!), acz nie wiem, czy tak się stanie, bo te linie na Lubelskiej to w zasadzie czekają na przebudowę skrzyżowania Targowej z Kijowską, by móc pojechać od drugiej strony Wschodniego. Może zaś 173 wraz z 202 zostawić na Dwernickiego, a zamiast tego na Chrzanowskiego posłać 125, które otrzyma może nie ogromną, ale całkiem wymierną korzyść obsługi urzędu skarbowego.

ODPOWIEDZ