Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 lis 2019, 9:21

a/p TALENT pisze:
12 lis 2019, 8:59
będąc w Wiedniu posługuję się mapą komunikacji z 2010 r. / należę do pokolenia analogowego nie cyfrowego/ - zdecydowana większość linii jest aktualna. Łącznie z wyrysowanymi przyszłymi trasami linii metra.
Primo - tam chyba mają lepsze planowanie. Ale to trochę też jest funkcja tego, co niżej.
Secundo - stać ich. U nas nie możesz trzymać połączenia potrzebnego "za 8 lat" (albo "15 lat temu"), bo masz wciąż kupę innych aktualnych potrzeb do zaspokojenia. To samo z infrastrukturą: ja bym się cieszył, gdyby już budowano tramwaj na Odolanach, ale co wtedy powiedzieć mieszkańcom Stegien czy Gocławia?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 12 lis 2019, 9:43

Bastian pisze:
12 lis 2019, 9:21
a/p TALENT pisze:
12 lis 2019, 8:59
będąc w Wiedniu posługuję się mapą komunikacji z 2010 r. / należę do pokolenia analogowego nie cyfrowego/ - zdecydowana większość linii jest aktualna. Łącznie z wyrysowanymi przyszłymi trasami linii metra.
Primo - tam chyba mają lepsze planowanie. Ale to trochę też jest funkcja tego, co niżej.
Secundo - stać ich. U nas nie możesz trzymać połączenia potrzebnego "za 8 lat" (albo "15 lat temu"), bo masz wciąż kupę innych aktualnych potrzeb do zaspokojenia. To samo z infrastrukturą: ja bym się cieszył, gdyby już budowano tramwaj na Odolanach, ale co wtedy powiedzieć mieszkańcom Stegien czy Gocławia?
Z 2010? Większość aktualna? Po zbudowaniu U2 na Seestadt pięknie przeryto tam w okolicy wszystkie linie.

Inna sprawa że, umówmy się - raczej nie mają tam systemu relacyjnego, takiego jak nasz - i po prostu jak masz 5 linii na Marszałkowskiej, to prędzej przy nich pogrzebiesz, niż przy jednej na Parkingu.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 12 lis 2019, 12:32

Jasna sprawa, zmian było sporo przez te 9 lat, ale filozofia rozpirzania układu komunikacyjnego jest tam czyniona tylko podczas konkretnych zmian związanych z nowymi inwestycjami komunikacyjnymi. Przykład przedłużenie linii tramwajowej D i zmiany przy okazji w rej. Reumannplatz. Seestad Aspern / teren po byłym lotnisku / to taka inwestycja typu greenfield będąca odwrotnością np. Chrzanowa. Pierw wybudowano stację metra, a potem ciągnięcie inwestycji mieszkaniowych.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 12 lis 2019, 14:16

a/p TALENT pisze:
12 lis 2019, 12:32
Jasna sprawa, zmian było sporo przez te 9 lat, ale filozofia rozpirzania układu komunikacyjnego jest tam czyniona tylko podczas konkretnych zmian związanych z nowymi inwestycjami komunikacyjnymi. Przykład przedłużenie linii tramwajowej D i zmiany przy okazji w rej. Reumannplatz. Seestad Aspern / teren po byłym lotnisku / to taka inwestycja typu greenfield będąca odwrotnością np. Chrzanowa. Pierw wybudowano stację metra, a potem ciągnięcie inwestycji mieszkaniowych.
Ja to wiem, a zreszta EOT
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 lis 2019, 14:49

Tylko że świat się robi coraz bardziej agilowy a nie waterfallowy. I planowanie czegoś na 10 lat (to jakies 2 epoki obecnie), kiedy osiedle powstaje 2-3 lata, jest już mało efektywne.

A już kompletnie nie jest efektywne trzymanie układu przy NIEROSNĄCYCH zasobach. Zasoby zwiększa metro, w pewnym stopniu kolej (choć ona już generuje konieczność dowozówek). Autobusów i kierowców nie przybywa. Tramwajów ma przybyć, ale nie ma ani zajezdni, ani motorniczych.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 lis 2019, 15:20

Ja sądzę, że należy zaorać tramwaje do stanu sprzed 1997, wtedy będzie można przywrócić te wszystkie 406, 384, E-2 i inne śmiećlinie, za którymi tak płaczą bemowianie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 lis 2019, 16:51

A ja mam ambiwalentny stosunek do tej dyskusji. Z jednej strony widać zacięcie a la troll i spokojnie można wymienić 500 postów. Ale to chyba w osobnym wątku, żeby nie śmiecić. Z drugiej, nie karmić. Napisałem jeden post i patrzę co dzieje się dalej.

Może założyć nowy wątek? Serio, mogę napisać 500 postów o tym, jacy to kierowcy są źli i świata nie widzą poza samochodem.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 12 lis 2019, 22:07

Nieno, propozycja stronta miała fajną mapkę, tylko zostawiała 167 i 184 bez łączenia z jakąkolwiek stacją metra. Ja tam do niej chętnie wrócę.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2019, 9:02

Propozycja stronta miała fajną mapkę (bardzo szanuję za włożony nakład sił!), była przemyślana i wewnętrznie spójna, w paru miejscach oczywiście dyskusyjna, ale z pewnością warta głębokiego pochylenia się nad nią.

Niestety, ważniejsze dla niektórych okazało się płakanie, że dzielnica na terenie której od 1992 roku zrealizowano cztery nowe trasy tramwajowe o łącznej długości 10km (w tym samym czasie na terenie pozostałych dzielnic: jakieś 6km) nie ma tylu połączeń autobusowych, co kiedyś.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 lis 2019, 9:35

Ja bym puścił 184 przez Księcia Janusza, miałoby wspólne przystanki z 471 (może 484?) w stronę Bemowa. A w zamian 155 przez Deotymy.

167 nie musi do metra, nie da się wyjechać do tramwajów na Wolskiej przez metro.

No i gryzie mnie brak połączenia Jelonek z rejonem Leszna. Intencją jest, jak rozumiem, przesiadka z metra (lub dowozówki) do 190. Czy to wystarczy?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2019, 9:45

Jelonki do Leszna mają 719... :term:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 lis 2019, 9:47

fik pisze:
13 lis 2019, 9:45
Jelonki do Leszna mają 719... :term:
:ban:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2019, 9:53

Ja będę nieustająco twierdził, że 136 i 167 nie powinny funkcjonować równolegle na APT, na pewno nie w obecnej bądź zaproponowanej formie. Obie linie mają słabe końcówki wolskie o przeciętnym zapełnieniu, powrót 136 na Górczewską to dalsze odcinanie tej linii od źródeł potoku. Komasacja 154 i 523 to działanie całkiem chwalebne, ale w tunelu są bardziej problematyczne linie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 lis 2019, 10:55

136 powinno zostać na Kasprzaka - Płockiej lub pojechać na Znaną.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2019, 11:09

Nie wiem, czy bym mimo wszystko nie podmienił go ze 172, które jest wielokroć bardziej przewidywalne. I raczej Znana, 167 jest już nie do odratowania.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ