Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
-
- Posty: 5799
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Za czwartymi drzwiami pod tą boczną klapą są zasadniczo wszystkie zbiorniki z płynami eksploatacyjnymi: płyn chłodzący, zbiornik adblue, płyn od wspomagania itp. Mercedes czy Solaris potrafili to upchnąć w komorze silnika. Solbus stwierdził widocznie, że woli zrobić to pod oddzielną klapą.Stary Pingwin pisze: ↑04 wrz 2019, 20:36Takie małe pytanie. Jechałem przegubem Solbusa i z tyłu są dwa siedzenia i wieża po obu stronach. Dlaczego tak?
-
- Posty: 5799
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Dziękuję za info. Zbiornik paliwa za drugimi drzwiami, na kole?
miłośnik 13N
-
- Posty: 1219
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Tak.Stary Pingwin pisze: ↑05 wrz 2019, 19:25Dziękuję za info. Zbiornik paliwa za drugimi drzwiami, na kole?
Kolejny argument za "ekologią" elektrycznego taboru
http://moto.pl/MotoPL/7,170318,25228460 ... =BoxOpImg7
Podejrzewam że w przypadku autobusu byłoby to jeszcze bardziej "efektowne"... Już nawet pożar hulajnogi elektrycznej wygląda "ciekawie"
http://moto.pl/MotoPL/7,170318,25228460 ... =BoxOpImg7
Podejrzewam że w przypadku autobusu byłoby to jeszcze bardziej "efektowne"... Już nawet pożar hulajnogi elektrycznej wygląda "ciekawie"
W Polsce odkrycie że jest to problem dostrzeże się dopiero po pierwszym pożarze elektrobusa.
-
- Posty: 3303
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Kiedy można się spodziewać ostatnich manów na Kleszczową 7250-7259
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo
OIDP, to jeden Ursus nam poszedł z dymem (1999?)...
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
Tak 1999.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Akurat dzisiaj przypada pierwsza rocznica tego samospalenia
Bo autobusy na ON i Gaz się nie paliły. A podobno ten nowy czynnik chłodniczy w samochodach jest dużo bardziej niebezpieczny.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
-
- Posty: 448
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... ach-o.html"Nie ma naszej zgody na naklejanie jamnika na autobusach". O co chodzi urzędnikom z ZTM?
Jarosław Osowski 19 grudnia 2019 | 17:01
Pierwszy ze 130 elektrycznych przegubowców dla Miejskich Zakładów Autobusowych jest już gotowy w fabryce Solarisa pod Poznaniem. Tylko dlaczego bez merdającego ogonem zielonego jamnika? Okazuje się, że miejscy urzędnicy mają bardzo ścisłe zasady, w których obrazek psa się nie mieści.
W Bolechowie na pięciu ciągach produkcyjnych montują krótkie i długie solarisy dla różnych miast. Przewoźnicy z reguły zamawiają naklejki z jamnikiem. To znak firmowy producenta symbolizujący obniżoną od początku do końca podłogę. Takie logo widzieliśmy wczoraj np. na taborze, który ma być wysłany do Passawy w Bawarii czy do wielkopolskiego Lubonia (żółto-czerwony jak warszawski).
Na autobusach szykowanych dla Warszawy jamnika nie ma. Niedopatrzenie czy tak ma być? Odpowiedź miejskich urzędników nas zaskoczyła.
ZTM: Jamnik wprowadzi niedopuszczalny chaos wizualny
W stolicy decyzję o jamniku podejmuje Zarząd Transportu Miejskiego. Okazuje się, że warszawscy urzędnicy nie chcą sympatycznego psiaka na autobusach. Czemu, skoro jamniki towarzyszyły kolejnym dostawom autobusów Solarisa do Warszawy już od drugiej połowy lat 90.?
- Nie ma naszej zgody na naklejanie jamnika - przekazał stanowczo "Stołecznej" w czwartek rzecznik ZTM Tomasz Kunert. - Mamy katalog identyfikacji wizualnej i nie mieszczą się w nim znaki czy logotypy producentów. Każdy z nich wie, jakie są zasady. Musi być m.in. litera t, czyli znak Warszawskiego Transportu Publicznego.
Rzeczniczka miasta Ewa Rogala dodała później na twitterze, że jamniki mają zakaz wstępu na warszawskie autobusy już od kilku lat.
Ponad tysiąc autobusów od Solarisa
W sumie MZA odebrały od Solarisa ponad 1,1 tys. pojazdów. Dzięki 130 nowym przegubowcom na prąd Warszawa będzie mieć trzecią co do wielkości flotę elektryczną w Europie po Londynie i Moskwie. Kontrakt opiewa na blisko 400 mln zł (180 mln zł MZA dostaną od Unii Europejskiej).
Pięć pierwszych e-przegubowców przyjedzie do końca stycznia do zajezdni przy Ostrobramskiej, wszystkie do końca listopada 2020 r. Pozwoli to zelektryfikować cały tabor na Nowym Świecie i Krakowskim Przedmieściu. Drugą w pełni elektryczną linią po 222 (Spartańska - Bielańska) ma być 503 z Natolina na Konwiktorską.
Wkrótce w "Stołecznej" obszerna relacja z fabryki Solarisa.
-
- Posty: 5799
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Dobrze, że tablice rejestracyjne i naklejka na szybie mieści się w wyobraźni organizatora.
miłośnik 13N