Post
autor: px33 » 02 gru 2019, 23:28
Nie mówię tu o działaniu (schematów też nie mam żeby powiedzieć jak dużo jest tam błędów i niedociągnięć), ale o samym wrażeniu wizualnym i "dotykowym", które robią te sprzęty. Każde z urządzeń, które widziałem (terminal, kaseta z modułami - chyba jako jedyni zrobili to tak ładnie, switch, kilka tablic) było estetycznie wykonane, dobrze spasowane i sprawiało naprawdę dobre wrażenie. To nawet widać po zewnętrznych - Novamedia od początku miała naprawdę fajnie wykonane obudowy do ekranów bez ostrych kątów - to coś, czego RG nauczyło się chyba dopiero w zeszłym roku. Nie wiem, może wy w TW dostaliście jakąś bardziej oszczędnościową wersję?
A zdarzyło mi się widzieć system, który wygląda tak, że studenci mieliby problem żeby zaliczyć z czymś takim, a działa i jest zdaje się uważany za dość niezawodny.
No ale system to nie tylko sprzęt, to też architektura, oprogramowanie i wsparcie - i odnoszę wrażenie że to z tym (i z szeroko pojętą kulturą biznesową) był większy problem. No i rozproszona architektura jest fajna, ale bez redundancji (a przecież jest na czym!) i diagnostyki jest trochę kiepsko. I mam podejrzenie podparte zbyt małą liczbą obserwacji, że to co "PR-owo" zabiło ten system to awarie, w których dla kierowcy niby wszystko działa bo terminal startuje normalnie (tylko ciężko się do niego zalogować i nie ma linii), ale nic nie działa bo jest wypieprzony ukryty w kasecie główny komputer (bez redundancji), na którym wisi cały system bo ma bazę rozkładów i brokera.